فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟


فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

در بازار لوازم دکوراسیون منزل، فرش مانند لباسی به تن خانه است. در سال‌های اخیر طرح‌های فرش ماشینی چهل تکه خیلی مد، شده‌اند. در ادامه با هم بررسی می‌کتیم که کدام طرح به درد کدام فضا می‌خورد؟

انواع طرح فرش ماشینی چهل تکه در نگاه اول زیبا هستند؛ با این حال هر یک از این طرح‌ها، برای محل به خصوصی در خانه مناسب‌اند. یعنی نمی‌توان هر طرحی را در تمام خانه‌ها با ویژگی‌ها و سبک‌های مختلف دکوری، پهن کرد. چراکه زیبا و شکیل به نظر نمی‌رسند. برای این‌که طرح فرش ماشینی 40 تکه با دکوراسیون منزل یا محل کار شما، هماهنگی داشته باشد؛ نکاتی که در ادامه آورده‌ایم را با دقت بخوانید؛ هنگام خرید فرش از نمایشگاه‌های فرش ماشینی این راهنما به دردتان خواهد خورد.

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

فرش چهل تکه چیست؟

در اولین مرتبه، وقتی نام فرش ماشینی چهل تکه را بشنوید؛ شاید یاد پارچه‌های چهل تکه قدیمی بیافتید. با این حال فرش چهل تکه در خانه بافته نمی‌شود. طرحی از فرش ماشینی است و با روتختی‌های 40 تکه پارچه‌ای یا فرش‌های کاموایی، چهل تکه، فرق دارد. این فرش‌ها، بنا به نقشه زیبایی که دارند؛ توسط ماشین بافته می‌شوند؛ نمایی با خطوط متقاطع دارند؛ طیف رنگ و طرح این فرش‌ها هم بسیار متنوع است: از ساده یا تک رنگ تا چند رنگ و پرجزئیات.

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

انواع فرش چهل تکه ماشینی چیست؟

فرش‌های چهل تکه معمولا ماشینی هستند و برای دکوراسیون مدرن کاربرد دارند. با این حال اگر در داخل خانه‌های چهارگوش این طرح، جزئیات نقشه‌های فرش ایرانی هم باشد، برای دکوراسیون سنتی و ایرانی، بسیار مناسب‌اند.

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

طرح سنتی فرش چهل تکه ماشینی برای کجا خوبه؟

از میان دو طرح اصلی فرش 40 تکه، طرح‌های سنتی، بیشتر براین فضاها مناسب‌اند:

هال پذیرایی راهرو دکوراسیون سبک ایرانی دکوراسیون کلاسیک

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

فرش سنتی چهل تکه برای اتاق خواب

معمولا طرح‌های سنتی فرش چهل تکه ماشینی، بسیار، شلوغ و پرجزئیات‌اند. بنابراین برای اتاق خواب که محل استراحت است، توصیه نمی‌شوند. دید و ذهن با دیدن آن همه طرح و نقش، خسته می‌شود؛ در نتیجه ذهن به حالت خواب فرو نمی‌رود. اگر چنین طرح‌هایی را دوست دارید؛ بهتر است در میان نمونه‌های نمایشگاه‌های فرش ماشینی، انواعی را انتخاب کنید که رنگ‌های خنثی و کمرنگی را دارند. مانند تصویر بالا که رنگ غالب آن، طوسی است. دیگر رنگ‌های خنثی برای فرش ماشینی چهل تکه، عبارتند از:

طوسی بژ کرم صورتی ملایم

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

طرح مدرن فرش چهل تکه ماشینی

این مدل فرش‌های مدرن، برای خانواده‌هایی خوب است که سبک دکوراسیون مدرن یا تلفیقی را برای طراحی داخلی منزل خود، انتخاب کرده‌اند.

رنگ فرش چهل تکه مدرن

در انواع مدرن فرش ماشینی چهل تکه، رنگ‌های شاد و تند را بیشتر مشاهده می‌کنید. مانند تصویر بالا که رنگ زرد و نیلی خیلی چشم‌گیر هستند.

مطلب پیشنهادی: فواید چسب زدن ریشه فرش

طرح فرش چهل تکه مدرن ماشینی

فرش‌های ماشینی چهل تکه، اگر به سبک مدرن باشند؛ معمولا چهارخانه‌هایی با زاویه‌‌های مربعی یا لوزی هستند؛ رنگ‌های مختلفی در آنها به کار رفته اما معمولا، طرح‌های نقشه‌های ایرانی فرش را ندارند. مگر در حداکثر 20 درصد مساحت فرش.

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

فرش چهل تکه گرد

مدل گرد فرش چهل تکه می‌توانند از انواع ماشینی باشد؛ همچنین برخی هنرمندان انواع دست دوز آن را هم تولید می‌کنند. این مدل فرش‌ها برای آشپزخانه، تی‌وی‌روم، اتاق خواب یا راهرو، مناسب‌اند.

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

فرش چهل تکه دوزی

برخی بافندگان یا شرکت‌های هنری، با استفاده از تکه‌های فرش‌های کهنه ماشینی یا دستباف، فرش‌های زیبایی را با عنوانن فرش چهل تکه دوزی، تهیه می‌کنند. خلاقیت هنرمندان در این نمونه فرش‌ها بسیار گسترده و متنوع است.

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

بهترین رنگ فرش ماشینی چهل تکه

برای فرش ماشینی مورد نظرتان، نمی‌توانیم یک فرمول رنگی بدهیم. شرکت‌های تولیدی فرش ماشینی، بر اساس سلیقه غالب مردم جامعه، همچنین مد روز صنعت دکوراسیون داخلی،، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی را عرضه می‌کنند. بنا به دکوراسیون داخلی منزلتان می‌توانید، یک رنگ دلخواه را انتخاب کنید. با این حال می‌توانید این موارد را برای انتخاب رنگ فرش در نظر داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: دیزاین دیوار خانه، انواع دکوراسیون دیوار خانه

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

هماهنگی و تضاد رنگ فرش چهل تکه با لوازم

می‌توانید مانند تصاویر بالا، فرشی را انتخاب کنید که رنگ‌های غالب لوازم منزل شما در آن وجود دارند. همچنین برعکس می‌توانید، فرشی را انتخاب کنید که با پالت رنگی دکوراسیون منزلتان در تضاد است. مثلا در تصویر بالا هماهنگی رنگ زرد و کرم، در اثاثیه منزل و فرش بسیار خوب دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: قالیشویی در شمال تهران، خانم‌ها دیگر نگران کثیفی فرش‌های‌تان نباشید!

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

جنس فرش ماشینی چهل تکه چیست؟

برای فرش‌های ماشینی معمولا از الیاف مصنوعی و طبیعی به طور ترکیی استفاده می‌شود. انواع مصنوعی الیاف بسته به کاربرد و تحقیقاتی که انجام می‌شود؛ لکه نمی‌گیرند؛ پرز پس نمی‌دهند و راحت تمیز می‌شوند. برای این منظور باید از شرکتی که فرش ماشینی چهل تکه را از آن می‌خرید؛ خوب پرس و جو کنید. بسیاری از شرکت‌ها برای اثبات ادعای خود، بازگشت کالا را به عنوان ضمانت خرید، پیشنهاد می‌دهند.

فرش ماشینی چهل تکه، چه طرحی برای کجا؟

خرید فرش ماشینی چهل تکه

برای خرید فرش ماشینی چهل تکه، می‌توانید به تمام مراکز بزرگ فروش فرش، نمایشگاه‌های برندهای مشهور، همچنین فروشگاه‌های آنلاین لوازم دکوراسیون، مراجعه کنید.

در مورد مد و دکوراسیون، سوال دارید؟ حتما هر روز به نی‌نی‌بان، سر بزنید؛ برایتان کلی اطلاعات جدید داریم.

مطالب پیشنهادی:

ویژگی‌های مبلمان خوب، ۱۰ نکته که منزل شما را خاص می‌کند

قیمت فرش اتاق کودک دخترانه، همه مدل‌های ارزان و گران!

قیمت قالیشویی در سال 1400 به چه عواملی بستگی دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...