خط ملی نماد (1570) برای دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری فعال شد


خط ملی نماد (1570) برای دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- خط ملی نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان )با شماره 1570در راستای پاسخگویی به فوریت‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در مرکز مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد افتتاح و فعال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در آیین افتتاح خط ملی نماد در شهرکرد با بیان اینکه این استان هفتمین استان کشور است که این خط را راه‌اندازی کرده است،افزود: این خط با هدف توسعه دسترسی دانش‌آموزان، مربیان مدارس و والدین به خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و افزایش آمادگی برای واکنش سریع در آسیب‌ها و فوریت‌های فردی و اجتماعی فعال شده است.

فرحناز قائدامینی افزود: این خط تلفن با شماره اختصاصی ۱۵۷۰بیش از ۳۰ کاربر در ۲ شیفت صبح و ظهر در۲ نوبت کاری، آماده ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای، تخصص روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی به دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، قبل از شیوع کرونا طرح نماد و یاریگران زندگی در مدارس استان اجرا می‌شد که به دلیل شیوع کرونا اجرای این طرحها در مدارس با مشکل مواجه شد و جامعه هدف کمتری را زیرپوشش قرار داد.

قائدامینی گفت: برای دور کردن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی ،ارائه آموزش و مشاوره ضروری است است که با فعال شدن این خط، تمام دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش‌آموزان از ظرفیت مشاوره بهره‌مند می‌شوند.

امسال ۵۵ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری مجری طرح یاریگران زندگی شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال تحصیلی جاری ۵۵ درصد مدارس استان مجری طرح یاریگران زندگی هستند که به دلیل شرایط کرونایی و برای ارائه آموزش در این مدارس از ظرفیت شبکه شاد استفاده می‌شود.

سید قدیر مرتضوی با بیان اینکه اجرای این طرح از ۲سال گذشته در سطح مدارس استان آغاز شد، گفت: در سال اول ۳۰ درصد مدارس و سال دوم ۴۰درصد مدارس مجری این طرح بودند که در این طرح برنامه‌های پیشگیرانه و افزایش دانش و آگاهی دانش‌آموزان و همچنین ارتقای مراقبت والدین از دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا هیچ تاثیری در افزایش میزان مصرف مواد مخدر در بین افراد نداشته است، گفت: به دلیل تعطیل شدن مدارس و سایر فعالیت‌ها، نظارت خانواده‌ها بر فرزندان افزایش یافت و این امر زمینه پیشگیری از مصرف مواد را افزایش داده است.

آمادگی برای اتصال مدارس چهارمحال و بختیاری به شبکه فیبر نوری فراهم شده است

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمادگی لازم برای اتصال مدارس استان به شبکه فیبر نوری وجود دارد، گفت: هم‌اکنون تمام شهرهای استان به شبکه فیبرنوری متصل هستند و مدارس و ادارات آموزش و پرورش که تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای اتصال به شبکه فیبر نوری را داشته باشند، با ارائه فرم درخواست به این شبکه متصل خواهند شد.

هومان محمودی افزود: در مناطقی که شهرداری مجوز رایگان برای اجرای طرح فیبر نوری به مخابرات ارائه کند شبکه فیبرنوری آن منطقه به صورت رایگان و یا پایین‌ترین قیمت اجرا خواهد شد.

وی به واگذاری اینترنت ارزان قیمت و پرسرعت به فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و سایر کارکنان دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: در بحث پایش تصویری نیز در مرکز شهرستانها آمادگی وجود دارد که اجرا شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در چهارمحال و بختیاری مشغول علم آموزی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها