صدور دامدار کارت برای 50 هزار بهره‌بردار گلستانی آغاز شد


صدور دامدار کارت برای 50 هزار بهره‌بردار گلستانی آغاز شد

گرگان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که صدور دامدار کارت برای 50 هزار بهره‌بردار این استان با هدف تامین بخشی از هزینه‌های پرورش دام از امروز شنبه آغاز شد.

رحمت الله سمیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: دامداران استان می توانند با مراجعه به اداره جهادکشاورزی شهرستان ها نسبت به دریافت معرفی نامه برای تشکیل پرونده در شعب بانک کشاورزی و دریافت دامدار کارت اقدام کنند.

وی افزود: جامعه دامداران روستایی و صنعتی گلستان می‌توانند متناسب با نوع دام خود کارت‌های تسهیلات با مبلغ ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی در قالب دامدار کارت دریافت کنند.

به گفته وی این تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد و بازگشت یکساله در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

سمیعی اضافه کرد: گلستان ۵۰ هزار بهره بردار دام با پرورش چهار میلیون واحد دامی دارد.

گلستان از استان‌های برتر در تولیدات دامی کشور به شمار می‌رود که علاوه بر پرورش دام روستائیان، ۷۶۰ هزار دام سبک جامعه عشایری اعم از اکراد خراسان و ترکمن بومی دارد.

طبق گزارش مسوولان سازمان جهادکشاورزی گلستان، دامداران استان سالانه ۳۶۸ هزار تن شیر خام و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند که از حیث تولید شیر، گلستان رتبه نهم و از لحاظ تولید گوشت قرمز در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

گلستان با داشتن ۶۲۰ هزار هکتار کشتزارهای متنوع، ۳۴ هزار هکتار باغ مثمر و ۸۶۳ هزار هکتار مراتع از جمله استان‌های مستعد ایران در ایجاد و توسعه دامپروی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان