گوگل، مایکروسافت و اینتل نیز از شرکت حضوری در CES 2022 انصراف دادند


گوگل، مایکروسافت و اینتل نیز از شرکت حضوری در CES 2022 انصراف دادند

سه شرکت بزرگ گوگل و مایکروسافت و اینتل نیز از حضور فیزیکی در CES 2022 خودداری کردند.

خروج غرفه‌داران CES ۲۰۲۲ به‌دلیل افزایش نگرانی‌های ناشی از شیوع سویه‌ی اومیکرون همچنان ادامه دارد. هفته‌ی گذشته بود که چند شرکت بزرگ ازجمله متا، آمازون، لنوو، تی‌موبایل و AT T اعلام کردند که در این رویداد حضور فیزیکی نخواهند داشت. حال سه شرکت مطرح گوگل و مایکروسافت و اینتل نیز به این جمع پیوسته‌اند.

تمامی این شرکت‌های نام‌آشنا دلایل خود از حضورنیافتن فیزیکی در رویداد پیش‌ رو را شیوع سویه‌ی تغییریافته‌ی کووید-۱۹ موسوم به اومیکرون و به‌خطرافتادن سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریان عنوان کرده‌اند. برخی از این شرکت‌ها مانند اینتل و مایکروسافت از غرفه‌داران بزرگ CES هستند و گوگل نیز یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ این نمایشگاه به‌حساب می‌آید؛ با‌این‌حال، هریک از این شرکت‌ها در بیانیه‌های جداگانه‌ای، با ذکر دلایلی از فهرست شرکت‌کنندگان حضوری خارج شدند.

اینتل نیز اعلام کرده است که برنامه‌هایش برای CES را از راه دور و با حداقل کارکنان پیگیری می‌کند و علاقه‌مندان و مشتریان می‌توانند دستاوردها و تجربیات این شرکت را به‌صورت مجازی ازطریق پخش زنده و از اتاق خبر اینتل دنبال کنند. توییتر، پینترست، هایسنس، iHeartRadio از دیگر شرکت‌هایی هستند که از حضور در این رویداد کنار کشیده‌اند.

باوجود‌این، «انجمن فناوری مصرف‌کننده»، ارگان برگزارکننده‌ی رویداد CES، همچنان به برپایی حضوری این نمایشگاه اصرار می‌ورزد و ژان فاستر، یکی از سخن‌گویان این انجمن، به چند خبرگزاری گفته است:

این رویداد از ۵ تا ۸ ژانویه با تمهیدات ایمنی سخت‌گیرانه حضوری در لاس‌وگاس برگزار می‌شود و دسترسی مجازی برای افرادی فراهم است که مایل نیستند یا نمی‌توانند به لاس‌وگاس سفر کنند. تمرکز ما بر تشکیل گرد‌همایی دستاورد‌های صنعت فناوری و ارائه‌ی تجربه‌ی CES به‌صورت مجازی برای کسانی باقی می‌ماند که نمی‌توانند حضوری در آن شرکت کنند.

فاستر خاطرنشان می‌کند در‌حالی‌که انصراف ۴۲ شرکت و استارتاپ (تنها ۷ درصد از کل حاضران این نمایشگاه) را دریافت کرده، در ازای آن از ۶۰ متقاضی غرفه به‌همراه هزاران میهمان جدید ثبت‌نام کرده است.

با‌‌این‌‌حال، هنوز تعدادی از شرکت‌کنندگان اصلی همچون سامسونگ، ال‌جی سونی، کوالکام، جنرال‌موتورز و بی‌ام‌و هنوز بر تصمیم خود بر حضور فیزیکی در نمایشگاه استوار هستند. سامسونگ دراین‌باره گفته است که وضعیت سلامت افراد را کاملا زیرنظر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها