مجموعه آبکاری پارس کانینگ


پارس کانینگ یکی از بزرگترین و مجرب ترین صنایع آبکاری ایران است. این مجموعه در کلیه مراحل فعالیت خود همواره بر سه اصل کیفیت، رضایت مشتری و نوآوری...

مجموعه آبکاری پارس کانینگ

پارس کانینگ یکی از بزرگترین و مجرب ترین صنایع آبکاری ایران است. این مجموعه در کلیه مراحل فعالیت خود همواره بر سه اصل کیفیت، رضایت مشتری و نوآوری تاکید داشته و پای بندی به این اصول راز ماندگاری آن در بیش از نیم قرن فعالیت آن بوده است.این مجموعه با استفاده از بهترین مواد اولیه و افراد ماهر همواره خواهان جلب رضایت مشتری وارائه بهترین کیفیت ممکن بوده است.

آبکاری کروم سخت

فرآیند آبکاری فلزات برای اهداف تزئینی و محافظتی از دیرباز مورد توجه بوده است. بدون شک این صنعت متحول شده و روشهای نوین جایگزین روشهای سنتی گشته است. در کشور ما نیز با رشد صنایع و گسترش فعالیتهای مهندسی و صنعتی دامنه کاربرد آبکاری کروم سخت فلزات در حال توسعه است. عوامل انتخابی در پوشش آبکاری کروم سخت برای قطعات معین باید طبق مشخصات زیر مورد توجه باشد.

سختی ذاتی و مقاومت سایشی پوشش کروم سخت که در محدوده براق در حد مطلوب است. ضخامت پوششی که لازم است شکل – اندازه و اسکلت قطعه ای که باید پوشش داده شود. مواد یا فلزی که قطعه از آن ساخته شده است.

کروم سخت چیست؟

امروزه با پیشرفت‌ های زیادی که در حوزه صنعت صورت گرفته می‌توان برای جلوگیری از سایش و زنگ‌ زدگی و یا بالا بردن مقاومت سطح قطعات، لایه‌ای پوششی سخت فلزی از جنس کروم را بر روی اجسام رسانای فلزی ایجاد کرد که این مراحل به روش الکترولیز کروم سخت نامیده می‌شود.

ایجاد یک لایه پوشش سخت فلزی از جنس کروم بر روی اجسام رسانای فلزی برای کاربردهای صنعتی، جلوگیری از سایش یا بالابردن مقاومت سطح قطعات را به روش الکترولیز آبکاری کروم سخت می گویند.

با توجه به ویژگیهای کروم سخت، از آن برای کاربردهای مهمی‌ استفاده می‌شود که از جمله‌ی آنها می‌توان به:

شفت هیدرولیک میل‌لنگ میله‌های قوسی سطوح برش ابزار ماشین داخل لوله سیلندری و…

اشاره نمود. به علت کم بودن سطح انرژی و خواص آزاد سازی کروم سخت، می‌توان آنرا بر روی قالب‌ها نیز اعمال نمود.

صنایع هوایی, صنایع دریایی, نظامی , صنایع P.V.C و صنایع لاستیک , پلاستیک, فولاد , صنایع سیمان و راهسازی.تا طول ۶ متر و قطر ۲ متر با بهترین کیفیت و متریال موجود در ایران به همراه حرفه ای و مجرب ترین کادر و مهندسین و انواع قطعات صنعتی تا طول ۴ متر و قطر ۱ متر.

انواع آبکاری کروم

کروم با ایجاد کردن سطح آینه‌ای براق و انعکاسی، توانسته است با زینت بخشی به هر چیزی جلوه‌های تمیز و سطح بالا و مسحور کننده در نگاه بیننده ایجاد کند.

تصور بسیاری از مردم در مورد کروم اشتباه می‌باشد؛ زیرا آنها به تفاوتی که بین آبکاری کروم سخت و آبکاری نیکل کروم یعنی همان کروم تزئینی وجود دارد پی نبرده‌اند و این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد. آبکاری کروم به دو شکل صورت می‌گیرد:

کروم روشن تزیینی

کروم سخت مهندسی

آبکاری کروم سخت در واقع کرومی‌ متراکم و نازکی می‌ باشد که فاقد پوشش کروم تزئینی است. آنچه از دیر باز مورد توجه و استقبال مردم واقع شده است، فرایند آبکاری فلزات با هدف تزیینی و محافظتی بوده است و طبیعی است که این صنعت طی سال‌ها متحول گردیده و روش‌ های نوین جایگزین روش‌ های قدیمی‌ و سنتی گردیده است.

دامنه کاربرد آبکاری فلزات در کشور ایران نیز با توجه به رشد گسترده صنایع و فعالیت‌ های صنعتی و مهندسی در حال به روز رسانی و توسعه می‌باشد.

مجموعه آبکاری پارس کانینگ

ویژگیهای هارد کروم

کاربردها و کارایی هارد کروم در صنایع مختلف به دلیل دارا بودن ویژگی‌ ها و مشخصات آن باعث محبوبیت روز افزون محصول در بین طرفداران خود شده است. از جمله این ویژگی‌ های شاخص می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

سختی کروم: لوله‌ها و میله‌ها با کروم با سختی بسیاربالا آبکاری می‌شوند وبه همین منظوربه آن هاردکروم گفته میشود.

ضریب اصطکاک بسیار کم: کاربرد ماندگاری بالای آبکاری کروم سخت و همینطور آزادسازی بسیار خوب آن از جمله ویژگی‌های شاخص به شمار می‌رود.

سختی پوشش: اندازه گیری دقیق سختی رسوب کروم سخت، کار بسیار مشکلی می‌باشد و مقدار آن بستگی به شرایط آزمایش دارد. بنابراین معمولاً اندازه سختی را نباید به عنوان معیار دائمی‌ کنترل کیفیت و کنترل مشخصات دانست.

تاثیر درجه حرارت: همان طور که میدانید طبق کاربردهای سایشی درجه حرارت بر روی سختی پوشش کروم تاثیر زیادی دارد و در دمای بالاتر از ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد سختی پوشش کروم شروع به کاهش می‌کند. پوشش کروم سخت را در کاربردهای سایشی که دمای کاری از ۴۲۰ بالاتر میرود نباید استفاده نمود.

اکسید کروم همچون پودری به رنگ سبز روشن می‌باشد که از کرومات آهن حاصل می‌شود که در سفالگری کروم سخت استفاده می‌گردد. خاصیتی که این پودر دارد رنگ آمیزی بسیار قوی آن می‌باشد و میتوان رنگ سبز را حتی با 0.1% از این پودر به دست آورد.

اکسید کروم یک اکسید آمفوتریک می‌باشد بدین معنی که نقش واسطه در بین مواد کمک مذاب و سیلیکا ایفا می‌کند و این اکسید بسیار مقاوم می‌باشد و در مذاب لعاب خیلی محلول نمی‌باشد. ولی گاهی همچون اکسید قلع اسیدی مانند مواد کمک مذاب عمل می‌نماید.

رنگی که تولید می‌شود بستگی به نقشی است که کروم در لعاب ایفا می‌کند به عنوان مثال زمانی که کمتر از %1 کروم به پایه‌های لعاب قلیایی یا بورونی بالا اضافه گردد به خوبی می‌تواند حل شود و سبز شفاف، براق و روشنی حاصل گردد.

خدمات سنگ محور

این نوع ماشین ها برای سنگ زنی سطوح جانبی قطعات دوار، که بین دو مرغک یا بر روی سه نظام مهار شده اند به کار می روند. در ماشین های گردسایی چهار حرکت اصلی وجود دارد:

ـ گردش سنگ سنباده
ـ حرکت رفت و برگشتی قطعه کار به صورت طولی از مقابل سنگ سنباده و
ـ حرکت عرضی سنگ سنباده به طرف قطعه کار (باردادن بر روی قطعه کار) و یا به طرف بیرون

خدمات سنگ محور پارس کانینگ در تهران

ساخت و سنگ زنی قطعات دوار و هیدرولیک ، سنگ زنی و فرم دهی (کروی شکل و بادامک) بر روی انواع متریال(تنگستن کارباید ،سیلیکون کارباید،تیتانیوم،سرامیک،کبالت)با یک میکرون دقت.
سنگ زنی اسپیرال با دستگاه پنج محور.
نازل ، گیج های کنترلی اعم از رینگی و توپی از سوراخ یک به بالا با دقت یک میکرون (با تاییدیه از آزمایشگاه معتبر) ساخت ، بازسازی و آب بندی کلیه ی قطعات واترجت.

خدمات سنگ محور تا طول 6 متر

سنگ زنی درست و دقیق قطعات سنگین همواره یکی از نگرانیهای صنعت گران بوده و هست.

هرچند با بزرگ شدن قطعات صنعتی، تلرانس عمومی آنها افزایش می یابد اما گاها

در صنایع حساس ما با قطعاتی مواجه هستیم که در حین سنگین بودن و دارا بودن

طول بالا، تعداد دور زیادی در گردش دارند و این برای finishing با دقت پایین ، بسیار خطرناک است.

زیرا عدم هم محوری ، ارتعاش بسیار زیادی را در حین کار بدنبال خواهد داشت

و این مسئله خود را در وزنهای بالا ، با وضوح بیشتری نمایان میکند.

ساخت و بازسازی تمامی قطعات صنعتی از جمله غلطک های سبک و سنگین،شافت ها،جک ها و ... تا طول ۶ متر و قطر ۱ متر با بالاترین دقت و کیفیت و دستگاه های به روز دنیا.

انواع شفتها, غلطکهای سبک وسنگین, سیلندر و مارپیچ, قالبهای صنعتی, رولهای شیشه , پیستونهای پلانجری, صفحات قالب چرم, قالب MDF, بمبوری لاستیک سازی و دیگر قطعات مورد استفاده در صنایع نساجی, پتروشیمی, نفت و گاز , صنایع غذایی, صنایع چاپ​

مجموعه آبکاری پارس کانینگ

خدمات سنگ زنی

براده‌‌‌‌‌ برداری از فلزات به کمک چرخ سمباده‌ دواری که به عنوان ابزار براده‌‌‌‌برداری مورد استفاده قرار می‌ گیرد را عملیات صیقلی کردن قطعات یا سنگ‌ زنی می‌ نامند.

سنگ‌ زنی همچون فرز کاری، تراشکاری و سوراخکاری یک عمل براده‌‌‌‌ برداری است. سنگ‌ زنی ابزار ساینده‌ ای با هزاران لبه برنده را به کار می‌ گیرد و سنگ‌ سنباده همچون تیغه فرز کار می‌ کند و دانه‌ های ‌سنگ‌ همانند لبه‌ های برنده تیغ فرز عمل می‌ کنند و هر دانه ‌سنگ ‌یک براده‌‌‌‌ کوچک را از روی قطعه‌ کار بر می‌ دارد و سبب صاف و پرداخت شدن قطعه می‌ گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق