قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 5 دی 1400


قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 5 دی 1400

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز یکشنبه یک میلیون و 291 هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه نیز 13 میلیون و 30 هزار تومان ثبت شد. نوشته قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 5 دی 1400 (https://tejaratnews.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b7%d9%84%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%da%a9%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2-5-%d8%af%db%8c-1400) اولین بار در تجارت‌نیوز...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز یکشنبه پنجم دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییری در نرخ طبق قیمت دیروز در بالاترین نرخ ۱۸۰۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۵ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 5 دی 1400قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 5 دی 1400

روند اونس جهانی

اونس جهانی در نیمه ماه نوامبر به کانال ۱۸۶۰ دلار رسید و دوباره با یک روند نزولی همراه شد و تا کانال ۱۷۶۰ دلار کاهش یافت.

طلای جهانی در معاملات روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ روند نسبتا صعودی را ثبت کرد و به ۱۸۰۸ دلار رسید.

به گزارش ایسنا، اکثر تحلیلگران وال استریت خاطرنشان کردند که طلا دوره فصلی قوی را شروع می کند اما دو هفته آینده به دلیل حجم اندک معاملات، نوسان فوق العاده بالایی وجود خواهد داشت. بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر دفاترشان را پیش از تعطیلات سال نو برای امسال بسته‌اند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۶۳۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۴۳ نفر معادل ۵۴ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۳۴ نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۶۱ نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند.

تداوم خوش بینی به روند افزایشی قیمت طلا در حالی مشاهده شد که این فلز ارزشمند معاملات هفته گذشته را در بالای ۱۸۰۰ دلار به پایان رساند و نسبتا در مقایسه با هفته پیش از آن تغییری نداشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا روز پنج شنبه با ۹ دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۱۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

اکثر تحلیلگران به طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند زیرا دسامبر و نخستین ماههای سال نو از نظر فصلی دوره های قوی برای این فلز ارزشمند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا