جزییات طرح خرید دام، تخصیص نهاده دامی و دامدارکارت


جزییات طرح خرید دام، تخصیص نهاده دامی و دامدارکارت

رئیس امور تعاون‌ اداره کل امور عشایر خوزستان جزییات طرح‌های حمایتی جدید از عشایر، شامل خرید دام، تخصیص نهاده دامی و دامدارکارت را تشریح کرد.

بهمن عظیمی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خرید تضمینی دام عشایر اظهار کرد: بحث خرید تضمینی دام عشایر در وزن‌های ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم به قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان انجام می‌شود که ۵۳ هزار تومان از این مبلغ به صورت نقدی و در ازای ۹ هزار تومان دیگر، دو کیلو و ۲۰۰ گرم خوراک دام به صورت کنسانتره به عشایر تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع صادرات دام عشایر افزود: مجوز صادرات ۳۰۰ هزار راس دام به اتحادیه تعاونی‌های عشایری کشور داده شده است که شامل دو مرحله ۱۵۰ هزار راسی می‌شود که ۱۵۰ هزار راس در قالب سه مرحله ۵۰ هزار راسی صادر خواهند شد.

عظیمی احمدی تصریح کرد: تاکنون صادرات یک مرحله شامل ۵۰ هزار راس به اجرا رسیده که سهمیه استان خوزستان از این میزان صادرات، ۳۰ هزار راس و استان فارس ‌۲۰ هزار راس دام بوده است.

وی با اشاره طرح دیگر حمایتی ادامه داد: همچنین برای استان خوزستان، ۲۴ هزار تن سهمیه نهاده دامی شامل جو با نرخ دولتی برای ۲۰۰ هزار راس دام هویت‌گذاری شده مولد عشایری، از طریق شرکت پشتیبانی امور دام در نظر گرفته شده که اجرای آن از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

رئیس امور تعاون اداره کل امور عشایر خوزستان در خصوص طرح دامدار کارت گفت: این طرح به صورت کشوری و توسط وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است. صدور این کارت توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی و شارژ آن از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود.

عظیمی احمدی ادامه داد: در این کارت، مبلغی که نرخ آن فعلا مشخص نشده است، برای خرید علوفه توسط دامداران در نظر گرفته می‌شود؛ این طرح برای کلیه دامداران کشور است و عشایری که دام دارند نیز شامل این طرح خواهند شد.

وی گفت: طرح دامدارکارت فعلا به مرحله اجرا نرسیده و تا کنون دستورالعملی در این خصوص ابلاغ نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی