رونمایی از نخستین محصول پتروشیمی کارون در حوزه پزشکی


رونمایی از نخستین محصول پتروشیمی کارون در حوزه پزشکی

نخستین محصول پتروشیمی کارون در حوزه پزشکی که با پلی‌اورتان‌ها ساخته و جایگزین گچ‌های ارتوپدی می‌شود، رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی کارون، علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون امروز (یکشنبه، پنجم دی‌ماه) در آیین رونمایی از گرید KLM۱۰۰-OT پتروشیمی کارون با تأکید بر حمایت از صنایع پایین دستی اظهار کرد: با ادامه این مسیر، کشور از راه صنایع پایین‌دستی به درآمد بسیار مناسب و اشتغال خوب می‌رسد، البته با رویکرد دولت جدید، من به حمایت از صنایع پایین‌دستی بسیار امیدوارم.

وی اعلام آمادگی کرد که خوراک موردنیاز این شرکت تولیدکننده در صنعت تجهیزات پزشکی را به‌صورت اعتباری تأمین کند به شرط آنکه حداقل ۱۰ معلول در بین ۹۰ نیروهای جدیدی که جذب می‌شوند، بکارگیری شوند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون، گرید KLM۱۰۰-OT را نخستین گرید پزشکی پتروشیمی کارون خواند و گفت: پیش از این در صنعت خودرو، کفش، مبلمان و ساختمان گریدهای مختلفی را رونمایی کردیم و با رونمایی امروز، شاهد رونمایی‌های گریدهای جدید کارون در حوزه پزشکی از چند ماه دیگر خواهیم بود.

صدیقی‌زاده با بیان اینکه این محصول که با پلی‌اورتان‌ها ساخته می‌شود جایگزین گچ‌های ارتوپدی می‌شود، یادآور شد: این شرکت آماده تأمین کامل نیاز کشور به این مواد است.

این محصول که نخستین کاربری محصولات کارون در حوزه پزشکی است بر اساس پلتفرم محصول KLM۱۰۰ تولید شده، این محصول به منظور تولید رزینی بکار می‌رود که در تولید باندهای ارتوپدی پلیمری یا سنتزی (باندهای ارتوپدی فایبرگلاس) استفاده می‌شود.

به این ترتیب که یک پری‌پلیمر با عدد NCO زیر پنج درصد تهیه می‌شود و باندهای فایبرگلاس یا پلی‌استر از سوی این رزین آغشته‌سازی شده و در محیطی عاری از رطوبت این باند آغشته تحت وکیوم بسته‌بندی می‌شود، سپس این باندهای آغشته به پری‌پلیمر هنگام مصرف نهایی کمی آغشته به آب شده و گروه‌های NCO باقیمانده در پری‌پلیمر با آب وارد واکنش شده و با تشکیل اوره پخت کامل انجام و پلیمر تشکیل می‌شود.

پیش از این باندهای گچی دارای مشکلاتی از جمله وزن زیاد، فرآیند تهیه آزاردهنده و عدم امکان عکسبرداری دقیق به‌دلیل عبورپذیری ضعیف X-Ray بودند که محققان موفق شدند با استفاده از مواد پلی‌اورتانی و استفاده از فناوری پری‌پلیمرهای Moisture-Cure این مشکلات را حل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس