گوگل بازی را به تیک‌تاک باخت/ محبوب‌ترین دامنه اینترنتی سال 2021


گوگل بازی را به تیک‌تاک باخت/ محبوب‌ترین دامنه اینترنتی سال 2021

فارس نوشت: در سال 2021 و در بررسی ترافیک اینترنت، «تیک‌تاک»(TikTok) گوگل را به عنوان محبوب‌ترین دامنه در سال 2021 شکست داد.

«تیک‌تاک» به عنوان محبوب ترین سایت در سال ۲۰۲۱ از گوگل پیشی گرفت. بر اساس داده‌های شرکت امنیت وب و عملکرد «کلود فلِر»(Cloudflare) در سال ۲۰۲۱ در بررسی ترافیک اینترنت، «تیک‌تاک»(TikTok) گوگل را به عنوان محبوب‌ترین دامنه در سال ۲۰۲۱ شکست داد.

دلیل اهمیت این خبر این است که پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو «تیک‌تاک» در سال ۲۰۲۱ به محبوبیت زیادی دست یافت. پیشی گرفتن از ماموت‌هایی مانند «یوتیوب»، «فیسبوک»، «نت‌فلیکس» و «گوگل» در ترافیک وب، سرعت و قدرت صعود را نشان می‌دهد.

گوگل و فیس‌بوک متعلق به متا به خوبی می‌دانند که «تیک‌تاک» در زمینه محتواهای ویدیویی با قدرت بر آن‌ها برتری یافته از این رو ویژگی‌های مبتنی بر ویدیو مانند «ریلز»(Reels) اینستاگرام برای نگه‌داشتن و ارجاع به برنامه زمانی که به داشتن قدرت بیش از حد و نداشتن رقبای کافی متهم می‌شوند، رونمایی می‌کنند.

حالا «تیک‌تاک» از شماره ۷ به شماره ۱ در رتبه بندی «کلود فلِر»(Cloudflare) در حوزه‌های برتر در سال ۲۰۲۱ ارتقاء یافته، و همچنین امسال در حوزه‌های رسانه‌های اجتماعی از فیسبوک پیشی گرفت و رتبه ۱ را به خود اختصاص داده است.

نکته قابل توجه اینکه «کلود فلِر»(Cloudflare) می‌گوید که تیک‌تاک از «محدوده‌ای از داده‌ها ... در مورد الگوهای ترافیک جهانی اینترنت» برای محاسبه رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند، اما مشخص نمی‌کند که دقیقاً چگونه به فهرست خود رسیده است.

۵۸۵۸

کد خبر 1586053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس