استاندار فارس: نظارت بر قیمت‌ها تقویت می‌شود


استاندار فارس: نظارت بر قیمت‌ها تقویت می‌شود

شیراز-ایرنا- استاندار فارس با تأکید بر اهمیت توجه به هوشمندسازی نظارت‌ها، اعلام قیمت‌ها و ارتباط مردمی گفت: در تلاش هستیم سامانه ای برای این منظور در استان فارس ایجاد کنیم.

بنا بر گزارش دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه این سخنان را در جلسه قرارگاه امنیت مواد غذایی که در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان کرد.
استاندار فارس در این جلسه با بیان اینکه پس از موضوع کنترل کرونا مهمترین دغدغه مردم مسئله معیشت است، گفت: تامین مواد غذایی مورد نیاز، در معیشت مردم نقش جدی دارد.
وی تاکید کرد: تشکیل قرارگاه امنیت غذایی تدبیری حکیمانه در دولت است که امیدواریم با تشکیل مستمر جلسات آن و کنترل و نظارت لازم برای اجرای نتایج این جلسات شاهد تحقق اهداف قرارگاه باشیم.
ایمانیه با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد استان فارس آمادگی هر گونه همکاری با قرارگاه امنیت غذایی را دارد عنوان کرد: بخش نظارتی در قرارگاه امنیت غذایی بر عهده معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی قرارگرفته است.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و اتحادیه اصناف، این نظارت ها به صورت یکپارچه و متحد انجام شود.
ایمانیه با اشاره به اینکه پراکندگی امور و تصمیم گیرندگان در امور مختلف موجب می‌شود نتایج موفقیت آمیزی به دست نیاید، خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه از این پراکنده کاری و تصمیمات متفرق جلوگیری خواهد کرد.

استاندار فارس: نظارت بر قیمت‌ها تقویت می‌شود

تعادل تولید در قرارگاه امنیت غذایی فارس دنبال می شود
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه گفت: تعادل بخشی به تولید، پایش مازاد تولید و کمبودها و پایداری تولید ازاهداف اساسی در قرارگاه امنیت غذایی این استان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقانپور افزود: پایش روزانه بازار، قیمت‌ها و نحوه توزیع نهادها و اقلام اساسی از جمله رویکردهایی است که در قرارگاه امنیت غذایی استان پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: ارتباط خوبی با دستگاه‌های برون سازمانی و ذیربط برقرار است در همین راستا ۶۲۲ نیروی بسیج اصناف در زمینه بازرسی کمک می کنند و ۳۵ نیرویی که بر اساس قانون انتزاع از سازمان صمت به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شده اند، نظارت ها را دنبال می‌کنند.

میزان تولید شب عید مکفی است
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تولید مکفی شب عید در نظر گرفته است، بیان کرد: تاکنون میزان جوجه ریزی ماهیانه هفت میلیون و 500 هزار قطعه بوده که هم اکنون به 10 میلیون قطعه جوجه ریزی رسیده است.
وی در ادامه مساعدت وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین مطالبات مربوط به خرید میوه سال گذشته اتحادیه تعاون روستایی را خواستار شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه نرم افزار در استان فارس توزیع اینترنتی اقلام را انجام می دهند، تصریح کرد: در صورت امکان شرایطی فراهم شود تا سه کالای برنج، شکر و روغن از طریق این برنامه ها به صورت مویرگی توزیع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی