10 واحد صنفی بی‌توجه به واکسیناسیون در قائمشهر پلمب شد


10 واحد صنفی بی‌توجه به واکسیناسیون در قائمشهر پلمب شد

ساری- ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر از پلمب 10 واحد صنفی این شهرستان به دلیل بی‌توجهی متصدیان آن به واکسیناسیون و تداوم فعالیت بدون تزریق واکسن کرونا خبر داد.

دکتر محمد گران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که متصدیان این واحدها با وجود فعالیت سامانه امید و اطلاع داشتن از ضرورت تزریق دستکم یک دز واکسن کرونا برای تداوم فعالیت صنفی ، باز هم از دریافت واکسن امتناع کردند و به همین دلیل هم محل کسبشان پملب شده است.

وی با اعلام اینکه ۲۰ کارشناس ناظر بهداشت و محیط به صورت روزانه از واحدهای صنفی، تالارها ، رستوران ها، سالن های ورزشی و دیگر اماکن صنفی بازدید به عمل می آورند، گفت: داشتن کارت واکسیناسیون توسط متصدیان واحدهای صنفی و نصب آن جلوی چشم مشتریان ضرورت دارد.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر به شهروندان در باره پیامدهای بی توجهی به واکسیناسیون با توجه به ورود سویه اومیکرون به مازندران هشدار داد و افزود : متاسفانه سرعت انتشار این سویه بسیار بالاست و به همین دلیل طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا، تالارها و سالن ها هم باید با یک چهارم ظرفیت کار کنند.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه به اصناف ارسال شده است، افزود : از امروز سالن ها و تالارها باید نسبت به رعایت این شیوه نامه عمل کنند چرا که در صورت تخلف نسبت به پلمب اماکن متخلف اقدام خواهد شد.

طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان قائمشهر از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون ۴۵۳ هزار و ۹۶۷ دز واکسن در این شهرستان تزریق شده است که از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۹۴۰ دز معادل ۸۸.۹ درصد مربوط به نوبت اول و ۲۰۲ هزار و ۳۶۹ دز معادل ۸۱.۱ درصد مربوط به نوبت دوم و ۲۸ هزار و ۶۵۸ دز معادل ۱۱.۷ درصد مروبط به نوبت سوم بوده است.

بر اساس اعلام شبکه بهداشت قائمشهر هم اکنون ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته هم چهار بیمار جدید در بیمارستان های قائمشهر بستری و هفت بیمار هم ترخیص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری