سند آمایش سرزمینی خراسان رضوی روزآمد می‌شود


سند آمایش سرزمینی خراسان رضوی روزآمد می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: با توجه به ابلاغ سند ملی آمایش سرزمینی در افق 1424، سند آمایش سرزمینی استان که قبلا تدوین شده بود، نیازمند به‌روزرسانی و به‌هنگام‌سازی اطلاعات است که این امر تا پایان سال انجام می‌گیرد.

رضا جمشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمایش سرزمینی، مهندسی کردن نقشه راه توسعه قلمروی ملی یا استانی، بر بنیان آینده‌نگاری، هماهنگی و اجماع است.

وی بیان کرد: سند آمایش سرزمینی استان شامل اهداف بنیادین، نقش ملی و منطقه ای، چشم انداز و ماموریت، راهبردهای پابرجای استان، قلمروهای مناسب و نامناسب، تخصص ها و اولویتهای توسعه، سیاستهای اجرایی استان، برنامه های اجرایی و نقشه های سازمان فضایی مطلوب است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نوبت اول مطالعات برنامه آمایش سرزمینی استان در سال ۱۳۸۹ و نوبت دوم آن در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید و در همان زمان توسط ریاست وقت سازمان برنامه و بودجه به استان ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: براین اساس مطالعات مربوط به سند آمایش سرزمینی خراسان رضوی مربوط به سال ۱۳۹۳ بوده که افق چشم انداز خود را سال ۱۴۰۴ قرار داده است، اما افق سند ملی آمایش سرزمینی که تازه ابلاغ شده است، مربوط به سال ۱۴۲۴ است لذا با در نظر گرفتن این افق، پایه اطلاعات و مطالعات در سند خراسان رضوی کاملا متفاوت از قبل خواهد بود.

جمشیدی ادامه داد: با توجه به ابلاغ سند ملی آمایش سرزمینی، فرصت محدودی در اختیار خراسان رضوی است که سند آمایش سرزمینی خود را بازنگری کند تا با سند ملی آمایش سرزمینی تعارضی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که باید در بازنگری سند آمایش سرزمینی خراسان رضوی مورد توجه قرار گیرد، تعاملات منطقه ای است زیرا منطقه ۹ آمایش سرزمینی کشور شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی می شود و در بازنگری سند آمایش سرزمینی استان باید تعاملات و تطابق ها با سند ۲ استان دیگر نیز انجام گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این استان تا پایان امسال فرصت به‌روزرسانی و به‌هنگام‌سازی سند آمایش سرزمینی دارد و باید پس از انجام این مهم به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد، از این رو از همکاری همه دستگاه های اجرایی برای به‌روزسانی این سند بهره گرفته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش