بعد از صدرنشینی با تیم امید در نیم فصل/ حلالی: باید متحدتر باشیم تا قهرمانی را کسب کنیم


بعد از صدرنشینی با تیم امید در نیم فصل/ حلالی: باید متحدتر باشیم تا قهرمانی را کسب کنیم

تیم امید پرسپولیس موفق شد به صدرنشینی نیم فصل اول این رقابت‌ها دست یابد و اکنون حلالی امیدوار است این روند در ادامه فصل نیز تداوم یابد.

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت اسماعیل حلالی به نیمکت تیم امید پرسپولیس با قهرمانی نیم فصل این تیم همراه شده است. هافبک اسبق پرسپولیس درباره این اتفاق و آینده این تیم می‌گوید: اگر به من باشد که می‌گویم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. برای خوشحالی زود است. باید ببینیم در آخر فصل چه جایگاهی را به دست می‌آوریم، هرچند که این مقدار هم سال‌های سال اتفاق نیفتاده بود. از این جا به بعد کار ما سخت‌تر می‌شود. قبل از این، همین نام پرسپولیس باعث می‌شد حریفان با انگیزه و انرژی بیشتر جلوی ما بازی کنند و حالا با خودشان می‌گویند باید با تیم اول نیم فصل اول بازی کنند. باید متفاوت‌تر و قویتر باشیم که بتوانیم این شرایط را حفظ کنیم و این را به بازیکنان هم گفتم.

سرمربی امید پرسپولیس درباره این که آیا بازیکنانش از نظر روحی به فرمی رسیده‌اند که انتظار داشت یا نه، گفت: واقعیت این است که باید بگویم؛ هنوز نه. فراز و نشیب ما هم تا حدودی به همین دلیل بود. بازیکنان آن طور که می‌خواهم باور نکرده‌اند که لیاقت و توان قهرمان شدن دارند. شاید 25 درصد کار حاصل شده باشد. باید باور کنند قهرمانی حق آنها است و این جا در پرسپولیس حق ندارند به غیر از این فکر کنند.

وی گفت: من چند سال قبل هم که سرمربی امید بودم با مساله محرومیت از نقل و انتقالات روبه رو شدیم. با این وجود بازیکنانی را پرورش دادیم که الان در لیگ برتر از جمله در همین گل‌گهر بازی می‌کنند. برای این فصل 14-15 نفر از تیم، بازیکنان جوانان سال قبل هستند که روز آخر در لیگ برتر ماندنی شدند. آن بازیکنان الان قهرمان نیم فصل اول یک رده سنی بالاتر شدند ولی هنوز باید روی شکل گیری شخصیت قهرمانی این تیم کار کنیم. این بچه‌ها کم تجربه‌تر و احساسی هستند و قهرمانی را تجربه نکرده‌اند. متوجه می‌شوم که گاهی حرف‌های من را احساسی می‌دانند در حالی که من درباره واقعیت‌هایی می‌گویم که می‌خواهم باورش کنند و در نهایت روزی که از این رده سنی می‌روند، یک ذهن برنده و شخصیت قهرمان داشته باشند. الان با تلاش باشگاه و مدیریت، شرایط خوبی برای تیم های پایه ایجاد شده است که در سال‌های قبل وجود نداشت و امیدواریم از این فضا استفاده کنیم.

اسماعیل حلالی درباره ارزیابی خود از شرایط تیم پرسپولیس گفت: تیم خیلی خوبی داریم. این را وقتی که بسیار انتقاد می‌کردند هم گفتم. به نظرم پرسپولیس با توجه به شرایط، نتایج خوبی گرفت و الان هم می‌بینیم که شرایط خوبی پیدا کرده‌اند. به هر حال بازیکنان خوبی را از دست دادیم. بازیکنی مثل احمد نوراللهی که به یک ستاره تبدیل شد. ما که سیر تحول او را دیدیم الان چرا توقع داریم بازیکنان به سرعت به همان جایگاه برسند. باید به آن‌ها زمان، باور و حمایت بدهیم و بعد منتظر نتیجه باشیم. البته به نظر می‌رسد توقع و انتظار هواداران بعد از پنج قهرمانی پیاپی خیلی زیاد و به همان نسبت صبرشان کم شده باشد. باید مراقب بود فشار این توقع و نحوه انتقال آن به تیم، نتیجه عکس ندهد و به تیم ضربه نزند.

سرمربی امید گفت: پرسپولیس این قهرمانی را از اتحاد و همبستگی هواداران با باشگاه و تیم دارد. یک زمانی گفته شد هر چه برانکو بگوید. حتی اگر برانکو حرف اشتباهی هم می‌زد آن قدر حمایت و پشتیبانی و اعتماد بود که در نهایت به نتیجه درستی ختم می‌شد. بازیکنان باور قهرمان بودن را در کنار تلاش برانکو، با حمایت هواداران به دست آوردند الان هم اگر قهرمانی می‌خواهیم باید همان رویه را ادامه بدهیم. یک کادر فنی خوب هم داریم و فقط باشگاه نیست که باید شرایط مطلوب را برای آن‌ها فراهم بیاورد.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: منظور من این نیست اگر انتقادی هست مطرح نشود بلکه می‌گویم باید مراقب بود که این مساله منجر به تضعیف و تخریب بازیکن و مربی نشود. وقتی به یک بازیکن توهین می‌شود این اتفاق باعث تضعیف تیم پرسپولیس است. چون تک تک این بازیکنان با هم تیم را تشکیل می‌دهند. یک تیم قهرمان از بازیکنانی ساخته شده است که احساس قدرت می‌کنند و به خودشان باور دارند. وقتی این احساس و باور از اعضای تیم گرفته شود، به شخصیت قهرمانی تیم لطمه می‌خورد. شخصیتی که ساختن آن، کار چند روز و چند هفته و چند ماه نیست، پس باید خیلی مراقب باشیم و هوای تیم را همه جوره داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !