فرماندار تکاب: بازماندگان از تحصیل باید شناسایی شوند


فرماندار تکاب: بازماندگان از تحصیل باید شناسایی شوند

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: افراد بازمانده از تحصیل در مناطق مختلف این شهرستان توسط آموزش و پرورش شناسایی و جدب مدارس و کلاس‌های سوادآموزی شوند.

به گزارش ایرنا، امیر ستوده‌فر روز یکشنبه در دیدار اعضای اداره سوادآموزی تکاب با تبریک سال‌روز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) افزود: آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی به‌گونه‌ای عمل کند تا در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال هیچ فرد بازمانده از تحصیل در شهرستان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در شناسایی، جذب و حمایت از بی‌سوادان اقدام جدی و پیگیرانه باید انجام شود، اظهار داشت: مجموعه سوادآموزی و آموزش و پرورش تکاب ریشه‌های بازماندن دانش آموزان از تحصیل و دلیل‌های عدم تمایل برخی خانواده‌ها در زمینه حضور سوادآموزی را بررسی، شناسایی و مشکلات فراروی ریشه‌کن شدن کامل بی‌سوادی در منطقه را رفع‌ کنند.

فرماندار تکاب ادامه‌ داد: معلمان و مدیران مدارس به ویژه در مناطق روستایی می‌توانند در شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل و بی سوادان به‌خصوص در محدود سنی ۱۰ تا ۲۰ سال موثر واقع شوند.

ستوده‌فر بیان‌کرد: در ۴۲ سال گذشته گام‌های بزرگی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی برداشته شده است اما هنوز به هدف اصلی نرسیده‌ایم و امیدواریم با هدف‌گذاری مناسب شاهد روزی باشیم که فعالیت نهضت سوادآموزی به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) براساس واقعیت‌های روز جامعه و نیاز کشور به توسعه فرهنگ و علم فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را صادر کردند اضافه کرد: امام خمینی (ره) جایگاه سواد و ارتقای دانش در کشور را به خوبی احساس کردند و بر این اساس نقشه توسعه کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی را با توسعه امر سوادآموزی ترسیم کردند.

هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد.

۶هزار و ۱۵۰ نفر در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۸ سال در تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی بی‌سواد و کم سواد محسوب می‌شوند که بیش از ۵هزار نفر از آنان زن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط