کارشناسان:حماسه 9 دی موثرترین ابزار بصیرت افزایی در جامعه است


کارشناسان:حماسه 9 دی موثرترین ابزار بصیرت افزایی در جامعه است

گرگان- ایرنا-  شماری از کارشناسان؛ حماسه 9 و مکتب شهید سلیمانی را موثرترین ابزار بصیرت افزایی در جامعه برشمردند که امروز باید از ظرفیت و فرصت آن در پیشبرد امور مختلف بهره برد.

به گزارش ایرنا، این کارشناسان روز دوشنبه در نشست تخصصی حماسه ۹ دی که با حضور حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل این سازمان در استان، محمد رضا بهمنی نژاد رئیس شورای نگهبان استان گلستان، ولی الله شهابی پیشکسوت رسانه و سرگرد پاسدار علی خالقی معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا در سالن کنفرانس حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، بر ضرورت تبیین حماسه ۹ دی و مکتب سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی در جامعه تاکید کردند.
این صاحبنظران با اشاره به ظرفیت‌های برجسته حماسه ۹ دی و بصیرت افزایی در حوزه های مختلف و تاثیرگذاری بر اراده توحیدی، جهاد تبیینی، رهایی از تاریکی جامعه و مدیریت بحران های سیاسی و اجتماعی تاکید کردند که تلاش برای استفاده از ظرفیت های این حماسه باید بیش ازپیش در دستور کار نهادها و مسوولان امر قرار گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در این نشست گفت: پایه های معنویت، عقلانیت و حماسه در طول تاریخ از جمله عاشورا، پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و همچنین حماسه یوم الله ۹ دی سال ۱۳۸۸ مبنای موفقیت در برابر فتنه های دشمنان جبهه نفاق و کفر بوده است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین افزود: دی ماه سال ۱۳۸۸ ایام هجمه های سنگین دشمنان علیه انقلاب اسلامی بود که با ورود علمداران بصیرت افزایی انسان های عرشی چون علامه مصباح یزدی با فراهم کردن بسترهای ترویج و تحکیم کشور و جها تبیینی به نفع جبهه انقلاب تمام شد.

وی با اشاره به اینکه دی ماه برای گلستان یادآور سراسر انقلاب، غیرت، حضور حماسی و انقلابی مردمش است، اظهارداشت: دی ماه برای گلستانی ها سالروز بصیرت افزایی است از جمله می توان به هشتم دی ارتحال علمدار بصیرت آیت الله طاهری عمار انقلاب و ولی فقیه، ۱۸ دی ماه ارتحال آیت الله میبدی چهره شاخص انقلابی اهل معنا و انقلابی، ۱۲ دی و قیام انقلابی مردم گالیکش و تقدیم ۶ شهید در راه اسلام و انقلاب اشاره کرد.
وی اضافه کرد: استان ما یک روز زودتر در مقابله با فتنه گران سال ۸۸ روحیه حماسی و غیورانه، مسئولیت پذیری ولایت پذیری و تکلیف محور بودن خود را به نمایش گذاشت و اکنون برجستگی این دهه از سال ۸۸ با خروش انقلابی مردم شروع و تا قیام ۱۹ دی مردم قم ادامه داشته و به نام دهه دهه بصیرت نام گرفته است.

کارشناسان:حماسه 9 دی موثرترین ابزار بصیرت افزایی در جامعه است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به برجستگی و ویژگی ۹ دی گفت: اراده الهی و توحیدی مردم برگ برنده و نقطه قوت انقلاب اسلامی ایران بوده و هرجا مردم برای خدا قیام کردند شاهد اتفاقات مبارکی در طول تاریخ و به خصوص سال ۴۴ به بعد با زوال شاهنشاهی بودیم و در حماسه بی نظیر ۹ دی قدرت فکری شاکله هویت و ماهیت انقلاب، مردم را با اراده جمعی آتش به اختیار به خیابان ها کشاند که عظمتش دنیا را خیره کرد.

حجت الاسلام گرزین بیان کرد: بعد ۱۲ سال از فتنه ۸۸ رهبری جهاد تبیینی و جنگ روایت ها را بیان کردند که دشمن بار دیگر از طریق رسانه ها، نامه ها و بیانیه ها و ارائه روایات غلط کارآمدی نظام اسلامی را زیر سوال می برد که با تبیین درست و جهاد تبیینی از مشکلات اقتصادی عبور و به قله های موفقیت خواهیم رسید.

رئیس شورای نگهبان استان گلستان و رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان در این نشست گفت : استمرار انقلاب اسلامی در برابر فتنه ها و توطئه های دشمنان از جمله ۹ دی، اراده ملی، ایمان، اعتقادات دینی و مذهبی مردم، هدایتگری و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی با الگوگیری از سیره عملی معصومین و امامان بوده است.
محمدرضا بهمنی نژاد تصریح کرد: پیش بینی و هدایتگری قبل وقوع فتنه، بردباری، دعوت به قانونمندی و ایستادگی دربرابر هرگونه بدعت گذاری، اتمام حجت با قانون شکنان و فتنه گران، جدا کردن صف مردم از جریان فتنه و تاکید بر بصیرت افزایی و روشنگری از جمله شیوه های مدیریتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی سازی فتنه ۸۸ بوده است.
وی اظهار داشت: نهم دی تجلی ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و همبستگی ملی ایرانیان است که با اتحاد خود همه نقشه های دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.
وی با اشاره به ضرورت روایت گری صحیح تاریخ و اثرگذاری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: روایت درست قیام حماسی ملت ایران، نقشه دشمنان انقلاب را از تحریف واقعیات و حقایق تاریخی حوادث و جابجا کردن ظالم و مظلوم خنثی می کند.
وی تاکید کرد: یکی از ثمرات قیام حماسی ۹ دی دفع نفاق و فتنه گری در جامعه اسلامی بوده است.
ولی الله شهابی فعال رسانه ای در این نشست بیان کرد: تحلیل دیپلماسی، اندیشه ها، افکار، نوع نگاه، مظلومیت و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه صورت نگرفته است و امروز مسئولان، استادان، دانشگاهیان، حوزویان و تمام افراد باید تریبون ها را برای انتشار مکتب و روح فاطمی ایشان در دست بگیرند.
وی اضافه کرد: نقش دانشگاه ها، استادان، دانشجویان، حوزویان و مسئولان در نهضت ایام الله ۹ دی نقش تبیینی بوده و باید این حقیقت در تاریخ انقلاب اسلامی برای همه آحاد روشن شود.

وی تاکید کرد: ریشه های فتنه و مبانی فکری آنها باید تبیین شود و جامعه باید پرچمدار آگاهی بخشی باشد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا در ادامه این نشست گفت: ولایت پذیری و ولایت شناسی، نگاه فراجناحی، خدمات دهی به تمام مذاهب و نژادها، مجاهدت های بی وقفه، مرد میدان جنگ سرد و نرم، جهادگر ولایت، ایثارگری در بحران هایی چون سیل و زلزله شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عزتش را در دل مردم قرار داد.
سرگرد پاسدار علی خالقی اظهارداشت: هدف دشمن در فتنه ۸۸ شکاف و گسست در رابطه امام و امت بود که با حماسه ای از جنس عاشورا حماسه ای تاریخی برای خنثی کردن آن ایجاد شد.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر نیاز به حماسه ای از جنس ۹ دی در جنگ شناختی، ادراکی، روایت ها، باورها و ارزش هاست، مکتب بصیرت نورانی، ولایت شناس، ولایت مدار و ولایت محور حکیم شهید سلیمانی تربیت شده امامین ما را به سعادت و کمال همگانی رهنمود می کند.

خالقی تاکید کرد: دشمن فعال با وارونه سازی و تحریف واقعیت ها قصد تحریف و تخریب باورها، روایت ها و ارزش ها با تاثیر بر اراده جمعی دارد که با کمک مکتب اسلامی شهید سلیمانی بار دیگر این فتنه ها خنثی می شود.

۹دی ۸۸ مردم در پاسخ به هتاکی فتنه گران و اهانت به شعایر دینی و عزاداری ایام محرم به صورت خودجوش راهپیمایی و این اقدامات را محکوم کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید