بهترین خودروها بین 300 تا 500 میلیون در ایران


بهترین خودروها بین 300 تا 500 میلیون در ایران

با وجود وضعیت متلاطم بازار خودرو در کشور، خرید خودرو با 300 تا 500 میلیون تومان به دلیل وجود مدل‌های نو کارکرده متنوع از خودروسازان داخلی و خارجی، کار چندان سختی نیست. انتخاب و خرید خودرو با 300 تا 500 میلیون تومان در بازار کنونی ایران برای کسانی که بودجه کافی در اختیار دارند، چندان … The post بهترین خودروها بین 300 تا 500 میلیون در ایران...

با وجود وضعیت متلاطم بازار خودرو در کشور، خرید خودرو با ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به دلیل وجود مدل‌های نو کارکرده متنوع از خودروسازان داخلی و خارجی، کار چندان سختی نیست.

انتخاب و خرید خودرو با ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار کنونی ایران برای کسانی که بودجه کافی در اختیار دارند، چندان کار سختی به نظر نمی‌رسد. برای این محدوده‌ی قیمت خودروی نو و کارکرده در کلاس‌های مختلف وجود دارد و می‌توان با جستجو به بهترین خودروها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون در ایران دست یافت. با کمک راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان وب‌سایت پدال می‌توانید به شیوه‌ای راحت‌تر این کار را انجام دهید.
در این مقاله عناوین زیر را خواهید خواند:

خرید ماشین از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
خرید خودروی صفر با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
خرید خودروی کارکرده با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
خرید ماشین از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
خرید خودرو صفر با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
خرید خودروی کارکرده با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
قیمت روز خودروهای صفر کیلومتر
خرید ماشین از ۱۰۰ میلیون تومان
خرید ماشین از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون
خرید ماشین از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون
خرید ماشین از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

خرید ماشین از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

برای خرید ماشین در هر محدوده‌ای نباید بی‌گدار به آب زد و مطالعه و بررسی پیش از خرید، نقش مهمی در موفقیت خریداران خودروهای نو و کارکرده دارد. می‌توان گفت که خرید خودرو بدون بررسی اولیه، مانند انداختن خود در چاه است و به همین علت باید پیش از انجام این کار، با دقت زوایای مختلف و شرایط بازار را تجزیه و تحلیل کرد.

بهترین خودروها بین 300 تا 500 میلیون در ایران

به بررسی خرید خودروی صفر و کارکرده در بازه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون می‌پردازیم. در این بازه انتخاب خودرویی بادوام، کار چندان سختی نیست و حتی گزینه‌های صفر کیلومتر در اختیار خریداران قرار دارد که مدتی سواری بی‌دردسر به سرنشینان هدیه می‌کنند.

خرید خودروی صفر با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

اگر نگاهی به آگهی خودروهای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی بیاندازید، مطمئناً در نگاه اول متوجه می‌شوید که تعداد بسیار زیادی از آگهی‌ها به پژو ۲۰۷ دنده‌ای اختصاص یافته است؛ خودرویی که در این بازه انتخاب مطمئنی به نظر می‌آید و بازار دست دوم مناسبی هم دارد. در میان سایر محصولات ایران خودرو، دنا معمولی در میانه این بازه قرار می‌گیرد و دنا پلاس ساده به نظر می‌رسد قصد پیوستن به خودروهای ۴۰۰ میلیونی را دارد. تولید دیگر ایران خودرو که در این بازه جای دارد، پژو پارس دوگانه‌سوز است، که تقریبا در کنار سمند دوگانه‌سوز تنها محصولات دوگانه‌سوز با مدل ۱۴۰۰ هستند. در نهایت اگر به دنبال خرید خودروی صفر بی‌دردسری برای خانواده هستید، پژو پارس LX با پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 را هم در نظر داشته باشید، که علاوه بر جذابیت‌های پژو پارس پیشرانه کم‌دردسری هم به همراه دارد.

در میان خودروهای مونتاژی، رقابت سختی در جریان است. تنوعی از خودروهای چینی‌ در کلاس‌های مختلف با این بودجه در اختیار خریداران هستند که از جمله می‌توان به دانگ‌فنگ H30 کراس، سدان متوسط آریو اتوماتیک، سدان برلیانس H230، در کلاس هاچ‌بک ام‌وی‌ام ۳۱۵ پلاس اشاره کرد. در عین حال، جک J4 و جیلی GC6 اکسلنت رقبای پرآپشنی برای محصولات ایران خودرو به شمار می‌روند، که همگی تولید سال‌های گذشته هستند و به جز جک، سایر مدل‌ها تولید نخواهند شد.

در جدول زیر، فهرست انواع مدل‌های صفر کیلومتری را که می‌توان با بودجه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خریداری کرد، مشاهده می‌کنید:

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان) کلاس بدنه مشخصات فنی
ام وی ام ۳۱۵ پلاس ۳۶۸ تا ۴۲۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
برلیانس ۱.۶۵ H330 دنده ای ۳۵۵ تا ۳۸۰ سدان بررسی خودرو
برلیانس H230 اتوماتیک ۳۴۰ تا ۳۷۰ سدان بررسی خودرو
پژو ۲۰۷ دنده‌ای (پانوراما و معمولی) ۳۳۵ تا ۳۷۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
جک جی۴ (۹۸ و ۹۹) ۳۷۸ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
جیلی GC6 اکسلنت ۳۴۸ تا ۳۶۰ سدان بررسی خودرو
دنا پلاس دنده ای ساده (۹۹ و ۱۴۰۰) ۳۵۸ تا ۳۹۸ سدان بررسی خودرو
دنا معمولی ۳۲۰ تا ۳۵۰ سدان بررسی خودرو
رنو پارس تندر (۹۸) ۳۸۹ تا ۴۱۰ سدان بررسی خودرو
رنو تندر E2 ۹۰ (۹۷ و ۹۸) ۳۹۰ تا ۴۱۵ سدان بررسی خودرو
زوتی آریو ۱.۶ لیتر اتوماتیک (۹۷ و ۹۸) ۳۶۵ تا ۳۸۰ سدان بررسی خودرو
شاهین G ۳۳۸ تا ۳۵۵ سدان بررسی خودرو

خرید خودروی کارکرده با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

طبیعتاً خریداران در بازار خودرو کارکرده در این بازه قیمتی، انتخاب‌هایی گسترده‌تر پیش رو دارند. علاوه‌بر خودروهای کم‌کارکرد فهرست صفر کیلومتر، خرید خودروهای ژاپنی قدیمی، محصولات کوچک کره‌ای‌ و مدل‌های سال‌های اخیر چینی‌ میسر خواهد بود.

بهترین خودروها بین 300 تا 500 میلیون در ایران

در کلاس سدان بزرگ نام پرآوازه نیسان ماکسیما در دو نمونه اتوماتیک و دنده‌ای به چشم می‌خورد که نمی‌توان آن‌ را کم‌خرج‌ترین خودروی فهرست دانست، اما با رسیدگی کامل پس از خرید می‌توانید با اعتماد کامل از این خودروی ۶ سیلندر نرم و سریع استفاده کنید.

ماکسیما تنها خودروی ژاپنی این فهرست نیست و در همین کلاس، یعنی سدان بزرگ خانوادگی، توانایی خرید تویوتا کمری سال‌های اول قرن ۲۱ را خواهید داشت. اولین مدل‌های هیوندای سوناتا که به صورت انبوه به کشور وارد شد، کم و بیش در این فهرست جا دارند و به علت وفور قطعات شاید بخواهید آن‌ها را هم در نظر بگیرید.

اگر برای آفرود دنبال گزینه‌ای در این محدوده قیمت هستید، پاژن چهاردر و لندمارک گزینه‌هایی معقول به نظر می‌آیند که تا حدی از پس مسیرهای بی‌راهه‌ بر می‌آیند. اما باید در نظر داشته باشید که سوزوکی گرند ویتارا هم به علت وزن کم و تعلیق نه چندان مناسب، شاید خودروی کم‌هزینه‌ای نباشد، ولی برای بیراهه‌نوردی کاملاً قابل اطمینان است و امکانات رفاهی مناسبی نیز دارد. شاید بهترین گزینه در این میان، نیسان پیکاپ باشد که اگر با دقت خریداری شود، همراه خوبی در طبیعت پیدا می‌کنید.

بهترین خودروها بین 300 تا 500 میلیون در ایران

در کلاس کراس‌اورهای جمع‌وجور حضور انحصاری خودروهای چینی‌ به شدت احساس می‌شود و چانگان CS35 در بالای فهرست قیمت، قابل خرید است که یکی از کم دردسرترین‌های این کلاس به شمار می‌رود. محصولات سال‌های اخیر ام‌وی‌ام مانند X22 و X33 نیز در دسترس خریداران قرار دارند که با توجه به وفور قطعات یدکی‌ و قیمت مناسب تعمیرات شاید بتوان تا چند سال روی آن‌ها حساب باز کرد. در نهایت بایک X25 خودرویی ناشناخته با پلتفرم مشترک با سابرینا از گزینه‌های پیش روی شما است.

در کلاس سدان کوچک حتما باید به تویوتا کرولا اشاره کرد که با توجه به این‌که یکی از پر تیراژترین خودروهای تاریخ خودروسازی به شمار می‌رود، شما با خرید هر نسلی از آن با کمبود قطعات یدکی مواجه نخواهید بود و با رسیدگی مناسب می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید و لذت ببرید. نسل پیشین مزدا ۳ (پیش از آنچه در ایران به آن جدید می‌گویند!) به عنوان رقیب دیرینه کرولا، کاملاً دوام خوبی دارد ولی با هزینه‌های یدکی بیشتری روبرو خواهید بود. در میان محصولات رنو هم مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک (که سالم‌ترین نمونه‌های آن در این بازه قیمتی قرار دارند) همراه با رنو سیمبل، که همان نسل جدید لوگان یا ال۹۰ خودمان است، با امکاناتی بیشتر و ظاهری جالب‌تر از مدعیان دوام به شمار می‌رود.

در کلاس هاچ‌بک می‌توانید با دست باز به سراغ فهرست بروید و از تمام خودروسازان آسیایی، خودرویی را انتخاب کنید.

در جدول زیر انواع خودروهای کارکرده‌ را که می‌توان با بودجه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خریداری کرد، مشاهده می‌کنید:

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان) کلاس بدنه مشخصات فنی
ام جی ۳۵۰ (۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) ۳۲۰ تا ۳۹۰ سدان بررسی خودرو
ام جی ۵۵۰ (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) ۳۱۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
ام جی ۶ (۲۰۱۲) ۳۵۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
ام جی ۳ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) ۳۰۰ تا ۳۵۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
ام وی ام X22 اتومات (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷) ۳۰۰ تا ۴۰۰ کراس‌اور بررسی خودرو
ام وی ام X22 دنده‌ ای (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸) ۳۰۰ تا ۴۰۰ کراس‌اور بررسی خودرو
ام وی ام X33 و X33S اتومات (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶) ۳۳۰ تا ۴۰۰ کراس‌اور بررسی خودرو
بایک X25 (۹۷ و ۹۸) ۳۲۰ تا ۳۷۵ کراس‌اور بررسی خودرو
برلیانس H330 ۱.۶۵ اتومات (۹۷) ۳۲۰ تا ۳۷۵ سدان بررسی خودرو
برلیانس H320 ۱.۶۵ اتومات (۹۷) ۳۲۰ تا ۳۷۰ سدان بررسی خودرو
بسترن B30 (۹۶ تا ۱۳۹۷) ۳۱۵ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
بسترن B50F ۳۱۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
مرسدس بنز C کلاس (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳) ۳۶۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
مرسدس بنز ۲۳۰E ۳۲۰ تا ۳۶۵ سدان بررسی خودرو
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۹۶ تا ۹۸) ۳۰۰ تا ۳۹۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
پژو ۲۰۷ SD اتوماتیک (۹۷ تا ۹۸) ۳۲۰ تا ۳۹۰ سدان بررسی خودرو
پاژن چهار در (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۰) ۳۲۰ تا ۴۰۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
تویوتا کرولا (۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) ۳۶۰ تا ۴۲۰ سدان بررسی خودرو
تویوتا کمری (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶) ۳۵۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
تویوتا یاریس صندوقدار (۲۰۰۸) ۳۰۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
تویوتا یاریس هاچبک (۲۰۰۸) ۳۰۰ تا ۴۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
جک ۱.۸ لیتری J5 (۹۵ و ۹۶) ۳۰۰ تا ۳۷۰ سدان بررسی خودرو
چانگان CS35 وارداتی (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) ۳۶۰ تا ۳۹۰ کراس‌اور بررسی خودرو
چری آریزو۵ اتوماتیک (۹۵ و ۹۶) ۳۰۰ تا ۳۸۰ سدان بررسی خودرو
دنا پلاس دنده ای توربو (۹۷ تا ۹۹) ۳۳۵ تا ۳۹۰ سدان بررسی خودرو
دنا پلاس دنده ای ساده (۹۸ تا ۱۴۰۰) ۳۰۰ تا ۳۸۰ سدان بررسی خودرو
دانگ فنگ H30 کراس (سال ۹۶ تا ۹۸) ۳۰۰ تا ۳۶۰ کراس‌اور بررسی خودرو
رنو تندر پلاس اتوماتیک (۱۳۹۶ و ۱۳۹۷) ۳۱۰ تا ۳۷۰ سدان بررسی خودرو
رنو تندر پلاس دنده ای (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸) ۳۰۰ تا ۳۳۵ سدان بررسی خودرو
رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶) ۳۱۵ تا ۴۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
رنو ساندرو استپ وی دنده ای (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷) ۳۳۰ تا ۴۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
رنو ساندرو اتوماتیک (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶) ۳۱۵ تا ۴۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
رنو مگان مونتاژ ۲۰۰۰ (۱۳۹۰ و ۱۳۹۱) ۳۰۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
رنو سیمبل (۲۰۱۶) ۳۵۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
آریو ۱.۶ لیتر اتوماتیک (۱۳۹۷ و ۱۳۹۸) ۳۰۰ تا ۳۴۰ سدان بررسی خودرو
سوزوکی ویتارا مونتاژ و وارداتی (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷) ۳۶۵ تا ۴۰۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
کاپرا دو کابین (۹۱ تا ۹۳) ۳۰۰ تا ۳۸۰ پیکاپ بررسی خودرو
کیا سراتو (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰) ۳۳۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
گریت وال وینگل ۵ دوکابین (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵) ۳۴۰ تا ۳۷۰ پیکاپ بررسی خودرو
لیفان X60 اتوماتیک (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷) ۳۱۰ تا ۳۷۵ کراس‌اور بررسی خودرو
مزدا ۳ (مونتاژ) (سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹) ۳۲۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
مزدا ۲ مونتاژ ( سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱) ۳۲۰ تا ۴۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
نیسان ماکسیما اتوماتیک (۸۱ و ۸۲) ۳۴۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
نیسان ماکسیما دنده ای (۸۲ تا ۸۷) ۳۲۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
نیسان پیکاپ دو کابین (سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۷) ۳۰۰ تا ۴۰۰ پیکاپ بررسی خودرو
پیکاپ ریچ (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵) ۳۶۰ تا ۴۰۰ پیکاپ بررسی خودرو
هیوندای سوناتا (۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) ۳۶۰ تا ۴۰۰ سدان بررسی خودرو
هیوندای آوانته اتوماتیک (۸۹ و ۹۰) ۳۰۰ تا ۳۸۵ سدان بررسی خودرو

خرید ماشین از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

اگر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو کارکرده کنار گذاشته‌اید، برای پیدا کردن خودرویی بی‌دردسر با دوام مناسب، نگرانی خاصی نخواهید داشت. هرچند نمونه‌های لوکس بازار در این محدوده موجود نیستند، ولی برای انتخاب در هر کلاس خودرویی که می‌خواهید، گزینه‌های زیادی در اختیار دارید.

خرید خودرو صفر با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، برای انتخاب خودروی صفر در بازه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، انتخاب‌ خریداران به خودروهای مونتاژی چینی‌ و گران‌قیمت‌ترین محصولات خودروهای داخلی محدود می‌شود.

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان) کلاس بدنه مشخصات فنی
ام وی ام X22 اتومات (۹۸ و ۹۹) ۴۶۵ تا ۵۱۰ کراس‌اور بررسی خودرو
ام وی ام X22 دنده ای (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) ۳۹۵ تا ۴۳۰ کراس‌اور بررسی خودرو
برلیانس H330 اتوماتیک (سال ۹۷ تا ۱۴۰۰) ۴۵۰ تا ۵۱۵ سدان بررسی خودرو
برلیانس H320 اتوماتیک (سال ۹۷ تا ۱۴۰۰) ۴۵۰ تا ۵۱۵ سدان بررسی خودرو
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (پانوراما و معمولی) ۴۸۵ تا ۵۳۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
پژو پارس اتوماتیک ۴۰۰ تا ۴۲۰ سدان بررسی خودرو
تارا دنده ای ۴۱۵ تا ۴۳۰ سدان بررسی خودرو
جک جی۴ ۳۹۰ تا ۴۲۰ سدان بررسی خودرو
دانگ فنگ H30 کراس ۳۹۵ تا ۴۲۰ کراس‌اور بررسی خودرو
دنا پلاس اتومات توربو (۹۹ و ۱۴۰۰) ۴۷۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
دنا پلاس دنده ای توربو (۹۹ و ۱۴۰۰) ۴۳۰ تا ۴۶۰ سدان بررسی خودرو

خرید خودروی کارکرده با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

برای خرید خودروی دست دوم نزدیک به ۴۰ مورد از خودروهای پرتیراژ سال‌های گذشته را فهرست کرده‌ایم. اما انتخاب میان فهرست خودروهای کارکرده بازه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی با دسته‌بندی آن‌ها بر اساس کلاس و ابعاد آسان‌تر خواهد شد.

خرید خودروی سدان بزرگ

در این کلاس رقابت میان مدعیان سرسخت ژاپنی برقرار است؛ تویوتا کمری و نیسان ماکسیما، هر دو با دوام و جادار هستند که بسته به نیاز شما هر کدام می‌تواند انتخاب درستی باشد. در این میان محصولات کره‌ای‌ نیز عرصه را خالی نکرده‌اند و هیوندای سوناتا و اولین نسل کیا اپتیما از گزینه‌های روی میز هستند، که با توجه به استهلاک بالاتر آن‌ها نسبت به خودروهای ژاپنی‌، می‌توانید با رسیدگی بیشتر روی آن‌ها حساب کنید. ناگفته نماند که نمونه‌های رنگ‌دار هیوندای آزرا در این بازه قابل خرید است ولی به دلیل وضعیت بدنه در این فهرست قرار نگرفته‌‌اند. در نهایت جا دارد به سیتروئن C5 نیز اشاره‌ای کنیم که با وجود امنیت و امکانات غیر قابل مقایسه‌ با سایر گزینه‌ها، خرید آن ریسک زیادی به همراه دارد و پیدا کردن نمونه‌های خیلی سالم کاری بسیار دشوار است.

خرید خودروی سدان متوسط

اگر قصد خرید سدان متوسط را در این کلاس دارید، می‌توانیم این دلگرمی را به شما بدهیم که با گشت و گذار کمی می‌توانید خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید. مزدا ۳ قدیم و جدید با بازار یدکی پر رونق، ایمن‌ترین انتخاب در این طیف به نظر می‌رسد و تویوتا کرولا با دوام افسانه‌ای نیز در اختیار شما است. انتخاب کیا سراتو وارداتی نیز امری منطقی و بی‌دردسر به نظر می‌رسد که با وجود قدمت مدل‌های موجود تفاوت چشمگیری با نمونه‌های مونتاژی دارد. در نهایت شاید بخواهید خرید چری آریزو ۵ توربو و ام جی ۳۶۰ توربو را هم در نظر داشته باشید که با توجه به کارکرد پایین‌تر آن‌ها نسبت به مدل‌های ژاپنی‌ و کره‌ای‌ در این کلاس و بازه قیمتی قرار دارند.

خرید خودروی سدان کوچک

هیوندای اکسنت وارداتی و تویوتا یاریس سدان از انتخاب‌های پیش روی خریداران هستند که هر دو تا مدتی بی‌دردسر در خدمت سرنشینان خواهند بود.

خرید خودروی هاچ‌بک

در این محدوده قیمت، هاچ‌بک‌ها بسیار زیاد هستند. از هاچ‌بک‌های هیوندای تا هاچ‌بک‌های متوسط مزدا ۳، همگی با توجه به نیاز شما در اختیارتان هستند. اگر احتمال می‌دهید سفرهای زیادی پیش رو دارید، ولی برای مصرف شهری هم راحتی خودروی هاچ‌بک را می‌پسندید، سراغ هاچ‌بک‌های خیلی کوچک نروید که قدرت پیشرانه و فضای اندک آن‌ها شما را خسته خواهد کرد.

خرید خودروی کراس‌اور و شاسی‌بلند

با توجه به اینکه تعریف این دو کلاس با همدیگر کاملاً فرق دارد، شاید کار درستی به نظر نیاید که همگی آن‌ها را در یک دسته مورد تحلیل قرار داد. اما دلیل محبوبیت این دو کلاس در ایران، برای راحتی در جاده و تسلط به معبر است. در نهایت اگر دنبال خودرویی برای آفرود می‌گردید به سراغ نیسان رونیز بروید و گوشه چشمی هم به وانت پیکاپ ریچ داشته باشید. سوزوکی گرند ویتارا هم خودروی قابلی است و کسانی که تجربه آفرود با آن را داشته‌اند، خیلی هم ناراضی نیستند.

اگر از خودتان می‌پرسید که تیگو، هایما و جک هم ارتفاع خوبی از سطح زمین دارند و باید آفرود مناسبی داشته باشند، باید خاطر نشان کنیم که خودروی تک دیفرانسیل را به دشت و صحرا نبرید تا از آن ناامید نشوید. ولی تیگو، هایما و جک گزینه‌های مناسبی برای مسافرت‌های بین شهری هستند که فضای جاداری برای سرنشینان جلو و عقب تامین می‌کنند.

در نهایت در میان کراس‌اورهای جمع‌وجور هم پیشنهاد می‌کنیم که خودرویی غیر توربو بخرید که با توجه به احتمال استفاده بیشتر از آن در شهر و کیفیت پایین بنزین، برای تعمیرات آن به مشکل بر نخورید.

مدل قیمت تقریبی (میلیون تومان) کلاس بدنه مشخصات فنی
ام جی ۶ (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) ۴۰۰ تا ۴۸۵ سدان بررسی خودرو
ام جی ۳۶۰ توربو ۴۱۰ تا ۴۳۰ سدان بررسی خودرو
ام وی ام X33s (۹۶ تا ۹۹) ۴۱۰ تا ۵۰۰ کراس‌اور بررسی خودرو
تویوتا کمری (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
تویوتا کرولا (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
تویوتا یاریس صندوقدار (۲۰۰۸ و ۲۰۱۱) ۴۱۰ تا ۴۸۰ سدان بررسی خودرو
جک S5 دنده ای (۹۴ تا ۹۵) ۴۰۰ تا ۴۴۵ شاسی‌بلند بررسی خودرو
جک S3 (۹۷ تا ۱۴۰۰) ۴۰۰ تا ۵۰۰ کراس‌اور بررسی خودرو
چانگان CS35 مونتاژ (۹۶ تا ۹۸) ۴۰۰ تا ۴۸۰ کراس‌اور بررسی خودرو
چری آریزو ۵TE اتومات (۹۶ تا ۹۷) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
چری تیگو۵ (۹۴ تا ۹۵) ۴۴۰ تا ۵۰۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
جیلی امگرند X7 (سال ۲۰۱۴) ۴۰۰ تا ۴۴۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
رنو ساندرو استپ وی اتومات (۹۶ تا ۹۷) ۴۰۰ تا ۴۸۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
رنو ساندرو اتوماتیک (۹۶ تا ۹۸) ۴۰۰ تا ۴۷۵ هاچ‌بک بررسی خودرو
رنو سیمبل (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) ۴۰۰ تا ۴۷۵ سدان بررسی خودرو
رنو مگان مونتاژ ۲۰۰۰ (۹۱ و ۹۲) ۴۰۰ تا ۴۷۰ سدان بررسی خودرو
سوزوکی ویتارا (۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸) ۴۰۰ تا ۴۸۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
فوتون تونلند (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴) ۴۶۰ تا ۵۰۰ پیکاپ بررسی خودرو
کیا سراتو وارداتی (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) ۴۰۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
کیا سراتو مونتاژ ۱.۶ لیتر (سال ۹۴ تا ۹۶) ۴۴۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
کیا پیکانتو (۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) ۴۴۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
لندمارک (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵) ۴۳۰ تا ۴۶۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
لیفان ۸۲۰ (۹۵ تا ۹۷) ۴۲۰ تا ۴۸۰ سدان بررسی خودرو
مزدا ۳ مونتاژ (۸۷ تا ۸۹) ۴۰۰ تا ۴۶۵ سدان بررسی خودرو
مزدا ۳جدید هاچ‌بک (۸۹ و ۹۰) ۴۷۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
میتسوبیشی میراژ (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) ۴۴۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
نیسان ماکسیما اتومات (۸۳ تا ۸۸) ۴۱۰ تا ۵۰۰ سدان بررسی خودرو
نیسان رونیز (۸۳ تا ۸۶) ۴۴۰ تا ۵۰۰ شاسی‌بلند بررسی خودرو
وانت ریچ (۹۴ تا ۹۸) ۴۰۰ تا ۴۹۰ پیکاپ بررسی خودرو
هیوندای سوناتا (۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹) ۴۴۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای i30 (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) ۴۲۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای i10 مونتاژ (۹۶) ۴۳۰ تا ۴۹۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای i20 (سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵) ۴۰۰ تا ۵۰۰ هاچ‌بک بررسی خودرو
هیوندای کوپه (۲۰۰۷ و ۲۰۰۸) ۴۴۰ تا ۴۹۰ کوپه بررسی خودرو

قیمت روز خودروهای صفر کیلومتر

برای اطلاع از قیمت روز خودروهای داخلی و خودروهای خارجی بازار، به مقاله‌ی قیمت روز خودرو در سایت پدال مراجعه کنید.

خرید ماشین از ۱۰۰ میلیون تومان

با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خودروهای محدودی را می‌توان خریداری کرد. چند سال پیش شهروندان می‌توانستند با ۱۰۰ میلیون تومان بر خودروهای خارجی نیز سوار شوند، اما امروزه کمتر خودرویی را با این قیمت می‌توان یافت. به صورت کلی می‌توان برخی خودروهای کارکرده از ایران‌خودرو و سایپا را مثال زد که از جمله می‌توان مدل پایین پراید و پژو ۴۰۵ را نام برد. برای تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه می‌توانید به بخش مشاوره خرید خودرو سایت پدال مراجعه کنید.

خرید ماشین از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

در محدوده‌ی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، می‌توان خودروهای کارکرده از ایران‌خودرو (پژو ۲۰۶ تیپ ۶، پژو پارس، پژو ۴۰۵ و … ) و سایپا (پراید و تیبا) و برخی مدل‌های مزدا (تک کابین دنده‌ای) را معرفی کرد.

خرید ماشین از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

برای اینکه بدانید با بودجه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی، چه خودروهای خوبی می‌توان خریداری کرد، مقاله خرید خودرو با ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را مطالعه کنید.

خرید ماشین از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

با بودجه‌ی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، خودروهایی کارکرده از برندهای مختلف می‌توان خریداری کرد، که از جمله می‌توان ام‌وی‌ام X22 و X33، لیفان X60 دنده‌ای و هاوال M4 دنده‌ای دیار خودرو را نام برد.

امیدواریم که مقاله «بهترین خودروهای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در ایران» توانسته باشد به پرسش‌های شما پاسخ دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا خودروهای دیگری در این بازه قیمتی هستند که ارزش خرید بالایی داشته باشند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با پدال و سایر خوانندگانی که به دنبال خرید خودرو صفر و کارکرده هستند، در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی