پیام تبریک مدیرحوزه های علیمه به خلیفه کل ارامنه آذربایجان ابلاغ شد


پیام تبریک مدیرحوزه های علیمه به خلیفه کل ارامنه آذربایجان ابلاغ شد

تبریز - ایرنا - هیاتی به نمایندگی از آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سلام و پیام تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی را به اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور ارتباطات روز شنبه در دیدار با خلیفه ارامنه آذربایجان با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) گفت: حل بحران‌های موجود در جوامع بشری بدون بهره‌گیری از اخلاق و ارزش‌های والای الهی و انسانی امکان پذیر نیست و این امر نقش عالمان دینی را بیش‌ از پیش برجسته می‌کند.

سید احمد حسینی اطهر با اشاره به اینکه در طول تاریخ تلاش‌های زیادی از سوی برخی افراد و سیاستمداران انجام شده تا فناوری های جدید را جایگزین معنویت و اخلاق و انسان را بی نیاز از دین معرفی کنند، افزود: کاملاً محسوس و مشهود است که علم و فناوری به رغم ایجاد رفاه ظاهری، نتوانسته است سعادتی واقعی را برای بشریت متصور شود.

وی ارائه یک جلوه واحد توحیدی از سوی علمای دینی ادیان مختلف در برهه کنونی را بسیار پراهمیت دانست و گفت: از نظر اسلام ارتباط میان ادیان یک اصل انسانی و عقلانی است و در آیات قرآنی تأکید فراوانی بر تکیه بر اشتراکات ادیان مختلف شده است.

حسینی با اشاره به بحث مهدویت و ظهور حضرت مهدی (عج) افزود: ادیان مختلف بر محور فطرت الهی انسان‌ها بنیان نهاده شده اند و در طول تاریخ انسان‌ها بر گرد ارزش‌های الهی جمع شده اند، جهان در پایان خود و در عصر ظهور شاهد همراهی بیشتر ادیان مختلف خواهد بود و در روایات داریم که حضرت مهدی (عج) به هنگام تحقق اراده الهی در امر ظهور، با همراهی حضرت عیسی (ع) جهان را از عدل و داد پر خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی مشترکات میان اسلام و مسیحیت، ایجاد زمینه‌های شناخت ادیان مختلف و آرمان‌های مشترک میان آنان را برای کاستن فاصله‌ها ضروری برشمرد و ارتباطات میان ادیان را بهترین راهکار برای ایجاد این شناخت عنوان کرد.

حسینی با تبریک ولادت حضرت عیسی (ع) اظهار امیدواری کرد تا جهان در سال جدید عاری از کرونا و سرشار از مودت و دوستی بین ادیان و انسان‌ها باشد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار گفت: ادیان الهی نقشی کلیدی در ارتباطات گسترده انسان‌ها با یکدیگر دارند.

اسقف گریگور چیفتچیان افزود: روحانیون و عالمان دینی در همه ادیان الهی، مبلغان مهر و دوستی و عشق در سراسر جهان هستند.

وی ادامه داد: در برهه کنونی که جهان با کرونا مواجه است نقش دین و معنویت بیش‌ از پیش نمود یافته است.

چیفتچیان همراهی و همدلی پیروان ادیان مختلف را ضامن سعادت جهانی برای همگان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ارتباطات دوستانه و همدلانه ادیان مختلف در ایران این ارتباط را زمینه ساز تعمیق و تبلور وحدانیت و توحید در جامعه عنوان کرد.

سید قاسم ناظمی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام سفارش زیادی به زندگی برادرانه با پیروان ادیان مختلف شده است و براین اساس پیروان سایر ادیان برادران دینی ما محسوب می شوند.

در این دیدار که مسئول دفتر ادیان در حوزه های علمیه هم حضور داشت، سلام و پیام تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی از سوی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، به اسقف گریگور چیفتچیان ابلاغ شد.

در متن این پیام آمده است:

عالیجناب اسقف گریگور چیفتچیان

خلیفه محترم ارامنه آذربایجان

میلاد مسعود حضرت عیسی (ع) پیام آور مهر و محبت و همچنین آغاز سال نو میلادی را به حضرتعالی و همه برادران و خواهران مسیحی‌ام در ایران و اقصی نقاط جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. تاریخ چندهزار ساله تمدن‌های گوناگون ایران، شاهد موارد بسیاری از همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان ابراهیمی بوده است. امروزه نیز مسئولیت رهبران دینی است که با تاکید بر مشترکات بسیاری که در نظام‌های اعتقادی،اخلاقی و رفتاری دارند، از طریق گفتگوها و تعاملات برادرانه و سازنده، صلح و آرامش و همبستگی بیشتر برای جامعه جهانی و سرزمین خودمان به ارمغان بیاورند.

حوزه علمیه ایران ضمن استقبال از هر اقدامی در سطح ملی یا بین‌المللی که باعث تقویت ارزشهای مشترک ادیان ابراهیمی همچون کرامت انسانی،‌عدالت، محبت، صلح، شفقت و پرستش عاشقانه شود، از خداوند متعال سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و شادکامی برای حضرتعالی و همه هموطنان مسیحی‌مان مسالت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی