از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه


از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا 4 دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به حادثه تصادف زنجیره‌ای در جاده اهواز - خرمشهر، افزایش آب دریاچه ارومیه، صادرات 133 میلیون دلاری گلستان و بسته شدن مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به مدت 15 روز اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارش‌ها می‌توان به "رهاورد سفر رئیس جمهور؛ فعال‌سازی مرز یزدان پس از ۷ سال"، "چشم امید مرزنشینان گلستان به دولت مردمی برای رفع محرومیت‌ها"، "سنگینی پرداخت اجاره بها بستر رودخانه هراز بر دوش کشاورزان آملی"، "روایتی از غربت ۱۷ ساله یادمان شهدای گمنام در میامی"، "بلاتکلیفی همسایگان تالاب انزلی از چاقی حریم توافقی کنوانسیون رامسر" و "تبدیل منبع آلودگی سدهای سقز به منشا اشتغال" اشاره کرد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم عنوان گزارش گروه استانهای ایرنا بود که امروز شنبه منتشر شد و اشاره داشت به رویدادهای هفته ای که گذشت. رویدادهای مهمی در زمینه نظامی همچون برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ در استانهای جنوبی، پیوستن ناوشکن الوند، بالگرد، هواپیمای بال ثابت و هواناو به نیروی دریایی ارتش و نیز برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور استانداران که با ریاست رییس جمهور برگزار شد.

گروه استانها در ادامه در گزارش دیگری به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: گرچه اکنون بیشتر مناطق کشور از نظر کرونایی رنگ آبی به خود گرفته اما به گفته ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، با انتشار سویه اومیکرون ویروس کرونا، ظرف چند هفته وضعیت کرونایی ممکن است به یک نقشه قرمز کرونایی تبدیل شود.

از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه

این گروه همچنین گزارش دیگری با عنوان تاکید رئیس جمهور به مبارزه بی‌امان با قاچاق/ ناجا در خط مقدم مبارزه را منتشر کرد که موضوع قاچاق و مبارزه با آن را مورد کنکاش قرار داده است. بررسی پرونده‌های قاچاق در استانها از جمله محورهای این گزارش است.

مشاور وزیر میراث فرهنگی نیز که به همدان سفر کرده است خبر داد منظر تاریخی هگمتانه اولویت نخست ثبت‌جهانی است. به گفته وی با ثبت منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» می توانیم بهترین راهبرد را برای ثبت هگمتانه باستان تا همدان معاصر بکار بگیریم و سیر تحول در نخستین پایتخت مادها که از هگمتانه آغاز شده را به تصویر بکشیم.

اما از لارستان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که بودجه ۱۴۰۱بر مبنای عدالت و منطبق با واقعیت ها است. حسین‌زاده تمرکززدایی را از جمله راهبردهای اصولی دولت و شخص رئیس جمهوری عنوان کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس هم در نشستی خبری در گرگان از پیگیری طرح تامین امنیت غذایی به‌صورت ویژه در مجلس خبر داد. به گفته وی مجلس تلاش می کند در کنار دولت پیگیری برای اجرای موضوعات زیرساختی را مورد توجه قرار دهد که نتیجه آن، رفع کمبودهای ساختاری برای حرکت شتابان به سمت توسعه پایدار خواهد بود.

اهواز نیز خبر داد که ۱۰ نفر در تصادف زنجیره‌ای در جاده قدیم اهواز – خرمشهر کشته شدند. فرمانده پلیس راه استان خوزستان با تایید این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که این حادثه ساعت ۰۷:۱۵ صبح امروز در ۴۰ کیلومتری مسیر اهواز به خرمشهر در جاده قدیم بین پنج دستگاه خودرو به صورت زنجیره ای رخ داد که علت آن برخورد خوروی کامیون به پهلوی مینی بوس بوده است. رییس کل دادگستری استان خوزستان به دادستان خرمشهر دستور پیگیری داده است.

از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه

مرکز ایرنا در ارومیه هم به نقل از رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، از ضربه مالی ۶۸۰۰میلیاردریالی به قاچاقچیان موادمخدر در این استان خبر داد. به گفته وی طی سال جاری ۳۴۱ نفر قاچاقچی مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در این استان دستگیر شده اند.

این مرکز همچنین در خبری اعلام کرد که حجم آب دریاچه ارومیه ۲۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت. حجم آب دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است. هم اکنون حجم آب دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش یافته است.

حال جازموریان خوب نیست؛ این عنوان فیلمی است که دفتر ایرنا در جیرفت آن را منتشر کرده است. تالاب جازموریان از تالاب‌های فصلی مشترک بین کرمان و سیستان و بلوچستان به علت خشکسالی حال و روز خوبی ندارد. این فیلم را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

مدیر پایانه مرزی بازرگان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه اعلام کرد که تردد مسافر از مرز بازرگان ۱۱۰ درصد افزایش یافت. امسال ۲۷۵ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر از طریق این مرز تردد داشته اند که سال گذشته این تعداد تنها ۱۳۰ هزار و ۷۷۰ نفر بود.

امسال سطح حریق عرصه‌های منابع طبیعی کشور ۴۶درصد کاهش یافت. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در شهرکرد به نقل از جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، ‌مراتع و آبخیزداری منتشر کرد. به گفته محمدی مقدم در این مدت تعداد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیز کاهش ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه

مرکز ایرنا در بجنورد نیز خبر داد که هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان شمالی در بودجه۱۴۰۱ لحاظ شد. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت که سرجمع اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، رقم ۵۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که برای ۲۳ دستگاه اجرایی استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سنندج اعلام کرد که استان کردستان ۲۰۰ هزار واحد مسکونی غیر ایمن دارد. از این تعداد ۷۰ هزار واحد روستایی است که در صورت مشارکت مالکان باید ظرف ۱۰ سال مقاوم سازی شوند.

صادرات گلستان امسال با رشد ۶۷ درصدی به حدود ۱۳۳ میلیون دلار رسید، این تیتر خبری بود که خبرنگار ایرنا در گنبدکاووس در گفت وگو با مدیرکل گمرکات گلستان آن را منتشر کرد. سیمان، لوله پروفیل، لبنیات، خرما، سیب زمینی، ید و پلی استایرن به ترتیب از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در این مدت بود که به کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان صادر شده است.

از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه

رییس کل دادگستری زنجان هم در خبری اعلام کرد که ۱۹۳ تن از اموال توقیفی در زنجان تعیین تکلیف شدند. ارزش ریالی اموال تعیین تکلیف شده در یک ماه گذشته ۸۰ میلیارد ریال است که این میزان نسبت به هشت ماهه سال جاری ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گزارش داد که یک پاکبان مشهدی یک میلیون لیر ترک را به صاحبش بازگرداند. این پاکبان حین انجام رفت و روب یک کیف قهوه ای پیدا کرده بود که داخل کیف سه عدد کارت سوخت، گواهینامه، اسناد خودرو، یک میلیون لیرترک و چک امضا شده در وجه حامل به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال وجود داشت.

همچنین رییس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد کشور در نشست شورای اداری کمیته امداد هرمزگان خبر داد که یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکن محرومان در روستاهای هرمزگان در دست ساخت است. این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران درحال ساخت است که بخش بیشتری از این واحدها با تامین منابع مالی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۱۰ میلیارد ریال از اراضی ملی استان همدان از دست متصرفان آزاد شد. این عنوان مطلبی بود که مرکز ایرنا در همدان آن را به نقل از فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این منتشر کرد. متخلفان با هدف تصرف مراتع واقع در اراضی ملی اقدام به کاشت درخت و فنس کشی در این اراضی کرده بودند که با حکم قضایی زمین ها رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه

نمایشگاه مجازی عکس کاشی های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گشایش یافت. مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اعلام این خبر گفت که این نمایشگاه چهارم دی ماه آغاز می‌شود.

از تصادف زنجیره‌ای جاده اهواز - خرمشهر تا افزایش آب دریاچه ارومیه

از اهواز نیز خبر رسید که به منظور جلوگیری از شیوع اُمیکرون مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به مدت ۱۵ روز بسته شد. به گفته استاندار خوزستان تردد مسافر از فرودگاه های این استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آزاد است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در گفت وگو با خبرنگاران این شهر از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه انفجار ساختمان پنج طبقه در تبریز خبر داد. در این حادثه در اثر بروز انفجاری در این ساختمان، کل طبقات فرونشست و به طور کلی تخریب شد و در اثر آن پنج نفر فوت و ۱۵ نفر دیگر مصدوم شدند.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌های سامان رحمتیان از مرکز کرمانشاه با تیتر "گله بی اصالت"، شقایق ناییجیان و محمد رضا یوسف نژاد از مرکز ساری با عناوین "سنگینی پرداخت اجاره بهای بستر رودخانه هراز بر دوش کشاورزان آملی" و "هیاهو و بلاتکلیفی در پایتخت کشتی ایران"، وفا رحیمی از مرکز سنندج با تیتر "تبدیل منشاء آلودگی سدهای سقز به منبع اشتغال"، عیسی عطاپور از مرکز تبریز با عنوان "وعده‌های سرخرمن سران باشگاه تراکتور؛ نیم فصل تقویت می‌کنیم"، الهام بابایی چگینی از مرکز خرم‌آباد با تیتر "ضرورت جابجایی پشت میزنشین‌های لرستان با رویکرد توسعه و عدالت"، رقیه کردی از دفتر دزفول با عنوان "درختان دزفول را نجات دهید"، علی لکزانوری رییس دفتر گنبد با عنوان "چشم امید مرزنشینان گلستان به دولت مردمی برای رفع محرومیت‌ها" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی