99.5 درصد از مشمولان خراسان شمالی برای کارت ملی هوشمند اقدام کردند


99.5 درصد از مشمولان خراسان شمالی برای کارت ملی هوشمند اقدام کردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: تاکنون 99.5 درصد از 690 هزار نفر جمعیت مشمول دریافت کارت ملی هوشمند استان یعنی افراد بالای 15 سال، برای دریافت این کارت اقدام و 630 هزار نفر آن را دریافت کرده اند.

علی زاهدی نیا روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: رویکرد دولت این است تا صدور این کارت ها سرعت گیرد و اهداف برای کاربردی شدن آن زودتر محقق شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: تاکنون ۹۶ درصد از مشمولان دریافت کارت ملی هوشمند در استان این کارت را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: صدور کارت ملی هوشمند به صورت متمرکز از تهران انجام می شود و بروز برخی مشکلات سبب تاخیر در صدور آن شده است، دولت تلاش دارد تا نیمه سال آتی صدور این کارت ها برای تمام مشمولان و متقاضیان به انجام برسد.

زاهدی نیا درباره جمعیت استان گفت: بر اساس آخرین آمار، جمعیت استان ۹۹۳ هزار و ۵۵۵ نفر شامل ۴۹۹ هزار و ۱۸۰ نفر مرد و ۴۹۴ هزار و ۳۷۵ نفر زن است که ۵۵۷ هزار و ۵۵۹ نفر ساکن شهرها و ۴۳۵ هزار و ۹۹۶ نفر ساکن روستاها هستند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جوان تر از میانگین کشوری است گفت: ۶ درصد از جمعیت این استان را سالمندان تشکیل می دهند که این رقم در کشور ۹ درصد است.

زاهدی نیا تصریح کرد: جمعیت ۱۵ سال به بالا در استان ۷۲۱ و ۹۸۸ نفر و جمعیت در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال ۶۶۷ هزار ۶۱۳ نفر هستند که افراد فعال به شمار می روند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی درباره ثبت چهار واقعه حیاتی در استان گفت: امسال ۱۰ هزار و ۶۲۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد پنج هزار و ۴۶۷ مورد پسر و پنج هزار و ۱۵۴ نفر دختر بوده است و در این مدت به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ولادت ۱۰۶ پسر ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت چهار و ۹۲۲ واقعه وفات در استاتن ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته چهار و ۵۴۷ مورد بوده است.

وی درباره ثبت واقعه ازدواج در استان گفت: امسال ۶ هزار و ۲۰۵ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است و بر این اساس نرخ خام ازدواج ۹ در هزار است که رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: در این مدت یک هزار و ۶۷۱ واقعه طلاق در استان ثبت شده است که این رقم، خراسان شمالی را در جایگاه ۹ استان های کشور قرار داده است.

وی با بیان اینکه میانگین سن طلاق مردان در استان ۳۶ سال و در زنان ۳۱ سال است گفت: ۹۸ مورد از طلاق ها مربوط به ازدواج هایی با عمر کمتر از یک ماه، ۱۳۳ مورد بین یک تا ۲ سال، ۱۱۲ مورد بین ۲ تا سه سال، ۱۳۸ مورد بین سه تا چهار سال و در مجموع ۴۰۱ مورد از طلاق های ثبت شده در استان در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین بوده است.

زاهدی نیا خاطرنشان کرد: ۱۰ مورد از طلاق های استان پس از ۲۹ سال زندگی مشترک و ۴۸ مورد نیز با بیش از ۲۹ سال زندگی مشترک زوجین اتفاق افتاده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی درباره صدور شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی گفت: امسال ۱۵۴ فقره شناسنامه برای فرزندان که مادر ایرانی و پدر خارجی دارند صادر شده است که پدران این افراد بیشتر مربوط به کشورهای عراق و افغانستان بوده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید