سه شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند


سه شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند

سمنان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: سه شکارچی متخلف در اجرای 2 عملیات کنترل و پایش محیط بانان طی هفته گذشته در مناطق شمالی شهرستان دستگیر شدند.

علی آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شکارچیان متخلف با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست دامغان در منطقه دیباج شکارممنوع سفیدکوه آرسک شهرستان و گروه دیگر حوالی منطقه دیوتنگه به دام افتادند.

وی ادامه داد: از این افراد لاشه هشت قطعه کبک و تیهوی وحشی، ۲ قبضه سلاح شکاری تک لول، یک قبضه سلاح پی‌سی‌پی، یک قبضه سلاح پنج تیر، مقادیر زیادی مهمات و دیگر ادوات شکار، کشف و ضبط شد.

آذرپور اضافه کرد: این افراد به دلیل نداشتن مجوز و به جرم شکار غیرمجاز به استناد بند الف ماده ۱۰ قانون شکار و صید، به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند و ۱۸ میلیون ریال بابت ضرر و زیان به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز کردند و در مراجع قضایی به جرم شکار غیرمجاز، به پرداخت ۴۵ میلیون ریال جزای نقدی در وجه دولت محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: در جریان بازرسی از منزل یک شکارچی در دامغان، یک عدد سلاح جنگی مونتاژ شده و فشنگ کشف و فرد متخلف به جرم حمل، نگهداری و مونتاژ سلاح به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته، منطقه شکارممنوع طالو و شیربند این شهرستان از منطقه شکارممنوع به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت.

منطقه سفید کوه آرسک به عنوان منطقه شکارممنوع و طالو شیربند از جمله مناطق حفاظت شده دامغان است که آهو، پلنگ، کفتار، گربه کاراکال، گربه وحشی، گرگ و شغال در مناطق دشتی و پرنده های شکاری هوبره، عقاب طلایی و شاهین بحری در مناطق دامغان زیست دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی