تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر سردار آسمانی/ برگزاری سومین دوره با 246 اثر


تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر سردار آسمانی/ برگزاری سومین دوره با 246 اثر

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر سردار آسمانی در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در محل سالن مشاهیر تئاتر شهر و با حضور سید محمد یاشار نادری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمدی نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سید وحید فخر موسوی دبیر جشنواره تئاتر سردار آسمانی، محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد کرمان و خانواده شهید زمانی‌نیا برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن یادکردن از سید شهیدان مقاومت گفت: قدردانی ویژه‌ای دارم از انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و همچنین اداره کل ارشاد استان کرمان که برای این رویداد فرهنگی و مهم و اثرگذار قدم برداشتند.

وی در ادامه افزود: امسال دومین سالگرد سردار سلیمانی است اما ما سومین جشنواره را برگزار می‌کنیم اولین دوره از این جشنواره مصادف با اربعین سردار دل‌ها شهید سلیمانی بود که از ابتدای شنیدن خبر ناگوار شهادت سردار تلاش‌های دوستان و عزیزان در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس شروع و در اربعین و سردار به ثمر نشست.

نادری ادامه داد: دومین دوره از این جشنواره در اولین سالگرد سردار برگزار شد و امسال در دومین سالگرد سومین دوره آن را برگزار می‌کنیم. یکی از اخبار مهم موجود در جشن در سومین دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی مشارکت پررنگ و بی‌بدیل هنرمندان با حضور نزدیک به 250 اثر در این جشنواره است و امیدواریم این رویداد مهم فرهنگی و مراسم‌هایی که برگزار می‌شود در شأن شهید سلیمانی باشد.

در ادامه نشست حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: به نظر سومین جشنواره سردار آسمانی پیش‌گام در عرصه‌های هنر برای بیان شأن و منزلت سردار سلیمانی و نفوذی که در دل‌های مردم ایران و عرصه‌های بین‌المللی دارد است. سال اولی که این جشنواره شروع شد باتوجه‌ به زمان اندک که تا چهلم سردار داشتیم به نظر جریان‌سازترین رویداد و از میان رویدادهای فرهنگی و هنری اتفاق افتاده، همین جشنواره بود که در شهرهای مختلف پنج شب اجرا داشت.

وی افزود: دومین دوره از جشنواره بیشتر به سمت کارهای خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی رفت ولی متأسفانه خلائی برای اجرای آثار در سطح کشور احساس می‌شد و این موضوع شکل نگرفت و امسال هم این کار را حل می‌کنیم و امیدواریم تا این اجراها در شهرهای موردنظر شکل‌گرفته و مخاطب خاص خود را داشته باشد. آنچه که در این جشنواره مهم است ادای احترام هنرمندان نسبت به مقام حاج قاسم سلیمانی است.

نیلی با اشاره به با ملی و یا بین‌المللی بودن این جشنواره ادامه داد: قرار بود این دوره از جشنواره را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم و امکان آن در کشورهای عراق، کنیا، ترکیه و دیگر کشورها وجود داشت ولی به دلیل کرونا توانستیم این مهم را محقق کنیم.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این جشنواره سالیان سال ادامه پیدا کند؛ برخی از جشنواره‌ها قائم به شخص هستند و سردار سلیمانی هم شخصیتی است که می‌تواند تا سالیان سال باعث بیان ابعاد مختلف شخصیتی در قالب هنر شود.

سپس و در ادامه نشست حمیدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان به ایراد سخن پرداخت و گفت: خوشحالم که کرمان امسال برای سومین دوره میزبان این رویداد است. پرداختن به زندگی و فعالیت‌های سردار سلیمانی که همه عمرش را برای دفاع از مملکت گذاشته است همیشه جای کارکردن توسط هنرمندان را دارد. حضور، مشارکت و همراهی هنرمندان توانسته این جشنواره را تبدیل به یک گردهمایی بزرگ در ستایش سردار سلیمانی کند. امیدوارم این جشنواره که در جهت تبیین و تکوین مکتب سردار سلیمانی است تا سالیان سال بتواند ادامه پیدا کند. تلاش ما این است که این رویداد باتوجه‌به محدودیت‌های کرونایی به‌صورت باشکوهی برگزار شود و بتوانیم میزبان خوبی برای هنرمندان باشیم و رویداد بزرگی را در سطح ملی و فراملی برگزار کنیم.

وی در پایان متذکر شد: مهم‌ترین هدف ما ترویج هنر مقاومت است و عزیزان ما در استان کرمان برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای میزبانی استان کرمان در نظر گرفته‌اند و قرار است از ظرفیت اجرای تئاتر در استان‌های مختلف نیز استفاده شود و نمایش‌های خیابانی جشنواره نیز قرار است علاوه بر مزار شهید سلیمانی در نقاط دیگر نیز اجرا داشته باشند.

در پایان سید وحید فخر موسوی، دبیر سومین دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی گفت: امسال در بخش رادیو تئاتر چهل اثر، در بخش تئاتر خیابانی 135 اثر، 71 اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی شرکت کردند که کل شرکت‌کنندگان این جشنواره 246 اثر رسیده است. بیشترین فراوانی آثار از استان‌های تهران با 45 اثر، استان کرمان با 22 اثر و گیلان با 15 اثر است. افتتاح این جشنواره در هفدهم دی‌ماه و روز 21 دی‌ماه اختتامیه در استان کرمان خواهد بود.

در ادامه مراسم از تندیس جشنواره تئاتر سردار آسمانی با حضور خانواده شهید وحید زمانی نیا رونمایی شد.

همچنین حمید نیلی در پاسخ به سؤال خبرنگاران بودجه این جشنواره را یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد.

سید وحید فخر موسوی دبیرخانه جشنواره تئاتر سردار آسمانی را آماده برگزاری آن در شرایط کرونایی دانست.

همچنین مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پایان از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر سردار آسمانی در کرمان خبر داد و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را آماده ساخت نمایش با نمایشنامه‌های این جشنواره دانست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد