با کامیون دافران H7 آشنا شوید، آپشنال ترین کامیون تولید داخل


با کامیون دافران H7 آشنا شوید، آپشنال ترین کامیون تولید داخل

با توجه به فرسودگی ناوگان جاده‌ای کشور، نیاز به کامیون و کشنده‌های تازه‌نفس که محیط‌زیست را نیز کمتر با دود و آلایندگی خود آلوده کنند، بسیار زیاد شده است. از این رو در حدود 3 سال اخیر با توجه به افزایش تحریم‌ها و عدم تولید کامیون‌های اروپایی در...

با توجه به فرسودگی ناوگان جاده‌ای کشور، نیاز به کامیون و کشنده‌های تازه‌نفس که محیط‌زیست را نیز کمتر با دود و آلایندگی خود آلوده کنند، بسیار زیاد شده است. از این رو در حدود 3 سال اخیر با توجه به افزایش تحریم‌ها و عدم تولید کامیون‌های اروپایی در کشور، شرکت‌هایی اقدام به تولید کامیون‌هایی از شرق آسیا کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌ها شایان دیزل صنعت پارس است که در 2 سال گذشته اقدام به تولید کامیونی از برند چِنگ لانگ چین با نام تجاری دافران کرده است. چنگ لانگ سومین خودروساز چین در رده خودروهای سنگین بحساب می‌آید و طی همکاری که با رنو و ZF آلمان دارد، کامیون‌های مختلفی در انواع کاربری را در چین تولید می‌کند. کامیونی که از این برند برای عرضه در ایران انتخاب شده، نسخه تک دیفرانسیل H7 با موتور ۴۸۰ اسب بخاری است.

با کامیون دافران H7 آشنا شوید، آپشنال ترین کامیون تولید داخلدافران H7

این کامیون با توجه به امکاناتی که دارد آپشنال‌ترین و ایمن‌ترین کامیونی به حساب می‌آید که در ایران تولید می‌شود زیرا که این کشنده استاندارد ۸۵ گانه ایمنی اروپا را دارد و در ایران نیز با آپشن‌هایی مثل رادار خط‌خوان و ترمز اضطراری به تولید می‌رسد.

کابین دافران H7

کابین این کامیون و دیگر هم نسل‌هایش الگوبرداری از کابین رنو پرمیوم شده‌اند و این موضوع از کنار کابین با توجه به ستون‌ها کاملاً قابل تشخیص است. همانطورکه می‌دانید برندهای چینی معمولاً برای تولیدات خود از شرکت‌های معتبر اروپایی الگوبرداری می‌کنند و در قبال آن درصدی از سهام خود را به آن‌ها واگذار می‌کنند. چِنگ لانگ نیز طی همکاری با رنو و الگوبرداری از کابین آن، این مدل کامیون‌ها را تولید می‌کند.

با کامیون دافران H7 آشنا شوید، آپشنال ترین کامیون تولید داخلدافران H7

البته این کابین توسط مهندسین ایرانی دچار تغییرات بسیاری شده است. این کابین با مواردی همچون جفت صندلی بادی، دو تخت خواب، یخچال و کولر درجا (در بعضی از مدل‌ها)، بخاری درجا، تنظیم آینه برقی و گرم‌کن آینه، مانیتور با قابلیت اتصال بلوتوث و AUX و پرده دستی تجهیز شده است.

موتور و مشخصات فنی دافران H7

موتور این کامیون، موتور 6 سیلندر ۱۲.۷ لیتری است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مشابه و هم بلوک این موتور را ما در سال‌های قبل بر روی کامیون‌های سی‌اند‌سی که در ایران تولید می‌شدند، دیده بودیم، اما با این تفاوت که این موتور استاندارد آلایندگی یورو 5 را داراست و مجهز به سیستم کاهنده آلایندگی EEV شده که از این نظر پاک‌ترین کامیونی است که در ایران در این روزها به تولید می‌رسد. دارا بودن این استاندارد آلایندگی، دافران H7 را برای سفرهای اروپایی نیز مناسب کرده است.

با کامیون دافران H7 آشنا شوید، آپشنال ترین کامیون تولید داخلدافران H7

جعبه دنده دافران H7 از نوع ZF و مدل 12 سرعته اتوماتیک است که مجهز به اینتاردر پنج زمانه نیز شده است. این گیربکس ZF در دیگر کامیون‌های چینی که در ایران تولید می‌شوند نیز البته بدون اینتاردر استفاده شده است.

تعلیق اتاق سر بر 4 بالن سوار شده و تعلیق محور جلو فنر و محور عقب سوار بر 2 بالن است. سیستم ترمز دافران H7 شامل ترمز موتور یا همان خفه‌کن، ترمز گیربکس یا اینتاردر، ترمز چرخ‌های جلو و عقب که به ترتیب دیسکی و کاسه‌ای است.

امکانات دافران H7

ترمز اضطراری، رادار خط‌خوان، ترمز تپه، قفل‌کن دیفرانسیل، قطع‌کن باطری در کابین، گرم‌کن آینه، یخچال، مانیتور، ضبط با قابلیت اتصال‌های مختلف، ریموت تنظیم ارتفاع محور عقب، تنطیم برقی شیشه‌ها، صندلی راننده بادی مجهز به تنظیم دستی و اتوماتیک، چراغ مخصوص روز، تنظیمات کروز از روی فرمان، تنظیمات ضبط از روی فرمان، بوق بیرون و درون شهری.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...