کراکر ساده خانگی


کراکر ساده خانگی

پارسینه: کراکر‌ ساده و رژیمی برای همه‌ی سلیقه‌ها

کراکر ساده خانگی
این کراکر خانگی از نوع نان خشک ورقه‌ای است که می‌توان آن را با انواع غذا‌ها مثل سوپ، سس و انواع دیپ‌ها و حتی املت‌ها مصرف کرد. در این نان مقداری هم شوید خشک ریخته می‌شود و از این نظر شبیه نان‌های جویی ست که در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد.

وقتی که دوست‌تان برای یک بعدازظهر به دیدن‌تان می‌آید، بهترین خوراکی کراکر و پنیر است. من همیشه مقداری کنجد هم روی پنیر می‌ریزم تا طعم آجیلی و خوشمزه داشته باشد.

مواد لازم:

آرد: ۱ و ۱/۲ پیمانه
سبزیجات تازه مورد علاقه: ۲ قاشق چای‌خوری (اینجا از شوید استفاده شده)
فلفل سیاه تازه آسیاب شده: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
شکر: ۱ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۱/۲ پیمانه
پنیر مورد علاقه برای سرو (من پنیر ریکوتای خانگی را ترجیح می‌دهم)
طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۲۳۰ درجه روشن کنید. آرد، شوید، فلفل، نمک و روغن زیتون را داخل غذاساز بریزید و تا زمانی که به طور یکدست شوند، مخلوط کنید. اگر غذاساز ندارید از قطعه خمیرزن همزن استفاده کنید.

۲. آب را افزوده و باز هم مخلوط کنید تا زمانی که خمیر شروع به چسبیدن به همدیگر کند (حدود ۱۰ ثانیه). خمیر را برداشته و به آرامی با دستان‌تان به همدیگر فشار دهید تا یک توپ را شکل دهید و بعد آن را به ۴ تکه برش بزنید. بگذارید خمیر حدود ۱۰ دقیقه استراحت کند.

۳. هر تکه خمیر را با وردنه تا حد امکان نازک کنید. اگر خمیر شروع به جمع شدن کرد، بگذارید کمی بیشتر استراحت کند. خمیرتان باید خیلی خیلی نازک باشد. وقتی که خمیر را با وردنه صاف و نازک کردید، آن را روی یک تکه کاغذ مومی قرار دهید و داخل سینی فر بگذارید.

۴. آن را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بپزید، اما مرتب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خیلی تیره نشود، هر تکه کراکر را برگردانده و ۴ تا ۵ دقیقه دیگر آن را بپزید. فر را خاموش کنید و بگذارید کراکر حدود ۱ تا ۲ ساعت در فر بماند تا کاملا خشک و ترد شود.

۵. نان خشک را به صورت قطعات دلخواه بشکنید و با پنیر نرم و یا عسل و به همراه مقداری چای یا دمنوش گرم سرو کنید و ساعاتی لذت بخش داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس