شهید سلیمانی سرباز ولایت بود


شهید سلیمانی سرباز ولایت  بود

مهدی نیکخواه قمی با بیان ویژگی‌های شاخص مکتب شهید سلیمانی و نقش ایشان در ثبات منطقه، گفت: شهید سلیمانی سرباز ولایت و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار پر افتخار شهید حاج قاسم سلیمانی، مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان طی مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «پرس پروجکت» به بیان ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی و نقش ایشان در ثبات منطقه پرداخت.

در این مصاحبه، پانایوتیس پاپادومانولاکیس، خبرنگار این پایگاه خبری که با خواندن کتاب «رفیق خوشبخت ما» به ویژگی‌های شخصیتی این قهرمان مقاومت علاقه‌مند شده بود، دیدگاه خود را در این باره مطرح کرد.

نیکخواه قمی با اشاره به جایگاه سردار شهید سلیمانی در میان مردم ایران و مردم منطقه، اظهار کرد: درک اینکه سردار سلیمانی در ایران و منطقه بر چه مبنایی عمل می‌کرد، شاید برای مردم یونان با یک مثال ساده قابل بیان باشد. شما یک روز ملی به نام روز «نه» دارید و برای آنکه به دخالت خارجی در آن روز «نه» گفتید آن را جشن می‌گیرید. تمام حرف جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی، همین «نه» به دخالت خارجی است و بیش از این ما حرفی در منطقه نمی‌زنیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در یونان تأکید کرد: مبنای فکری و عملکرد سردار سلیمانی نیز، همین بود که مردم منطقه باید خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند. این معنی ندارد که قدرت‌هایی با چند هزار کیلو متر فاصله داخل منطقه ما آمده و بخواهند بر اساس منافعشان جغرافیای سیاسی منطقه ما را بهم بریزند.

وی اضافه کرد: با وجود قهرمانانی چون سردار سلیمانی دوران اینکه استالین، روزولت و چرچیل نقشه منطقه ما را ترسیم کنند و دوران سایس‌پیکو سپری شده است. مردم منطقه به توانایی و بلوغی رسیده‌اند که می‌توانند منافع خود را تشخیص داده و آن را تامین کنند.

نیکخواه قمی با اشاره به فعالیت‌های سردار سلیمانی در منطقه گفت: اگر به خاطر داشته باشید در در سال 2014 داعش در اوج قدرت خود بود. وقتی وارد عراق شد اکثر شهرهای شمال عراق مانند موصل را اشغال کرده بود. به شهر آمرلی که رسید، آن را تحت محاصره 360 درجه قرار داد. نه تنها اسلحه، بلکه آب و غذا هم نمی‌توانست به این شهر ارسال شود. رسانه‌های غربی احتمالاً آنچه را که اتفاق افتاده گزارش نکرده‌اند. این شهر 80 روز در برابر تکفیری‌ها مقاومت کرد تا اینکه محاصره شهر شکسته شد.

وی ضمن بیان مطلب فوق، افزود: در آن روزها بود که سردار سلیمانی با شجاعت تمام این خطر را به جان خرید و با بالگرد وارد شهر شد تا به مردم امید دهد و نگذارد مقاومت آنها شکسته شود. آنها را برای مقاومت آماده کرد، جوان‌های شهر را ساماندهی کرد تا نهایتا پس از 80 روز مقاومت همه جانبه، مردم شهر اجازه نداند که تکفیری‌ها وارد شهر شوند و همه اینها در زمانی رخ داد که داعش در اوج قدرت خود بود.

رایزن فرهنگی کشورمان در یونان به شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی از جمله اخلاص، فداکاری، نوع دوستی و استکبار ستیزی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی به رغم به اینکه یک فرمانده برجسته نظامی نابغه با چهره‌ای کاریزماتیک بود که دوست و دشمن به آن معترفند، اما خود را یک سرباز می‌دانست و وصیت کرد که روی سنگ مقبره‌اش عبارت «سرباز سلیمانی» را حک کنند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز