استاندار: کشاورزی محور توسعه اقتصادی خراسان شمالی است


استاندار: کشاورزی محور توسعه اقتصادی خراسان شمالی است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: کشاورزی محور توسعه و پیشران خراسان شمالی است و باید در این حوزه به خودکفایی برسیم و از پتانسیل های استان برای رفع معضل بیکاری استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهار داشت: تاریخ نشان داده است، کشورهایی که کمترین وابستگی تکنولوژی به دیگر کشورها داشته اند، رشد مناسب اقتصادی را نیز تجربه می کنند، بنابراین اگر توسعه ای در بخش کشاوری شکل می گیرد باید بدون وابستگی به تکنولوژی خارجی باشد.

وی اظهار داشت: آنچه که مسلم است اعتبارات قطره چکانی نمی تواند دردی از مشکلات اقتصادی خراسان شمالی را برطرف کند و باید متکی بر توان و ظرفیت های داخلی استان بود.

حسین نژاد با اشاره به ضرورت اهمیت دادن واحد های تولیدی به مسائل اچ اس ای تاکید کرد: یکی از را ه های کاهش حوادث و داشتن محیطی سالم درمحل کار آموزش و ارتقای سطح آگاهی کارکنان آن مجموعه است که می تواند منجر به یک سیستم ایده ال و پویا طی فرآیند تولید محصول با کیفیت باشد.

وی تصریح کرد: اجرای صحیح دستورالعمل های اچ. اس ای ای (بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی) باعث ارتقای شاخص های عملکردی سلامت پرسنل، ایمنی تولید، حفظ مواهب زیست محیطی و بهینه سازی مصرف انرژی در بنگاههای اقتصادی خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: درآمد بانک‌ها باید مدیریت شود و این درآمدها از خارج به داخل استان سوق داده و سرمایه گذاری شود.

حسین نژاد گفت: تصمیمات بانک مرکزی در استان ها باید بومی سازی شود و نباید تمامی استان ها با یک نگاه مدیریت شوند.

وی تصریح کرد: بیشتر بانک های خراسان شمالی درآمدهای خود را در خارج از استان سرمایه گذاری می کنند و این موجب رکود استان شده است که باید این شرایط مدیریت شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه اشتغال کاربردی و هدفمند را در توسعه استان مهم دانست و بیان کرد: وقتی که تسهیلات به صورت شتابزده پرداخت می شود در نهایت انباشت بدهی را به همراه دارد که بایستی با مشاوره لازم این طرح ها به خوبی تدوین شوند.

وی افزود: دستگاه های ذیربط با اشتغال باید بیش از این در این حوزه ورود کنند و از ظرفیت علمی لازم برای راهنمایی سرمایه گذاران استفاده کنند.

حسین نژاد خاطرنشان کردد: چاره ای جز حرکت به سمت صنایع بزرگ و بنگاه های خرد نداریم، ولی باید صنایعی را در استان راه اندازی کنیم که کمترین وابستگی به خارج از کشور داشته باشند.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که کشاورزی، صنعت و گردشگری از پیشران های اقتصادی این استان محسو می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید