توسعه همکاری‌های مشترک منطقه‌ای، بهترین راه شکست تحریم‌های ظالمانه است


توسعه همکاری‌های مشترک منطقه‌ای، بهترین راه شکست تحریم‌های ظالمانه است

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر بلاروس در تهران، توسعه مناسبات و همکاری‌های مشترک کشورهای منطقه را بهترین راهکار برای شکستن تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و گفت: هیچ مانعی برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با بلاروس نداریم.

عابدین خرّم با اشاره به پیشینه روابط استان آذربایجان شرقی و استان ماگیلیوف بلاروس، اظهار کرد: امیدواریم فصل نوینی از این روابط آغاز شده و بهتر از قبل ادامه یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در بخش‌های مختلف، از سفیر بلاروس خواست تا زمینه حضور هیأت‌های اقتصادی و تجاری این کشور برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان را مهیا کند.

وی با بیان این که روابط دو طرف در همه زمینه‌ها باید گسترش یابد، گفت: هیچ مانعی برای توسعه روابط وجود ندارد و باید بدون معطلی، ظرفیت‌های مشترک همکاری را فعال کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، گردشگری و اتصال به حوزه اوراسیا را از زمینه‌های مناسب برای همکاری مشترک ذکر کرد و گفت: اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط باید برای تجار و فعالان بخش خصوصی ملموس و قابل مشاهده بوده و به عنوان الگویی در سطح منطقه معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: قدم اول در این زمینه، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هاست و برداشت ما این است که بسترهای همکاری در همه زمینه‌ها آماده است.

سفیر بلاروس در تهران هم در این دیدار ارتباط استان‌های دو کشور را در توسعه روابط دوجانبه مهم دانست و گفت: برای توسعه روابط نیاز به تلاش‌های بیشتر برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک داریم.

دمیتری کالتسوف با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: در نظر داریم سال ۲۰۲۳ را به مناسبت سی‌امین سالگرد آغاز روابط ایران و بلاروس، سال دوستی بین دو کشور برگزار کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای هم برای استان‌های آذربایجان شرقی و ماگیلیوف خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی دارند، افزود: توانمندی‌های اقتصادی آذربایجان شرقی و شرکت‌های بلاروس، مکمل یکدیگر است و ما آماده‌ایم در تأمین نیازمندی‌های صنعتی این استان بویژه در حوزه تجهیزات شهرسازی و راه‌سازی همکاری کنیم.

وی همچنین با اشاره به همکاری مشترک ایران و بلاروس در تولید خودروهای سنگین در تبریز، گفت: تولیدات این شرکت یکی از زمینه‌های همکاری است و ما علاقه‌مند هستیم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی آذربایجان شرقی همکاری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا سلام نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سفیر بلاروس همچنین ظرفیت ترانزیتی آذربایجان شرقی را برای توسعه تجارت در سطح منطقه موثر دانست و گفت: در حال حاضر موافقت‌نامه موقت بلاروس با کشورهای حوزه اوراسیا فعال شده و این موضوع می‌تواند به توسعه روابط بازرگانی با ایران کمک کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟