نکات مهم برای خرید اینترنتی مانیتور استوک از دیدگاه دانش رایانه


نکات مهم برای خرید اینترنتی مانیتور استوک از دیدگاه دانش رایانه

این روزها کلمه استوک را برای محصولات دیجیتال زیاد می‌شنویم. با افزایش قیمت محصولات نو و آکبند و نوسانات ارز افراد به خرید کالاهای دیجیتال استوک رو آورده‌اند. کیس و کامپیوتر، مانیتور، لپ تاپ، سیستم‌های آل این وان و تبلت نمونه‌ای از این محصولات هستند. یکی از محبوب ترین گزینه‌های این محصولات، مانیتور های استوک وارداتی هستند که دارای درجه بندی‌های...

این روزها کلمه استوک را برای محصولات دیجیتال زیاد می‌شنویم. با افزایش قیمت محصولات نو و آکبند و نوسانات ارز افراد به خرید کالاهای دیجیتال استوک رو آورده‌اند. کیس و کامپیوتر، مانیتور، لپ تاپ، سیستم‌های آل این وان و تبلت نمونه‌ای از این محصولات هستند. یکی از محبوب ترین گزینه‌های این محصولات، مانیتور های استوک وارداتی هستند که دارای درجه بندی‌های مختلفی می‌باشند.

بودجه و هدف شما در استفاده از مانیتور مهم ترین عواملی هستند که برای انتخاب مدل نمایشگر کامپیوتر نو یا استوک باید به آن توجه کنید. بعد از انتخاب مدل مانیتور استوک، فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید مهم ترین عامل جهت رضایت شما از خرید است. در ادامه این مطلب به بررسی نکاتی که هنگام خرید نمایشگرهای استوک باید به آن توجه کنید می‌پردازیم همچنین فروشگاه اینترنتی دانش رایانه که مرجع خرید انواع مانیتور استوک با ضمانت و تنوع بالا است را به شما معرفی می‌کنیم.

سایز و مشخصات صفحه نمایش

اولین نکته‌ای که بعد از میزان بودجه و هدف استفاده برای خرید مانیتور استوک باید به آن توجه داشته باشید مشخصات صفحه نمایش است. صفحه نمایش مهم ترین بخش مانیتور می‌باشد که ویژگی‌های اصلی محصول را مشخص می‌کند. سایز صفحه، نوع پنل، کیفیت تصویر، نرخ نوسازی و زمان پاسخگویی مهم ترین ویژگی‌های صفحه نمایش هستند که در خرید مانیتور استوک باید به آن توجه کنید و در لیست زیر نیز به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

نکات مهم برای خرید اینترنتی مانیتور استوک از دیدگاه دانش رایانه

سایز صفحه: سایز و پنل صفحه نمایش بیشترین تاثیر را در قیمت مانیتور دارند و شما باید بر حسب نیاز خود این دو ویژگی را بررسی کنید. مانیتور های استوک 24 اینچ و 27 اینچ محبوب ترین ابعاد برای صفحه نمایش هستند. علت محبوبیت این دو سایز ابعاد بزرگتر صفحه نمایش است که باعث کاربرد بیشتر در فعالیت‌های مختلف می‌شود. با این حال با توجه به بودجه خرید شما نمایشگرهای 19، 20 و 22 اینچ هم مناسب هستند.

نوع پنل: برای انتخاب پنل صفحه نمایش سه گزینه IPS ،TN و MVA وجود دارد. مانیتور های استوک دارای پنل IPS بیشترین فروش را نسبت به دو مورد دیگر دارند. علت این مسئله روشنایی بیشتر، کیفیت و شفافیت رنگ بهتر و زاویه دید حداکثری پنل IPS می‌باشد. اما با توجه به قیمت بیشتر این پنل نسبت به TN و MVA در بسیاری از موارد انتخاب پنل IPS صرفه اقتصادی ندارد و گزینه مناسبی نیست. برای مثال برای استفاده روزمره پنل MVA و برای فعالیت گیمینگ پنل TN گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

رزولوشن و کیفیت تصویر: به تعداد پیکسل‌هایی که در ساخت نمایشگر به کار رفته است رزولوشن یا وضوح تصویر گفته می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش مانیتور مشخص کننده کیفیت تصویر خروجی محصول است. متداول‌ترین رزولوشن تصویر در مانیتورهای استوک 1080 × 1920 پیکسل با کیفیت Full HD می‌باشد. با این حال رزولوشن‌های بالاتر با کیفیت‌های 4K یا 2K نیز وجود دارد که برای فعالیت‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. درصورتی که قصد خرید نمایشگرهای اقتصادی با صفحه نمایش کوچک دارید کیفیت‌های پایین‌تر مانند HD مناسب شما است.

نرخ تازه سازی: نرخ تازه سازی یا رفرش ریت به تعداد دفعاتی که تصویر صفحه نمایش در هر ثانیه تجدید می‌شود می‌گویند. این ویژگی در جلوگیری از خستگی چشم بسیار موثر است. اکثر مانیتورهای استوک دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز می‌باشند که برای استفاده روزمره مناسب هستند. همچنین بعضی از مدل‌های این نمایشگرها دارای رفرش ریت 75 یا حتی 144 هرتز هستند که برای استفاده‌های حرفه‌ای مثل ادیت فیلم و گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زمان پاسخگویی: به زمانی که طول می‌کشد تا مانیتور یک رنگ را در صفحه تبدیل به رنگ دیگر کند زمان پاسخگویی گفته می‌شود. این ویژگی در بازی‌های کامپیوتری بیشترین تاثیر را دارد چون در زمینه گیم ثانیه‌ها بسیار تاثیرگذار هستند. نمایشگرهای استوک گیمینگ حداکثر باید زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه داشته باشند اما بعضی از این مانیتورها دارای زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه هستند که ایده آل ترین حالت این ویژگی است.

درگاه های ارتباطی و پایه

درگاه‌های ارتباطی نقش مهمی در عملکرد یک مانیتور دارند. برای انتقال تصویر از کامپیوتر، نمایشگر می‌تواند درگاه‌های VGA, DVI, HDMI و DisplayPort را داشته باشد. پورت‌های VGA و DVI کمترین کیفیت را بین این 4 پورت دارند و فقط قابلیت انتقال تصویر را ایجاد می‌کنند. پورت‌های HDMI و DisplayPort دارای کیفیت عالی هستند و در کنار تصویر قابلیت انتقال صدا هم دارند.

این دو پورت دارای نسخه‌های مختلفی هستند و از رزولوشن‌های مختلقی پشتیبانی می‌کنند. در کشور ما بیشتر از پورت HDMI استفاده می‌شود و اکثر سیستم‌ها از این درگاه پشتیبانی می‌کنند. با این حال پورت DisplayPort که دارای همه ویژگی‌های HDMI است، در اکثر مانیتورهای استوک استفاده شده و قیمت کمتری هم دارد. برای استفاده از این پورت مشکل عدم پشتیبانی بعضی از رایانه‌ها از آن وجود دارد که شما می توانید با خرید کامپیوتر استوک این مشکل را برطرف کنید. کامپیوتر های استوک وارداتی چون هم برند با مانیتورها هستند اکثرا از دارای درگاه DisplayPort پشتیبانی می‌کنند.

درگاه دیگری که در مانیتورهای استوک وجود دارد USB است که برای انتقال اطلاعات و اتصال دستگاه‌های جانبی استفاده می‌شود. در مانیتور‌های جدید وجود پورت USB Type-C باعث می‌شود انتقال تصویر، صدا و دیتا همزمان با سریع ترین سرعت انجام شود. پایه مانیتور، مورد دیگری است که باید به آن توجه کنید. پایه نمایشگرهای استوک اکثرا با استاندارد VESA و دارای قابلیت‌های نصب بر روی دیوار، تنظیم ارتفاع پنل و چرخش عمودی و افقی هستند. اما بعضی از مدل‌های آن‌ها دارای پایه ثابت می‌باشند که شما باید با توجه به نیاز خود این مورد را بررسی کنید.

نکات مهم برای خرید اینترنتی مانیتور استوک از دیدگاه دانش رایانه

سلامت فیزیکی

مهم ترین نکته‌ای که برای خرید مانیتور استوک وارداتی باید به آن توجه کنید سلامت فیزیکی محصول است. با توجه به وارداتی و کارکرده بودن بعضی از این نمایشگر‌ها ممکن است روی پایه یا پنل صفحه نمایش آن‌ها خط و خش یا پیکسل سوختگی وجود داشته باشد که باعث عدم رضایت شما از خرید شود. اما شما با خرید مانیتور استوک از یک فروشگاه معتبر به سادگی می‌توانید از سلامت فیزیکی محصول مطمئن شوید.

چون به سادگی می‌توانید قبل از خرید درخواست تصویر و فیلم تست مانیتور را داشته باشید و درصورتی که محصول از نظر فیزیکی دچار مشکل باشد از آن اطلاع پیدا کنید. همچنین بعضی از این محصولات بدون پایه یا دارای پایه غیر فابریک هستند که شما باید حتما مشخصات مانیتور را مطالعه کنید تا از وضعیت پایه آن اطلاع پیدا کنید.

نکات مهم برای خرید اینترنتی مانیتور استوک از دیدگاه دانش رایانه

دانش رایانه – بهترین سایت خرید مانیتور استوک

فروشگاه اینترنتی دانش رایانه با آدرس https://daneshcm.ir بهترین و معتبر ترین سایت خرید مانیتور استوک می‌باشد. این فروشگاه اینترنتی با داشتن همه مجوزات لازم، تنوع بالا محصولات و قیمت ارزان تجربه خرید مطمئنی را برای شما فراهم می‌کند. تمام مانیتورهای استوک دانش رایانه با نرم افزارهای مخصوص تست شده و دارای ضمانت سلامت و اصالت هستند.

مشخصات فنی و فیزیکی محصولات این فروشگاه به‌طور دقیق در سایت ثبت شده است که شما را از وضعیت دقیق محصول آگاه می‌کند. همچنین شما قبل از خرید خود می‌توانید درخواست فیلم تست مانیتور را داشته باشید تا به‌طور دقیق سلامت محصول را بررسی کنید یا در صورتی که نیاز به مشاور داشته باشید می‌توانید با تماس با شماره‌های مجموعه در کمترین زمان پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای خرید انواع محصولات دیجتال استوک مانند کیس و کامپیوتر، لپ تاپ، سیستم‌های همه کاره All-in-One و مانیتور به فروشگاه اینترنتی دانش رایانه مراجعه کنید. همه محصولات این فروشگاه اینترنتی دارای سلامت کامل، گارانتی و قابلیت ارسال به سراسر کشور با بسته بندی مناسب جهت جلوگیری از آسیب دیدن محصول در هنگام ارسال هستند.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا