گستردن سفره یلدای فاطمی توسط اهالی مسجد امام رضا(ع)


گستردن سفره یلدای فاطمی توسط اهالی مسجد امام رضا(ع)

اهالی مسجد امام رضا(ع) در شب یلدا با توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) بساط مهربانی را برای کمک مومنانه به ایتام گستردند.

۹خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان نفیس) در شب یلدای 1400 که با ایام فاطمیه و شب توسل شیعیان به چهارده معصوم (ع) یعنی شب چهارشنبه، همزمان شده بود به گفته حجت الاسلام مهدی صائمی، از صبح روز سی آذر شاهد جنب و جوش فوق العاده اهالی خود برای پهن کردن بساط مهربانی فاطمی در طولانی ترین شب سال بود.

آغاز تمهید مقدمات یلدای فاطمی از صبح روز سی آذر

در مسجد امام رضا (ع) که جزو مساجد برقرار در منطقه 15 شهر تهران است روز سی آذر نیز همچون سایر ایام سال بعد از نماز جماعت ظهر و عصر باز ماند و در این روز مخصوص، از حدود ساعت چهار عصر بسته های مهربانی در بسته بندی بسیار زیبا وارد این خانه خدا شد.

نماز جماعت مغرب و عشاء که تمام شد، ابتدا ذکر توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد امام رضا (ع) طنین انداز شد و سپس صائمی، امام جماعت این خانه خدا به بیان نکاتی درباره لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در دورهمی های شب یلدا پرداخت و گفت: بهتر است خانواده ها در منازل خود بمانند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران به منازل بستگان شان نروند , اگر رفتند، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضتی که مساجد در یکی دو ماه آغاز شیوع ویروس کرونا و درپی تاکید مقام معظم رهبری درباره لزوم دستگیری از نیازمندان شروع کردند، همچنان ادامه دارد، گفت: اهالی مسجد امام رضا (ع) نیز به مناسبت یلدا که با ایام فاطمیه همزمان شده است، برنامه ای متفاوت اجرا می کنند.

طنین نام سردار دل ها توسط گروه سرود مشکات

سپس، گروه سرود مشکات مسجد امام رضا (ع)، سرودهایی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده جریان مقاومت اسلامی اجرا کردند و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، از استادان حوزه علمیه تهران، طی سخنانی تاکید کرد: مسئولان باید دست مساجد را در تداوم نهضت احسان و همدلی بگیرند.

این خطیب دینی افزود: الحمدالله اکثریت مساجد کشورمان به مناسبت یلدا کمک مومنانه را میان نیازمندان توزیع می کنند که امشب، این کمک ها میان ده ها خانواده نیازمند و ایتام توسط اهالی مسجد امام رضا (ع) توزیع می شود.

درسی که باید از حضرت زهرا(س) آموخت

وی در ادامه با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان را باید از حضرت فاطمه زهرا (س) آموخت که در روز اول زندگی مشترک شان، لباسی را که پیامبر(ص) به ایشان هدیه دادند به نیازمندی هدیه کردند، اظهار کرد: مهم ترین درسی که از این موضوع می توان گرفت این است که صرفا قرار نیست ثروتمندان، به فکر ایتام و مستضعفین باشند بلکه هر کسی به هر انداز که می تواند باید دست محرومان را بگیرد.

به گزارش شبستان، با حضور فرمانده حوزه مقاومت بسیج منطقه 15 شهر تهران و چند تن از رزمندگان بسیجی، از چهارده مادر شهید تقدیر به عمل آمد که به گفته، شهرام شاکری، عضو هیئت امنای مسجد امام رضا (ع) ۹ تن از این مادران، فرزندان شان در دوره دفاع مقدس به شهادت رسیدند، سه تن از آنان، مادر شهدای مدافع حرم هستند، یک مادر دیگر، شهیدی در دفاع از امنیت و دیگری در دفاع از سلامتی مردم در دوره شیوع ویروس کرونا، تقدیم کرد.

به گزارش شبستان، دو تن از ذاکران اهل بیت (ع) در ادامه مراسم یلدای فاطمی در مسجد امام رضا (ع) اشعاری در مدح حضرت صدیقه کبری (س) و سردار دل ها زمزمه کردند و در بخش پایانی این مراسم، مردم مهمان اطعام حضرت ام ابیها (س) شدند. البته غذای گرم و یک بسته شامل پسته، بادام، یک عدد سیب و یک عدد پرتقال، در بسته بندی کاملا بهداشتی، هنگام خروج مردم از مسجد به آنان تقدیم می شد.

بسته های ارزاق و یلدایی به سرعت به دست نیازمندان رسید

به گزارش شبستان، صد بسته ارزاق و هدیه ویژه شب یلدا یک ساعت پس از پایان مراسم در مسجد امام رضا (ع) توسط بسیجیان این مسجد، به دست نیازمندان رسید که به گفته مهران احمدپور، رئیس هیئت امنای این خانه خدا، در این نوبت از کمک مومنانه اهالی مسجد امام رضا (ع)، خانواده هایی که یک خانم، سرپرست آنان است، در فهرست دریافت این کمک قرار گرفتند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید