4 روستای سخت‌گذر تکاب از محاصره برف خارج شد


4 روستای سخت‌گذر تکاب از محاصره برف خارج شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب با بیان اینکه همه محورهای مواصلاتی این شهرستان باز است گفت: راه دسترسی چهار روستای سخت‌گذر و دورافتاده منطقه اوریات در بخش تخت‌سلیمان پس از 2 روز بارش برف و کولاک با تلاش راهداران بازگشایی شد.

امیر یدبیضا مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پنج روز گذشته بیش از ۲ هزار کیلومتر - باند از محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی تکاب توسط راهداران برف‌روبی و نمک‌پاشی و در این مدت ۷۰۰ تُن مخلوط شن و ماسه مصرف شده‌ است.

وی با بیان اینکه برف‌روبی محورهای سخت‌گذر روستایی "چهارطاق"، "آی قلعه سی"، "قینرجه" و سایر راه‌های روستایی تکاب طی یک عملیات پنج روزه به‌طور مستمر ادامه یافت اظهار داشت: طی این عملیات ، راه روستایی سخت‌گذر و کوهستانی "زرشوران" به "آق اطاق"، "آرپاچای"، "جداقیه" و "عربشاه اوریات" در سه نوبت با استفاده از ۲ دستگاه بولدوزر بازگشایی شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب با اشاره به اینکه با حضور به موقع راهداران، در این مدت هیچ‌گونه مسدودی در محورهای مواصلاتی این شهرستان روی نداد بیان کرد: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر مایین‌بلاغ در ۳۵ کیلومتری محور تکاب - شاهین دژ نیز روزانه در سه نوبت با یک دستگاه گریدر و یک دستگاه کامیون نمک‌پاش انجام شد.

یدبیضا مقدم ادامه‌ داد: پس از اعلام گزارش ورود سامانه بارشی و هشدارهای سطح زرد و نارنجی سازمان هواشناسی، ۳۰ نفر از کارکنان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب با ارائه خدمات در حوزه های استحفاظی راهدارخانه های مرکزی، مایین بلاغ، بابانظر و آق اطاق شبانه‌روز مستقر شدند.

وی با بیان اینکه توجه به سالم بودن خودرو، آغاز سفر با باک پُر بنزین و همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی از مهمترین توصیه‌ها در هنگام بارش برف و یخبندان جاده‌ها در مناطق کوهستانی مانند تکاب است اضافه کرد: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه به‌طور حتم پیش از سفر در روزهای برفی از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل نموده و از سفرهای غیرضروری در مواقع بارش خودداری کنند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر و با جاده‌های برف‌گیر و سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و زمستان‌هایی پربارش، طولانی و طاقت‌فرسا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید