برخورد سختگیرانه انگلیس با خرید تازه فیس‌بوک


برخورد سختگیرانه انگلیس با خرید تازه فیس‌بوک

اقدام انگلیس برای جلوگیری از خرید گیفی توسط متا مالک فیس‌بوک نشان دهنده عزم جدیدی برای بررسی دقیق خریدهای دنیای فناوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فیس‌بوک روز پنج‌شنبه به حکم رگولاتوری انگلیس اعتراض کرد که بر اساس آن قرارداد سال ۲۰۲۰ فیس‌بوک برای خرید گیفی باید لغو شده یا برای جلوگیری از انحصارطلبی مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

در ماه نوامبر برای اولین بار رگولاتوری انگلیس خرید یک شرکت بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک را مسدود کرد. آندریا کوسلی، مدیر اجرایی جدید رگولاتوری انگلیس بررسی دقیقی در مورد غول‌های فناوری آمریکایی و به ویژه فیس‌بوک و گوگل که بر بازار تبلیغات دیجیتالی تسلط دارند، انجام داده است.

وی در اقدامی جالب یک واحد بازارهای دیجیتال راه‌اندازی کرده و می‌خواهد با قوانین جدید از فعالان مختلف این بازار حمایت کند. وی معتقد است نظارت تاریخی کافی بر این بازار وجود نداشته است.

از نظر وی کنترل ادغام و خریدهای غول‌های فناوری یک راه برد سریع است که باید مورد توجه رگولاتوری انگلیس قرار بگیرد.

فیس‌بوک در واکنش به این رویدادها اظهار داشته که گیفی هیچ حضور، کارمند، دفاتر یا درآمدی در بریتانیا ندارد و تجارت تبلیغاتی نوپای خود را در این کشور راه اندازی نکرده است. در عین حال بر اساس بررسی‌های رگولاتوری انگلیس، کاربران انگلیسی در ماه ۱ میلیارد فایل گیف را در گیفی مشاهده می‌کنند و ۷۳ درصد از وقت خود در رسانه‌های اجتماعی را صرف حضور در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ متا می‌کنند.

رگولاتوری انگلیس نگران احتمال ورود گیفی به بخش تبلیغات دیجیتال بوده و معتقد است با توجه به تسلط فیس‌بوک بر دنیای شبکه‌های اجتماعی، این شرکت می‌خواهد هر رقیب یا رقیب بالقوه ای را از میدان به در کند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فیس‌بوک روز پنج‌شنبه به حکم رگولاتوری انگلیس اعتراض کرد که بر اساس آن قرارداد سال ۲۰۲۰ فیس‌بوک برای خرید گیفی باید لغو شده یا برای جلوگیری از انحصارطلبی مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

در ماه نوامبر برای اولین بار رگولاتوری انگلیس خرید یک شرکت بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک را مسدود کرد. آندریا کوسلی، مدیر اجرایی جدید رگولاتوری انگلیس بررسی دقیقی در مورد غول‌های فناوری آمریکایی و به ویژه فیس‌بوک و گوگل که بر بازار تبلیغات دیجیتالی تسلط دارند، انجام داده است.

وی در اقدامی جالب یک واحد بازارهای دیجیتال راه‌اندازی کرده و می‌خواهد با قوانین جدید از فعالان مختلف این بازار حمایت کند. وی معتقد است نظارت تاریخی کافی بر این بازار وجود نداشته است.

از نظر وی کنترل ادغام و خریدهای غول‌های فناوری یک راه برد سریع است که باید مورد توجه رگولاتوری انگلیس قرار بگیرد.

فیس‌بوک در واکنش به این رویدادها اظهار داشته که گیفی هیچ حضور، کارمند، دفاتر یا درآمدی در بریتانیا ندارد و تجارت تبلیغاتی نوپای خود را در این کشور راه اندازی نکرده است. در عین حال بر اساس بررسی‌های رگولاتوری انگلیس، کاربران انگلیسی در ماه ۱ میلیارد فایل گیف را در گیفی مشاهده می‌کنند و ۷۳ درصد از وقت خود در رسانه‌های اجتماعی را صرف حضور در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ متا می‌کنند.

رگولاتوری انگلیس نگران احتمال ورود گیفی به بخش تبلیغات دیجیتال بوده و معتقد است با توجه به تسلط فیس‌بوک بر دنیای شبکه‌های اجتماعی، این شرکت می‌خواهد هر رقیب یا رقیب بالقوه ای را از میدان به در کند.

کد خبر 5383579

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!