QQ بستنی، خودروی الکتریکی 5 هزار دلاری چری!


QQ بستنی، خودروی الکتریکی 5 هزار دلاری چری!

با فروش بالای وولینگ مینی EV از جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک، برندهای بیشتری وارد بخش خودروهای الکتریکی کوچک شده‌اند. این خودروها در کلاس A00 Mini EV می‌گیرند که به خودروهایی گفته می‌شود که فاصلهٔ محوری آن‌ها بین 2 تا 2.2 متر و طول آن‌ها حداکثر 4 متر است. جدیدترین خودرویی که در این کلاس معرفی … The post QQ بستنی، خودروی الکتریکی 5 هزار دلاری...

با فروش بالای وولینگ مینی EV از جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک، برندهای بیشتری وارد بخش خودروهای الکتریکی کوچک شده‌اند. این خودروها در کلاس A00 Mini EV می‌گیرند که به خودروهایی گفته می‌شود که فاصلهٔ محوری آن‌ها بین ۲ تا ۲.۲ متر و طول آن‌ها حداکثر ۴ متر است. جدیدترین خودرویی که در این کلاس معرفی شده، چری QQ بستنی است که فروش آن تا اواخر همین ماه در چین آغاز می‌شود. این خودرو در سه تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها از ۲۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴,۷۰۰ دلار آغاز و به ۶,۹۰۰ دلار معادل ۶,۹۰۰ دلار ختم می‌شود.

QQ بستنی، خودروی الکتریکی 5 هزار دلاری چری!

یافتن شباهت در ظاهر QQ بستنی با وولینگ مینی EV کار سختی نیست زیرا این خودروی الکتریکی جدید شباهت زیادی به محصول جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک دارد و مثل آن از نمایی دوست‌داشتنی بهره می‌برد. این خودرو با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود که همگی رنگ‌های روشنی هستند و با سقف مشکی‌رنگ تضاد جالبی را ایجاد می‌کنند. در جلوی خودرو هم جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود و همرنگ بدنه طراحی شده و درگاه شارژ هم پشت لوگوی چری پنهان شده است. QQ بستنی سه در و چهار صندلی دارد و با دو برد ۱۲۰ و ۱۷۰ کیلومتری به بازار عرضه خواهد شد.

QQ بستنی، خودروی الکتریکی 5 هزار دلاری چری!

آمارها نشان می‌دهند که مجموع فروش خودروهای انرژی نو در چین (در این کشور به خودروهای پلاگین‌هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی خودروهای انرژی نو اطلاق می‌شود) از ژانویه تا سپتامبر امسال با رشدی ۲۰۳ درصدی به ۱.۸ میلیون دستگاه رسیده است. پیش‌بینی می‌شود فروش این خودروها در کل سال ۲۰۲۱ در چین به ۳.۳ میلیون دستگاه برسد. به همین نسبت، فروش خودروهای A00 Mini EV هم افزایش پیدا کرده است و هم‌اکنون این خودروهای کوچک ۳۳ درصد از فروش خودروهای انرژی نوی سواری و ۴۰.۸ درصد از فروش خودروهای تمام الکتریکی چین را به خود اختصاص داده‌اند.

QQ بستنی، خودروی الکتریکی 5 هزار دلاری چری!

بنابراین مطمئناً رقابت در کلاس خودروهای مینی EV سخت‌تر خواهد شد. این‌ ماشین‌های کوچک می‌توانند اولین خودروی یک جوان یا خودروی دوم یک خانواده باشند. این خودروها با قیمت‌های ارزان، گزینه‌های ایده‌آلی برای ترددهای کوتاه در شهرهای شلوغ چین محسوب می‌شوند. بااین‌همه، آیا چری QQ بستنی مثل وولینگ مینی EV در بازار فروش خوبی خواهد داشت؟ باید صبر کرد و دید.

QQ بستنی، خودروی الکتریکی 5 هزار دلاری چری!

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل