الگوی تغذیه سالمندان برای در امان ماندن از کرونا


الگوی تغذیه سالمندان برای در امان ماندن از کرونا

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تغذیه سالم برای سالمندان اهمیت ویژه ای دارد بنابراین این گروه سنی باید با قرار دادن وعده ها و گروه های غذایی سالم و مناسب، ایمنی بدن خود را در برابر کرونا افزایش دهند.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: مصرف کافی منابع غذایی پروتئینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است و سالمندان باید در تغذیه روزانه خود، منابع غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت های کم چرب، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، فراورده های لبنی بدون چربی یا کم چربی داشته باشند.

وی افزود: حبوبات نیز از منابع گیاهی پروتئینی هستند که اگر با غلات مصرف شوند تمام نیاز بدن به پروتئین را تامین می کنند و می توانند در برنامه غذایی سالمندان قرار گیرد.

علیزاده با اشاره به اهمیت مکمل های غذایی، ادامه داد: مصرف روزانه مکمل کلسیم و مصرف ماهانه مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مطابق با دستورالعمل های وزارت بهداشت برای این گروه سنی ضروری است و از طرفی در سالمندان توانایی جذب ویتامین B۱۲ کاهش می یابد، بنابراین برای پیشگیری از کمبود این ویتامین لازم است روزانه مقدار مناسبی از گوشت قرمز، ماهی، شیر و تخم مرغ مصرف شود.

وی با اشاره یه اینکه کمبود ویتامین B۶ به علل مختلف در این سنین شایع است، یادآوری کرد: مصرف روزانه منابع غنی این ویتامین از جمله انواع گوشت، شیر، تخم مرغ، حبوبات و غلات کامل (سبوس دار) به تامین این ویتامین و تقویت سیستم ایمنی بدن سالمندان کمک می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش