تشکیل نخستین زنجیره  زنبورداری کشور در استان همدان


تشکیل نخستین زنجیره  زنبورداری کشور در استان همدان

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تشکیل نخستین زنجیره زنبورداری کشور در استان همدان در سال آینده خبر داد.

علیرضا قراگوزلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه مشترکی که با مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور برگزار شد استان همدان به عنوان استان برتر زنبورداری کشور از نظر راهکارها و سیاست‌های جدید بهره‌وری معرفی شد و در این جلسه تصمیماتی اتخاد شد که در سال‌های آتی گام‌های خوبی خواهیم‌ برداشت‌.

وی افزود: با همت اتحادیه زنبورداران کشور و اتحادیه زنبورداران استان همدان در سال آینده اولین زنجیره زنبورداری کشور در استان همدان شروع به کار خواهد کرد که در کنار واحدهای پرورش زنبور و پرورش ملکه، واحدهای بسته بندی با برند مشترکی که قرار است تعریف شود و نیز کارگاه استحصال موم و بره موم و کارگاه زهرگیری تشکیل می‌شود.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برای کارگاه زهرگیری از زنبور عسل اکیپ آموزشی در سال آینده تشکیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارگاه ساخت کندوی زنبور عسل و کارگاه موم آج کنی از دیگر مواردی است که در این زنجیره دیده شده و یک زنجیره کامل را تشکیل خواهد داد.

قراگوزلو ادامه داد: در جلسه‌ای با مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور قرار بر آن شده است تا با مشارکت یک شرکت دانش بنیان برای جلوگیری از خام فروشی زهر زنبور عسل استان همدان، به صورت ویال برای صادرات و مصرف داخل کشور طرحی اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر استان همدان به عنوان الگوی کشوری در حوزه مدیریت جدید زنبورداری ورود پیدا کرده و آمادگی آن را دارد که بهره وری زنبورداران را با آموزش و تکنولوژی‌های جدید افزایش دهد.

قراگوزلو در ادامه خاطر نشان کرد: با تصمیماتی که اتحادیه زنبورداران کشور اتخاذ کردند قرار بود یک برند تک را تحت عنوان برند اکسیر برای کشور تعریف کنند و این دستورالعمل به کل کشور ارسال شد که از برندهایی به جز برند اکسیر استفاده نشود.

وی با بیان اینکه با رایزنی‌هایی که انجام شده در سالیان قبل دو برند برای استان همدان تعریف شد که جز برند برتر کشور به شمار می‌رود یادآور شد: برند عسل داریوش استان همدان در حال حاضر در ۱۷استان کشور محصول خود را ارائه می‌دهد و به تازگی وارد عرصه صادرات شده است .

قراگوزلو برند نادر استان همدان را نیز یکی از برندهای برتر کشور برشمرد و اظهار کرد: برند نادر نیز محصولات تولید عسل خود را برای شش سال آینده از هم اکنون در خارج از کشور به فروش رسانده است.

وی افزود: برند عسل دولتی همدان هم در دوسال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران جایگاه خود را تثبیت کرده است.

قراگوزلو بیان کرد: سال گذشته هیچگونه سقفی برای تسهیلات زنبورداران قرار داده نشد و هر تسهیلاتی که در بخش مکانیزاسیون زنبورداران درخواست داشتند پرونده تشکیل و به متقاضیان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تمام محصولات کشاورزی استان همدان دارای سود آوری خوبی هستند، تصریح کرد: کسانی که قصد دارند در حوزه زنبورداری فعالیت داشته باشند از آنان حمایت خواهیم کردیم و در این رابطه با توجه به سیاست‌های کلان کشور توصیه به کیفیت تولید داریم ضمن اینکه در این رابطه در چند قالب تسهیلات پراخت می‌شود.

قراگوزلو گفت: کسانی که دارای زنبورستان هستند می توانند تسهیلات خود را در قالب تسهیلات مکانیزاسیون درخواست و ثبت سامانه کرده و با بررسی‌های انجام شده تسهیلات آنان پرداخت خواهد شد ضمن اینکه صندوق زنبورداری کشور نیز تسهیلات خوبی در این رابطه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید