«فرودگاه، پرواز شماره 707»؛ نمایش جدید کوروش سلیمانی


«فرودگاه، پرواز شماره 707»؛ نمایش جدید کوروش سلیمانی

کارگردان «فرودگاه، پرواز شماره 707» گفت: نیاز تئاتر ایران به کار‌های متفاوت و علاقه زیادم به احمدرضا احمدی، دلیل اجرای این نمایش بود.

کوروش سلیمانی کارگردان تئاتر، درباره اثر جدیدش با عنوان «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷»، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال ۹۰، مرحوم داوود رشیدی با من تماس گرفت و گفت که این نمایش یک شاعر دارد و احمدرضا احمدی (نمایشنامه نویس و شاعر) تو را به من معرفی کرده است؛ از تو می‌خواهم برای بازی این نقش حضور پیدا کنی.

وی درباره دلیل اصلی‌اش برای اجرای نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» توضیح داد: از همان سال ۹۰ که این نمایشنامه را خواندم فهمیدم که قابلیت اجرا شدن را دارد، چون یک اتفاق خوب در نمایشنامه‌نویسی است و در تاریخ کوتاه نمایشنامه‌نویسی ایران، کمتر نمایشنامه‌ای مشابه این کار داشتیم.

«فرودگاه، پرواز شماره 707»؛ نمایش جدید کوروش سلیمانی

این هنرمند درباره انتخاب بازیگرانش گفت: بازیگرانی که برای نقش‌های نمایش «فرودگاه، پرواز ۷۰۷» انتخاب کردم، با وسواس انتخاب شده‌اند. با بعضی از آنها کار کرده بودم و افراد به قلم احمدرضا احمدی نویسنده این کار، آشنا بودند و این خیلی به من کمک کرد.

«فرودگاه، پرواز شماره 707»؛ نمایش جدید کوروش سلیمانی

سلیمانی درباره موضوع این نمایش هم گفت: نمایش ما ساختار مرسوم نمایشنامه‌های معمول را ندارد و نمی‌توانم به صورت دقیق بگویم، درباره چیست؛ اما کلیت این نمایش درباره شاعری است که در مواجهه با موقعیت‌های مختلف رنج می‌کشد و داستان‌های مختلفی سر راهش قرار می‌گیرد و به صورت چند پرده است. همسر شاعر قصه ما او را ترک می کند و برای همین عنوان " فرودگاه، پرواز ۷۰۷" را برای این نمایش برگزیدم.

«فرودگاه، پرواز شماره 707»؛ نمایش جدید کوروش سلیمانی

کارگردان نمایش " فرودگاه، پرواز ۷۰۷" درباره طراحی صحنه این اثر گفت: میزانسن دادن به این کار بسیار دشوار بود و باید همزمان با طراحی شکل می‌گرفت. بسیار طول کشید تا به این صحنه امروز رسیدیم و سینا ییلاق بیگی، طراح صحنه این نمایش بسیار زحمت کشید. چون متن و جنس کار احمدرضا احمدی مینی مالیستی است، طراحی صحنه هم مینی مالیستی است.

گفتنی است؛ نمایش " فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷" به نویسندگی احمدرضا احمدی و کارگردانی کوروش سلیمانی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در حال اجراست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید