بازسازی در راه است/ بارسلونا مدل 2022: امیدوار، جنگنده، مدعی!


بازسازی در راه است/ بارسلونا مدل 2022: امیدوار، جنگنده، مدعی!

بارسلونا سال سختی را پشت سر گذاشت اما حالا در آستانه سال جدید میلادی به روزهای روشن‌تر امیدوار است.

به گزارش "ورزش سه"، هواداران بارسا سال 2021 را با امید بیشتری به آینده پشت سر می‌گذارند.

پس از سال‌ها افول که به جدایی ناراحت‌کننده مسی در تابستان امسال منتهی شد، حضور بازیکنانی مثل نیکو یا گاوی یا عبده که این تابستان توسط رامون پلانس به خدمت گرفته شد و البته پیوستن ژاوی به این تیم، نوید بارسای جدیدی است که می‌تواند شعله امید را در این تیم ایجاد کند.

اگر قدم‌ها به درستی برداشته شود حتی می‌توان این موضوع را فراموش کرد که فاصله امتیاز آنها با رئال مادرید بسیار زیاد است.

این بارسا که در سال 2022 با آن روبرو خواهیم شد تیم خوبی به نظر می‌رسد. برای شروع باید به بازیکنانی اشاره کنیم که به شکلی غیرمنتظره در تیم اول جا افتاده‌اند اما در اوایل فصل حتی برای رسانه‌ها ناشناخته بودند، بازیکنانی مثل نیکو، گاوی یا عبده و حتی فران ژوتگلا.

بازسازی در راه است/ بارسلونا مدل 2022: امیدوار، جنگنده، مدعی!

هیچکس روی آنها حسابی نمی‌کرد اما توانستند خودشان را به سطحی برسانند که به گفته ژاوی به بازیکنان سرنوشت‌ساز و حمایت‌کننده تیم تبدیل شوند.

با این حال، بارسا به خریدهایی نیز نیاز دارد و با این که مشخص نیست آنها چطور با کنترل مالی سختگیرانه لالیگا کنار خواهند آمد اما جذب فران تورس می‌تواند ابعاد دیگری به این تیم اضافه کند.

جدایی مسی و گریزمان، عملکرد ضعیف لوک دی یونگ، خداحافظی سرخیو آگوئرو و مصدومیت آنسو و بریثویت باعث شد که خط حمله بارسا از هر نیروی هجومی خالی شود.

بازسازی در راه است/ بارسلونا مدل 2022: امیدوار، جنگنده، مدعی!

جذب فران تورس تنها از نظر کمی اتفاقی کلیدی به حساب نمی‌آید. مدیران بارسا انتظار دارند که این بازیکن به یکی از رهبران تیم در سال‌های پیش رو تبدیل شود و پرچمدار نسل جدید در کنار پدری و آنسو باشد، چرا که این دو نفر دیگر نام‌های بزرگی هستند که باید در سال 2022 انتظار دیدن آنها در بارسلونا را داشت.

پدری، برنده جایزه پسر طلایی، پس از این که چند باری به دلیل مصدومیت از ناحیه ماهیچه و با توجه به تعدد بازی‌های انجام شده در سال گذشته از میادین دور شد حالا آماده است تا بار دیگر برگردد.

آنسو نیز روزها را می‌شمارد تا بار دیگر در روزهای ابتدایی ژانویه بتواند بار دیگر با پیراهن بارسا در زمین حاضر شود.

بازسازی در راه است/ بارسلونا مدل 2022: امیدوار، جنگنده، مدعی!

حضور همزمان پدری، گاوی، نیک، آنسو یا فران تورس در زمین در کنار بازیکنان باتجربه‌تری چون ترشتگن، پیکه، دی یونگ یا بوسکتس این امید را ایجاد می‌کند که نمایش قوی‌تری در ماه‌های ابتدایی 2022 از این تیم بینیم.

مهم نیست که بارسا می‌تواند این فصل جامی به دست بیاورد یا نه اما به نظر می‌رسد که آنها می‌توانند در آغاز فصل 23-2022 مدعی جدی در تمامی رقابت‌ها باشند.

وجهه این تیم بهبود پیدا می‌کند و امیدها روی نیمکت به ژاوی بسته است که کارش را با فراز و نشیب بسیاری آغاز کرد اما می‌تواند از زمانی که در اختیارش قرار می‌گیرد بهترین استفاده را کند و با تکیه بر این بازیکنان سبک بازی مختص بارسلونا را در تیم به کار بگیرد که باور دارد مدت‌هاست از این تیم رخت بربسته است.

تیم او پر از بازیکنان جوانی است که انگیزه بسیاری برای بازی و یادگیری دارند. و علیرغم این که انتقادات زیادی از دور شدن این باشگاه از مسیر همیشگی و دی ان ای تاریخی‌اش به گوش می‌رسد اما این اتفاق باعث نشد که بازیکنانی درخشان در لاماسیا رشد نکنند و حالا آنها در کنار بازیکنانی قرار گرفته‌اند که در سیستم بارسا پرورش نیافته‌اند اما زمان کافی برای یادگیری مفاهیم را در اختیار دارند: آرائوخو، عبده، ژوتگلا...

بازسازی در راه است/ بارسلونا مدل 2022: امیدوار، جنگنده، مدعی!

علاوه بر فران تورس و دنی آلوس که نقشی متفاوت را برعهده دارد و قرار است روحیه و شخصیت قهرمانی را به رختکن اضافه کند، بارسا امیدوار است که خریدهای دیگری را نیز در پنجره نقل و انتقالات زمستانی انجام دهد.

یکی از ضروری‌ترین خریدها برای این تیم در سمت راست است. آرائوخو بنا به نیاز در این پست بازی می‌کند و آلوس نیز در سن 38 سالگی نمی‌تواند تضمین دفاعی خوبی برای حضور در این پست باشد و ممکن است نتواند سطح جدیتی که ژاوی به دنبال آن است را از خود نشان دهد.

نصیر مزروعی مراکشی بهترین گزینه است، اگر که مذاکرات بارسلونا و آژاکس برای معاوضه این بازیکن با سرجینیو دست به نتیجه برسد.

تصویر اولیه بارسلونا در سال 2022 به ما این اجازه را می‌دهد که امید بسیاری به این تیم داشته باشیم: بازیکنان بیشتر، استعدادهای بیشتر، سازگاری بیشتر. بازسازی در راه است یا حداقل اینطور به نظر می‌رسد.

منبع: آ.اس

نویسنده: خوان خیمنز

ترجمه: مژده لاریجانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...