اقدامات غیرضروری در مرز تمرچین به پس کرانه منتقل می شود


اقدامات غیرضروری در مرز تمرچین به پس کرانه منتقل می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: اقدامات غیرضروری در مرز تمرچین به صورت پایلوت به پس کرانه منتقل می شود تا زمینه تسهیل مراودات فراهم شود.

ارسلان شکری یکشنبه شب در جلسه ویژه بررسی مشکلات و راه حل های توسعه مراودات مرزی آذربایجان غربی و استان اربیل عراق افزود: این امر می تواند در کاهش زمان توقف کامیون ها در مرز بسیار موثر بوده و فرایندها را تسریع ببخشد.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تردد در مرز تمرچین طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اضافه کرد: در سال جاری بیش از ۳۲ هزار دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: متوسط تردد روزانه در این مرز ۱۳۸ دستگاه کامیون است.

شکری بیان کرد: تا پیش از کرونا، تردد سالانه مسافر از مرز تمرچین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که در دوران کرونا کاهش یافت ولی امسال نسبت به سال گذشته چهار تا ۶ برابر شده است.

وی اظهار کرد: ورود روزانه ایرانیان به کشور از مرز تمرچین ۳۷۰ نفر و ورود از اتباع شمال عراق، ۲۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه مرز تمرچین ۲۴ ساعته است، گفت: اگر موانعی برای ۲۴ ساعته شدن مرز طرف عراق نیز وجود دارد، می توانیم بررسی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: ما ظرفیت حمل یکسره کالا به شمال عراق به ویژه در حوزه کاشی و سرامیک را داریم که امیدواریم موانع این امر رفع شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه راهکارهای رفع مشکلات مرز تمرچین – حاج عمران بین آذربایجان غربی و استان اربیل عراق بررسی شد.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر قرار دارد؛ از نظر فعالیت، این مرز بعد از بازرگان، فعال ترین مرز استان به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص