تمدید اعتبار بیمه نامه صندوق سلامت همگانی و روستاییان خراسان شمالی


تمدید اعتبار بیمه نامه صندوق سلامت همگانی و روستاییان خراسان شمالی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از تمدید اعتبار بیمه نامه بیمه شدگان سلامت همگانی، روستاییان، عشایر و کارکنان دولت خبر داد.

دکتر محسن رعنایی، در گفت و گو با ایسنا، از تمدید اعتبار بیمه نامه بیمه شدگان صندوق های بیمه روستاییان،‌ عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی و بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت خبر داد و اظهار کرد: در صندوق های بیمه کارکنان دولت صرفا بیمه شدگان اصلی و تبعی یک، روستائیان و سلامت همگانی، پوشش بیمه ­هایی که اعتبار آنها در بازه زمانی یکم فروردین ماه ۱۴۰۰تا پایان سال جاری منقضی می شود، پس از بررسی همپوشانی و وضعیت حیات، تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی یکی از اهداف تمدید سیستمی بیمه نامه ها را انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هر گونه تجمع و ازدحام بیمه شدگان در محل دفاتر پیشخوان در اپیدمی کویید ۱۹ عنوان نمود.

دکتر رعنایی افزود: سازمان بیمه سلامت، در حال حاضر پنج صندوق بیمه ای شامل : کارمندی، روستایی ، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ایرانیان، سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت همگانی دارد که از زمان بحران اپیدمی کویید ۱۹، ثبت نام جهت صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان است.

دکتر رعنایی اظهار بیان کرد: بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی که منتسب به پزشکان خانواده شده اند می بایست برای اولین اقدام به پزشک خانواده خود مراجعه و تشکیل پرونده دهند تا از لحاظ بیماری دیابت و فشارخون بررسی گردند.

وی اظهار کرد: در مواردی که بیمه شده براساس صلاحدید پزشک خانواده نیاز به خدمات تخصصی دارد، پس از ویزیت توسط پزشک خانواده، کد ارجاع به شماره همراه بیمه شده پیامک می شود و وی با در اختیار داشتن کد رهگیری می تواند به پزشک متخصص مربوطه مراجعه نماید. در مواردی که بیماران نیاز مستمر به مراجعه به پزشک متخصص دارند نظیر مادران باردار و... پزشک متخصص در هر بار مراجعه می تواند برای آنان ارجاع انجام دهد و نیاز به مراجعه مجدد به پزشک خانواده نیست.

رعنایی همچنین به سامانه خدمات غیر حضوری در طرح نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند برای دریافت سوابق خدمات و اقدامات درمانی که برای وی صورت گرفته و یا دریافت کد رهگیری، که شاید گم کرده باشند، به این سامانه به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند و با وارد کردن کدملی و شماره تلفن همراه که به نام خود فرد است به تمام سوابق خود دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط