198 سرنشین خودرو از کولاک در آذربایجان‌غربی نجات داده شدند


198 سرنشین خودرو از کولاک در آذربایجان‌غربی نجات داده شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: 92 خودرو گرفتار شده در برف و کولاک با 198 نفر سرنشین در محورهای مواصلاتی استان، توسط پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر این استان امدادرسانی و رهاسازی شدند.

امیر جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی، ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، تکاب، مهاباد و خوی پس از طی مسیر در این عملیات به ۹۲ خودرو امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات امدارسانی‌ها به ۱۹۸ نفر و ۶۲ خانوار امداد رسانی کردند و هفت نفر در محل پایگاه امدادی اسکان داده شده و ۲ نفر هم مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در این عملیات که خودروها درگیر برف و کولاک بودند نیروهای امدادی هلال‌احمر اقلام خوراکی شامل بیسکویت ۴۰ بسته، خرما ۲۶ بسته، آب معدنی ۳۳ بطری، نان ۳۱ قرص، پتو ۲۷ تخته، جیره خشک ۷۲ ساعته ۱۰ بسته در بین این افراد توزیع کردند.

جعفرزاده بیان کرد: منابع انسانی به کار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک ۱۵ تیم امداد و نجات با ۲۲ نفر نجاتگر پرسنل و ۴۴ نفر نجاتگر داوطلب بود که با هفت دستگاه آمبولانس و ۶ خودروی کمک دار امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان