رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون


رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

جیک جانسون (Jake Johnson) در فیلم «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» توانسته تا نقش یک پیتر بی پارکر خسته و غمگین را به خوبی صداپیشگی نماید.

به گزارش مشرق، کاراکتر اسپایدرمن از دهه ۶۰ میلادی وارد کمیک‌های مارول شده بود و از آن زمان، پا به رسانه‌های دیگری همچون فیلم، انیمیشن و بازی ویدیویی گذاشته است. با اینکه در طی این مدت زمان، شخصیت‌های زیادی به عنوان مرد عنکبوتی معرفی شدند اما همچنان برای بسیاری از افراد، پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی شناخته می‌شود.

تقریبا می‌توان گفت که در هر نسخه از مرد عنکبوتی، یک خصیصه بسیار مهم وجود دارد. هر کدام از این آثار، برداشتی تازه از شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی داشته است و بازیگر جدیدی، این نقش را به تصویر کشیده است. هر شخصیت پیتر پارکری، با تهدید متفاوتی روبه‌رو شده و به روش‌های مختلفی با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین پیتر پارکر های تاریخ بپردازیم.

۹. اندرو گارفیلد

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) نقش پیتر پارکر را بازی کرده است. از آنجا که مرد عنکبوتی یا پیتر پارکر با بازی توبی مگوایر (Tobey Maguire) همانند نسخه آن در کتاب‌های کمیک، شوخ‌طبع نبوده است، سازندگان فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز تصمیم گرفتند تا این نسخه از پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی را سرگرم‌کننده‌تر بسازند.

پیتر پارکر با بازی اندرو گارفیلد نسبت به توبی مگوایر، سر زنده‌تر است و جوک‌های بیشتری می‌گوید اما همین باعث شده تا این نسخه از پیتر پارکر به جای آنکه دوستانه باشد، بیشتر کینه‌توز و متکبر جلوه کند. اندرو گارفیلد لحظات بسیار خوبی در نقش پیتر پارکر داشته است اما رابطه او با شخصیت گوئن استیسی در برخی موارد ناخوشایند جلوه می‌کند.

علاوه بر این، این نسخه از پیتر پارکر دارای خط داستانی جدیدی است. در این خط داستانی، پدر و مادر پیتر پارکر، دانشمندانی پیشگام در زمینه ژنتیک بوده‌اند و خون پیتر پارکر، منحصربه‌فرد و مهم است. این خط داستانی باعث شده تا مخاطب از انگیزه‌های شخصیت عمو بن منحرف شود.

۸. دریک بل

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

سریال انیمیشنی اسپایدرمن نهایی (Ultimate Spider-Man) از شبکه دیزنی پخش می‌شده و اثری سرشار از سرگرمی، نشاط و انرژی است. این ترکیب کمدی و کارتونی، این امکان را برای این سریال انیمیشنی فراهم آورده تا بتواند شخصیت‌های شرور احمقانه‌ای همچون ترپ مستر را به تصویر بکشد و به همکاری‌های جالب توجهی مرد عنکبوتی با شخصیت‌هایی همچون نووا یا وایت تایگر بپردازد.

صداپیشگی شخصیت پیتر پارکر را در این انیمیشن، دریک بل (Drake Bell) در دست دارد. شخصیت پیتر پارکر اغلب اوقات در این سریال انیمیشنی، دیوار چهارم را می‌شکند و در مورد مشکلات و نگرانی‌های خود به صورت مستقیم با بیننده صحبت می‌کند. دریک بل به خوبی موفق شده تا جوک‌ها را در این انیمیشن به بیننده منتقل کند اما نتوانسته تا درام خوبی از شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی به نمایش بگذارد.

۷. کریستوفر دنیل بارنز

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

کریستوفر دنیل بارنز (Christopher Daniel Barnes) صداپیشه شخصیت پیتر پارکر در سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی (Spider-Man) بوده است. این نسخه از مرد عنکبوتی باعث سرگرم شدن کودکان زیادی در دهه نود میلادی شده است. این نسخه از پیتر پارکر، تمام خصیصه‌های ضروری را داشته و توانسته تا مشهورترین داستان‌های مرد عنکبوتی با شرورهایی برجسته را به نمایش در بیاورد.

این سریال انیمیشنی، تقریبا بیشتر معیارهای یک اثر مرد عنکبوتی را دارا است اما به دلیل آنکه هدف آن کودکان بوده است، برخی از دیالوگ‌های آن جالب توجه نیستند و دیگر صداپیشگان سریال به طور متناسبی انتخاب نشدند. این سریال انیمیشنی موفق شده تا شخصیت پیتر پارکر را به خوبی تصویر بکشد اما پس از آن، نسخه‌های بهتر از آن ساخته شدند.

۶. روبی دیموند

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

سریال انیمیشنی Marvel’s Spider-Man از شبکه دیزنی ایکس‌دی پخش می‌شده است. این سریال انیمیشنی با صداپیشگی روبی دیموند (Robbie Daymond) بوده و بیشتر به جنبه‌های هوش فوق‌العاده شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی پرداخته است. روبی دیموند توانسته تا هیجان و خوشی یک دانش‌آموز دبیرستانی را در شخصیت پیتر پارکر شکوفا کند.

صحبت‌ها و روش‌های پیتر پارکر در مورد موضوعات علمی در این سریال انیمیشنی واقعا فوق‌العاده و جذاب است. اما گاهی اوقات احساس می‌شود که این سریال انیمیشنی شباهت زیادی به سریال تئوری بیگ بنگ (Big Bang Theory) پیدا کرده است. همین باعث شده تا خصیصه‌های معروف شخصیت پیتر پارکر گاهی اوقات در این سریال انیمیشنی کم‌رنگ شوند.

۵. تام هالند

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

تام هالند (Tom Holland) برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) در نقش پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی حضور پیدا کرده است. نقش‌آفرینی تام هالند به عنوان مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، ترکیبی سرگرم‌کننده از خصایص و اخلاقیات مرد عنکبوتی را به نمایش گذاشته است اما برخی از این موارد، در این نقش‌آفرینی او وجود ندارند.

شخصیت پیتر پارکر با بازی تام هالند، جوان، سرگرم‌کننده و باهوش است اما چیزی که باعث شده تا برخی از طرفداران نسبت به آن موضع بگیرند، این است که این نسخه از مرد عنکبوتی، آن کشمکش‌های مرد عنکبوتی را ندارد. با اینکه او مشکلاتی در مدرسه دارد اما تا به حال شغلی نداشته و تاکنون، زندگی او تحت تاثیر کارهای ابرقهرمانی‌اش قرار نگرفته بودند.

بسیاری از مشکلات و مصیب‌هایی که به سر او آمده است، ناشی از خرابکاری‌های خودش بوده است، پس می‌توان نتیجه گرفت که او عمدتا در تلاش است تا خرابکاری‌های خودش را جبران نماید و همین باعث می‌شود تا مرد عنکبوتی با بازی تام هالند، حس قهرمانانه کمتری داشته باشد.

۴. یوری لاونتال

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

در بازی مرد عنکبوتی، یوری لاونتال (Yuri Lowenthal) صداپیشه شخصیت پیتر پارکر بوده است. شخصیت پیتر پارکر در این بازی همانند ترکیبی از توبی مگوایر و تام هالند بوده است. همین باعث شکل‌گیری یک مرد عنکبوتی شده که طرفداران فیلم و کتاب‎‌های کمیک از آن لذت برده‌اند.

در طی این بازی، شخصیت پیتر پارکر در روز به عنوان دستیار دکتر اختاپوس فعالیت می‌کند و در زمان‌های دیگر، به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت دارد. صداپیشگی یوری لاونتال به این شخصیت، شوخ‌طبعی، درام و شجاعتی داده است که طرفداران مرد عنکبوتی خواهان آن هستند.

۳. جاش کیتون

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

جاش کیتون (Josh Keaton) نقش پیتر پارکر را در سریال انیمیشنی Spectacular Spider-Man صداپیشگی کرده است. این نسخه از مرد عنکبوتی، تعادل خوبی از سرگرم‌کننده بودن، نمایشی بودن و احساساتی بودن است. این سریال انیمیشنی، توانسته تا به خوبی کشمکش‌های مرد عنکبوتی را به نمایش بگذارد.

در این سریال انیمیشنی، به خوبی نشان داده شده که زندگی ابرقهرمانانه پیتر چگونه روی زندگی او به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی تاثیر گذاشته است. این نسخه از مرد عنکبوتی، به طرز جالب توجهی باهوش است، اما این باهوش بودن او باعث نشده تا بیننده‌ها نتوانند با او ارتباط برقرار کنند.

۲. توبی مگوایر

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

توبی مگوایر (Tobey Maguire) توانسته تا شخصیت پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را برای نسلی از مخاطبان خاطره‌انگیز کند. او موفق شده تا بهترین جنبه‌های این شخصیت را به نمایش بگذارد. او مشکلاتی با زندگی خودش دارد؛ به سختی در حال کار کردن است و مشکلاتی با رئیس خود دارد؛ در عین حال، سعی دارد تا تحصیل خود را تکمیل نماید.

این نسخه از مرد عنکبوتی ممکن است همانند دیگر نسخه‌ها، خنده‌دار و شوخ‌طبع نباشد اما طنزهای خاص خود را گاهی اوقات ارائه می‌کند. توبی مگوایر توانسته تا برخی از نمادین‌ترین صحنه‌های مرد عنکبوتی در دنیای سینما را به نمایش بگذارد. با اینکه سومین فیلم این سه‌گانه با پذیرش خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشد اما همچنان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی به شمار می‌رود.

۱. جیک جانسون

رتبه‌بندی بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما و تلویزیون

شخصیت مرد عنکبوتی یا پیتر پارکر در انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) بیشتر یک نقش مکمل را داشته است. جیک جانسون (Jake Johnson) در این فیلم توانسته تا نقش یک پیتر بی پارکر خسته و غمگین را به خوبی صداپیشگی نماید.

این نسخه از مرد عنکبوتی، درگیر طلاق بوده است، عمه می خود را از دست داده و با مشکلات اقتصادی و شغلی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. این نسخه از مرد عنکبوتی، از همه جهات دارای مشکلات متعددی است. با این حال، او همچنان شوخی طبعی خودش را از دست نداده و همچنان سعی دارد تا کار درست را انجام بدهد.

با توجه به شهرت زیاد این شخصیت و همچنین تلاش کمپانی سونی و مارول برای ساخت فیلم‌های بیشتری از مرد عنکبوتی، می‌توان انتظار نسخه‌های بیشتری از پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را داشت

منبع:گیمفا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده