اصناف البرز ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون شدند


اصناف البرز ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون شدند

کرج - ایرنا - سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان رضایتخش نیست ، اعلام کرد که اصناف الزام ملزم به رعایت پرتکل های بهداشتی و ارائه کارت واکسیناسیون کرونا شده اند.

دکترمهرداد بابایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : هرچند اکنون وضعیت کرونایی استان البرز پایدار است اما بیم آن می رود که «اومیکرون » در وضعیت عدم پایبندی به رعایت پروتکل ها بار دیگر سبب طغیان کرونا در این استان شود.

وی بیان داشت : میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان البرز به زیر ۵۰ درصد رسیده که زنگ خطری برای شیوع دوباره کرونا در استان است.

بابایی تاکید کرد که سویه اومیکرون در شمال ، جنوب ، شرق و غرب کشور شناسایی شده هر چند ما تا کنون در استان البرز نداشته ایم اما دلیلی بر انتقال این ویروس نیست.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا میزان مقاومت بدن را در مقابل «اومیکرون » را بالا می برد ، گفت : کسانی که ۲ دز واکسن تزریق کرده اند باید برای دریافت دز سوم مراجعه کنند.

بابایی با بیان اینکه این روزها استقبال مردم البرز برای دریافت دز سوم واکسن کرونا بالا است، افزود: روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را در این استان دریافت می کنند.

وی بیان داشت: در این هفته بخشی از محدودیت های هوشمند در استان البرز آغاز شده که شامل محدودیت برای اصناف است که باید کارت های واکسیناسیون را در دید عموم قرار دهند.

بابایی گفت : برای اعمال محدودیت های بیشتر به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا نیاز داریم.

استان البرز بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد.
اکنون تمام هفت شهرستان تابعه البرز آبی کرونایی هستند.

تزریق واکسن ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین توصیه ها برای مهار کرونا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !