اصفهان بیشترین میزان سرطان کودکان را در کشور دارد / نیازمند مشارکت خیرین هستیم


اصفهان بیشترین میزان سرطان کودکان را در کشور دارد / نیازمند مشارکت خیرین هستیم

رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان امام حسین(ع) اصفهان با بیان اینکه در اصفهان بیشترین میزان سرطان کودکان در کشور را داریم، افزود: تقریباً روزی یک سرطان کودک عمل می‌کنیم و یک روز در میان سرطان خون در اصفهان داریم.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، از بیمارستان کودکان امام حسین(ع) به‌عنوان یک پروژه خیرساز یاد و اظهار کرد: حدود ۳۰ سال قبل آیت‌الله فقیه ایمانی، ساخت این مجموعه را شروع کرد، اما سال‌ها متوقف بود، تا اینکه ۱۱ سال پیش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم گرفت این پروژه را دوباره فعال و به مرکز درمان کودکان تبدیل کند.

وی بابیان اینکه بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اکنون بزرگ‌ترین بیمارستان خیرساز در حال احداث در کشور است، گفت: با تکمیل این پروژه یک بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی برای کودکان خواهیم داشت که در هیچ کجای کشور وجود ندارد.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ تخت برای کودکان داریم، یادآور شد: منصوری از خیرین سلامت شروع به احداث ساختمانی در کنار این بیمارستان کرد که حدود ۷۶ درصد پیشرفت دارد، اما این پروژه با فوت ایشان براثر ابتلا به کرونا متوقف شد، به همین دلیل از بخش‌های مختلف، خیرین و مردم دعوت می‌کنیم کمک کنند ساخت این مجموعه به پایان برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در اصفهان بیشترین میزان سرطان کودکان در کشور را داریم، افزود: تقریباً روزی یک سرطان کودک عمل می‌کنیم و یک روز در میان سرطان خون در اصفهان داریم، به همین دلیل نیاز به یک ساختمان مجهز و بخش رادیوتراپی ویژه کودکان داریم که در صورت مشارکت خیرین و مردم می‌توانیم در ۳۰ هزار مترمربع زمینی که توسط خود مردم خریداری و به بیمارستان اهدا شده است، یک بیمارستان تخصصی سرطان کودکان احداث کنیم.

معمارزاده به فراهم بودن بستر احداث بیمارستان تخصصی سرطان کودکان با زیربنایی بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع اشاره و اظهار کرد: با ساختن این مجموعه امکان افزایش تخت‌های ویژه کودکان تا ۸۰۰ تخت نیز وجود دارد.

رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین(ع) بابیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ نفر نیرو داریم، خاطرنشان کرد: اگر ساختمان مرحوم منصوری شروع به کار کند، هزار نیروی جدید می‌توانیم به‌کارگیری کنیم و اگر ساختمان سرطان ساخته شود، هزار نیروی جدید دیگر نیاز خواهیم داشت، درحالی‌که کل جوانان شرق اصفهان در اثر بی‌آبی بیکار شده‌اند سه هزار نفر هستند و ما می‌توانیم شهر را با پروژه‌هایی نجات دهیم که وابسته به آب نباشد، اما اگر بخواهیم صنایع آب‌بر احداث کنیم وضعیت شهر بدتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون از ۳۲ استان کشور و کشورهای همسایه بیمار پذیرش می‌کنیم، تأکید کرد: با تکمیل پروژه‌های بیمارستان امام حسین(ع) می‌توانیم گردشگری سلامت را توسعه داده و اشتغال پایدار ایجاد کرده و پاسخگوی نیازهای داخلی و منطقه‌ای باشیم.

معمار زاده یادآور شد: طی ۱۰ سال گذشته ۱۶۰ هزار بیمار در این بیمارستان بستری کرده‌ایم که حداقل ۴۳ هزار نفر آن‌ها از استان‌های دیگر بوده است.

رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین(ع) بابیان اینکه اگر خیرین وارد میدان شوند می‌توانیم این بیمارستان را به بیمارستان مادر و کودک تبدیل کنیم، افزود: با مشارکت خیران ساختمان منصوری تا اول تیرماه سال آینده به اتمام می‌رسد و بعد از آن ساختمان تخصصی سرطان را به‌عنوان نقطه امیدی برای تمام کودکان سرطانی کشور خواهد بود. بعد از تکمیل این دو پروژه، قصد داریم ساختمانی برای مادران پرخطر بسازیم که در ماه‌های آخر بارداری نیاز به مراقبت‌های خاص دارند.

وی با اشاره به فعالیت خیریه حامیان سلامت کودکان به نام «خیریه سلام» در کنار بیمارستان امام حسین(ع) گفت: تاکنون هر اتفاقی در بیمارستان افتاده با کمک مردم بوده و امیدواریم این کمک‌ها بیشتر شود و بتوانیم به اهداف پیش‌بینی‌شده دست پیدا کنیم.

معمارزاده اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه مرحوم منصوری را ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۴۷ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است. همچنین برآوردمان برای ساخت هر مترمربع ساختمان سرطان ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است و بیمارستان مادر حدود ۳۰۰ میلیارد هزینه خواهد داشت.

وی با دعوت از خیرین و مردم برای مشارکت در تکمیل این پروژه، اظهار کرد: با مشارکت مردم در اجرای این پروژه‌ها، بیمارستان امام حسین(ع) به مرکز جامع سلامت مادر و کودک تبدیل می‌شود که مراقبت‌ها از قبل از ازدواج، دوران بارداری و بعد از تولد گسترش می‌یابد و می‌توانیم در گوشه‌ای از شهر نور امید برای بیماران و جوانان جویای کار ایجاد کنیم.

رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین(ع) بابیان اینکه در صورت مشارکت خیرین، این مجموعه ظرف ۵ سال آینده راه‌اندازی خواهد شد، گفت: اگر منابع تأمین شود ساختمان منصوری تا اول تیرماه، بیمارستان سرطان ظرف حدود ۲ سال و مرکز مادران پرخطر حدود یک سال تکمیل‌شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان