کورک گوش با این روش درمان می شود!


کورک گوش با این روش درمان می شود!

کورک گوش یا همان جوش های چرکی که در اطراف گوش رشد می کنند بسیار دردناک هستند. برای پیشگیری از عفونت می توان کورک گوش را با نسخه های گیاهی و خانگی درمان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ همه ما گاهی اوقات شاهد جوش و کورک روی صورت هستیم اما آیا تا به حال داخل گوش کورک داشته اید؟ کورک داخل گوش موجب درد و چرک می شود و به گوش آسیب می زند. درمان درد کورک داخل گوش دشوار است و احتمال صدمه به صورت در آن وجود دارد ، علاوه بر این کورک داخل گوش را برای جلوگیری از عفونت باید درمان کرد. به همین دلیل در این بخش از به راه های درمان کورک گوش می پردازیم اما قبل از معرفی راههای درمان بد نیست نگاهی داشته باشیم به علل این جوش های دردناک و مزاحم.

علل کورک گوش

جوش ها زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست توسط سلول های مرده مسدود شده و توسط میکروب ها آلوده شوند. سایر عواملی که ممکن است در این شرایط موثر باشند عبارتند از:

بهداشت ضعیف

شرایط آب و هوایی بیش از حد خشک یا مرطوب

اصطکاک به دلیل عینک

موی فرورفته در پوست

سوراخ کردن گوش

لوازم آرایشی حاوی کومدوژنیک

رژیم غذایی ( به ویژه غذاهای شیرین که می توانند آکنه را تشدید کنند)

راه های درمان کورک گوش در خانه

کمپرس سرد:

مطالعات نشان می دهد استفاده مکرر از کمپرس یخ با از بین بردن گرما از پوست به درمان التهاب کمک می کند.

کمپرس سرد را روی آکنه یا کورک بمالید و حداقل آن را 5 دقیقه نگه دارید. این کار را 3 بار در روز با فواصل کوتاه و منظم انجام دهید.

روغن درخت چای :

روغن درخت چای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد که به مبارزه با میکروب های ایجاد کننده جوش کمک می کند.

مواد لازم:

روغن درخت چای

پنبه

کاری که باید انجام دهید:

پنبه را به روغن چای آغشته کرده و آن را روی جوش بمالید تا به مدت یک شب روی پوست بماند. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

سفیده تخم مرغ و عسل :

شواهد نشان می دهد سفیده تخم مرغ باعث کاهش اندازه منافذ پوست و سفت شدن پوست می شود به همین دلیل به بهبود ظاهر پوست کمک می کند. عسل نیز خاصیت ضد باکتری دارد و مبارزه با باکتری های ایجاد کننده جوش کمک می کند.

مواد لازم :

1 قاشق چایخوری سفیده تخم مرغ

½ قاشق چای خوری عسل (اختیاری)

کاری که باید انجام دهید:

سفیده تخم مرغ را به همراه نصف قاشق چای خوری عسل خوب مخلوط کنید، این ترکیب را روی ناحیه آسیب به مدت20 تا 30 دقیقه قرار دهید و سپس با آب بشویید. این کار را روزانه 2-3 بار انجام دهید.

ماست و بلغور جو دوسر:

بلغور جو دوسر به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در درمان آکنه مفید است. ماست حاوی پروبیوتیک نیز به کاهش آکنه کمک می کند.

مواد لازم :

1 قاشق چایخوری ماست

1 قاشق چای خوری بلغور جو دوسر

½ قاشق چای خوری عسل (اختیاری)

کاری که باید انجام دهید:

ماست، جو دوسر و عسل را با هم ترکیب کنید و مستقیما روی جوش و کورک قرار دهید و پس از 20 تا 30 دقیقه آن را با آب بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

سیر:

سیر به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی با باکتری های ایجاد کننده جوش مبارزه می کند و التهاب پوست را تسکین می دهد.

سیر خرد شده را مستقیماً به جوش پشت گوش بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید. این کار را بعد از یک هفته یا بیشتر، می توانید آن را یک شب روی صورت قرار دهید و این کار را یک بار در روز انجام دهید .کسانی که پوست حساسی دارند باید قبل از استفاده، سیر خرد شده را با مقداری آب رقیق کنند.

آب مرکبات:

همه مرکبات منبع غنی از ویتامین ث هستند و استفاده از آب مرکبات می تواند به کاهش التهاب و محافظت در برابر باکتری های ایجاد کننده جوش کمک کند.

مواد لازم :

چند قطره از آب مرکبات (آب پرتقال، لیمو)

گوش پاک کن

کاری که باید انجام دهید:

یک پنبه را در آب مرکبات خیس کنید و آن را به آرامی روی جوش خود قرار دهید. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این کار را روزانه 1 تا 2 بار انجام دهید.

شست و شو با آب :

شست و شوی گوش با آب سرد، گرد و خاک را از بین می برد و از عفونت داخل گوش جلوگیری می کند؛ بنابراین می توانید جهت بهبود جوش یا کورک، گوش تان را با صابون بدون الکل یا مایع شست و شو دهید. این کار را روزانه 2 یا 3 بار انجام دهید.

برگهای ریحان :

عصاره برگ های ریحان را بگیرید و آن را روی کورک قرار دهید، پس از خشک شدن آن را با آب بشویید، دو یا سه بار در روز این کار را انجام دهید تا کورک بهبود یابد.

هیدروژن پراکسید :

هیدروژن پراکسید برای درمان کورک مناسب است بنابراین تکه پارچه ای را به هیدروژن پراکسید آغشته کرده و آن را دقایقی روی کورک قرار دهید. تکه پارچه ای را به هیدروژن پراکسید آغشته کنید و آن را روی کورک بمالید و دقایقی نگه دارید زیرا هیدروژن پروکسید برای درمان کورک مناسب است.

پد الکلی :

یکی از بهترین راههای درمان کورک داخل گوش پاک کردن گوش با پد الکلی است زیرا به خشک کردن کورک کمک کرده و از پخش شدن عفونت جلوگیری می کند. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

کرم آکنه :

یکی دیگر از راه های از بین بردن کورک استفاده از کرم آکنه است، بنابراین می توانید از کرم آکنه ای که حاوی 20 تا 10 درصد بنزویل پیروکساید است استفاده کنید.

چای سبز :

خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در چای سبز به درمان کورک و جوش کمک می کند.

راههای پیشگیری از جوش و کورک

اجتناب از فشار دادن جوش

رعایت بهداشت

لایه برداری پوست هفته ای یک بار برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی

نوشیدن آب به مقدار زیاد

خودداری از استعمال سیگار

داشتن رژیم غذایی متعادل

کاهش مصرف قند و غذاهای فرآوری شده

نسخه های خانگی گفته شده در این بخش از به درمان جوش و کورک های پشت گوش کمک می کند اما در صورت وخیم ترشدن وضعیت به پزشک مراجعه کنید.

منبع: نمناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر