واکنش قیمت دلار به دور هشتم مذاکرات وین


واکنش قیمت دلار به دور هشتم مذاکرات وین

برخی از تحلیل گران باور دارند که با توجه به نزدیک بودن دور هشتم مذاکرات هسته ای، این بار احتمال افت بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

واکنش قیمت دلار به دور هشتم مذاکرات وین
با از دست رفتن خط ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی حواله درهم، قدرت در بازار ارز داخلی به دست کاهشی‌ها افتاده است. نتیجه فشار فروش معامله گران از دست رفتن مرز ۳۰ هزار تومانی بود. تا ساعات پایانی روز شنبه، اسکناس آمریکایی به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی بازنگشت، هر چند که در معاملات فردایی توانست خود را بالای حمایت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی حفظ کند.

بار قبلی نیز که قیمت دلار در مسیر نزولی قرار گرفته بود، بازیگران ارزی در محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی، اسکناس آمریکایی را مورد حمایت قرار دادند.

نگاه تحلیل گران فنی به آینده دلار
تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که درهم خود را به بالای خط حیاتی ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی برگرداند، دلار یکبار دیگر خواهد توانست که محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را به عنوان کف حمایتی خود معرفی کند. با این حال، برخی از تحلیل گران باور دارند که با توجه به نزدیک بودن دور هشتم مذاکرات هسته ای، این بار احتمال افت بیشتر قیمت دلار وجود دارد. روز گذشته عنوان شد که رییس هیات مذاکره‌کننده ایران به همراه بقیه اعضای این هیات، صبح دوشنبه برای شرکت در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وارد وین می‌شود. همین خبر کافی بود که بازار با قدرت گیری فروشندگان مواجه شود.

افزایش فعالیت خالی فروشان ارزی
برخی از فعالان عنوان می‌کنند که با توجه به نزدیک بودن مذاکرات هسته ای، ممکن است فعالیت خالی فروشان ارزی بیشتر شود. خالی فروشان به طور معمول سعی می‌کنند با جوسازی‌های خبری، فضا را برای افت قیمت دلار و سود خود فراهم کنند. با این حال، به نظر می‌رسد کمتر معامله گری در روز جاری بی گدار به آب نزند. بازیگران ارزی در شرایطی فروشنده خواهند شد که درهم زیر مرز ۸هزار و ۲۰۰ تومانی تثبیت شود و به سوی محدوده ۸ هزار و ۱۰۰ تومانی حرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق