امیدوارم AFC پاسخ استقلال و پرسپولیس را قانع‌کننده بداند


امیدوارم AFC پاسخ استقلال و پرسپولیس را قانع‌کننده بداند

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان به اشکالات AFC پاسخ دادند و امیدواریم این پاسخ‌ها توسط مسئولان فدراسیون فوتبال آسیا قانع کننده باشد.

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی در مورد شرایط پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: AFC سؤالاتی را از باشگاه‌های پرسیده بود که باشگاه‌های ما پاسخ‌های خود را ارائه کردند. کنفدراسیون فوتبال آسیا این پاسخ‌ها را فردا بررسی می‌کند تا ببیند آنها قانع‌کننده هستند یا نه.

وی در مورد تغییر مالکیت قطعی پرسپولیس و استقلال گفت: فیفا و AFC باشگاه دولتی را نمی‌پذیرند و برای جلوگیری از تبانی دو باشگاه نباید یک سهامدار عمده داشته باشند اما استقلال و پرسپولیس یک مجمع دارند و به همین دلیل در حال حاضر از این مجمع مشترک خارج شده‌اند. البته فیفا و AFC مجامع دولتی را قبول ندارند و این مسئله محل شبهه است. با این حال آقایان باید رایزنی کنند و به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بگویند این دو باشگاه در حال خصوصی‌سازی هستند و ما به ناچار مجبور شده‌ایم این تغییر مالکیت و مجمع را داشته باشیم تا آنها این مسئله را بپذیرند. روح فیفا معتقد است باشگاه‌ها باید بنگاه‌های تجاری که تابع قوانین تجاری کشورشان هستند فعالیت کنند و تیم‌داری از دولت را نمی‌پذیرد.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد بدهی مالیات دو باشگاه و اینکه این بدهی‌ها معوق شده‌ است، گفت: این بدهی‌ها معوق نیست. سال‌های قبل نیز چنین اقداماتی انجام شده است. ماده‌ای به نام ۲۱۶ مکرر در قوانین مالیاتی وجود دارد که می‌گوید وقتی مالیاتی برای یک بنگاه تجاری تعیین شد آن بنگاه تجاری حق اعتراض دارد و در کمیسیون ماده ۲۱۶ مکرر که متشکل از نماینده دادگستری، نماینده سازمان مالیاتی و نماینده صنف است این مسئله بررسی می‌شود یا آن مالیات را کم می‌کنند یا همان مبلغ باقی می‌ماند. اکنون نیز بدهی‌ مالیاتی سرخابی‌ها همین شرایط را پیدا کرده و سازمان مالیاتی اعلام کرده این بدهی در دست بررسی است و قطعی نیست و با این عدم قطعیت بدهی مالیاتی بخشی از مشکل صدور مجوز حرفه‌ای حل می‌شود.

اولیایی در مورد اینکه AFC تا چه زمانی باشگاه‌های ما را خواهد داد، عنوان کرد: ما تا پایان وقت اداری امروز به وقت مالزی که حدود ۱۵:۲۹ دقیقه به وقت تهران می‌شود سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر فرصت دفاع داشتند امیدواریم که کمیته مربوطه در AFC پاسخ‌های این باشگاه‌ها را قانع‌کننده بداند که در غیر این صورت این پرونده به کمیته انضباطی AFC ارجاع خواهد شد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود استقلال پاسوز مشکلات پرسپولیس و بدهی این باشگاه به کالدرون شده است، اظهار داشت: برای ما چیزی روشن نیست. بیش از ۴۰۰ ایراد از باشگاه استقلال و کمی بیشتر از این از باشگاه پرسپولیس و همچنین گل‌گهر گرفته شده است. هر سه باشگاه ایرادهای مختلفی داشته‌اند اما اینکه کدام باشگاه ایراد بیشتری داشته است برای ما روشن نیست و این مسئله و پیش‌داوری هیچ کمکی هم به ما نمی‌کند. حواشی زیادی هم درست شده مانند فرافکنی و همچنین مسئولانی که سال‌های قبل مسئولیت داشتند و اکنون نه تنها پاسخگو نیستند بلکه خودشان را طلبکار هم می‌دانند. این شرایط مطلوبی نیست. سال گذشته نیز همین شرایط وجود داشت که وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال با سفر به مالزی به AFC تعهد دادند که مشکلات ظرف یک سال برطرف خواهد شد اما مشکلات این دو باشگاه در این یکسال نه تنها حل نشده که اضافه هم شده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد