نماینده مجلس: بهینه‌سازی مصرف سوخت از مطالبات جدی مجلس از دولت است


نماینده مجلس: بهینه‌سازی مصرف سوخت از مطالبات جدی مجلس از دولت است

تهران-ایرنا-نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:در شهرهای آلوده باید به انرژی‌هایی مانند انرژی خورشیدی توجه کرد تا کمترین میزان آلودگی را داشته باشیم. همچنین سایر انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و انرژی ژئوترمال (زمین گرمایشی) مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از نورنیوز، موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت از جمله موضوعات مهم و راهبردی در بخش انرژی کشور است که تاثیر گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، محیط زیست و... دارد.

این موضوع هم در اسناد بالادستی کشور مانند برنامه توسعه از اولویت ویژه برخوردار است و هم مستمرا از سوی مقامات عالی نظام به ویژه شخص رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد: این موضوع از جمله مطالبات جدی مردم و مجلس از دولت سیزدهم است. برای بهینه‌سازی سوخت باید سبد سوخت را تغییر دهیم و به سمت سوخت‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در ترکیب سوخت کشور باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد. انرژی‌های پاک باید جایگزین انرژی‌های حرارتی شود. در شهرهای آلوده باید به انرژی‌هایی مانند انرژی خورشیدی، بادی و زمین‌گرمایشی توجه کرد تا کمترین میزان آلودگی را داشته باشیم.

این نماینده مجلس توضیح داد: به لحاظ هزینه وقتی هزینه تولید برق اتمی خیلی کمتر از برق حرارتی باشد ما باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های اتمی برویم و از این طریق مشکلات کشور را حل کنیم.
وقتی امکان صادرات بنزین و گازوئیل ما وجود دارد و از طرفی می‌توانیم گاز را جایگزین بنزین بکنیم باید حتما ایستگاه‌های سی‌ان‌جی در سطح شهرها و بین شهرها توسعه پیدا کند. بخش خصوصی باید در این موضوع اقدام کند.

وزارت نفت باید از تمام ظرفیت خود برای گسترش ایستگاه‌های سی‌ان‌جی استفاده کند و اگر بنا باشد طرح‌هایی مانند طرح اختصاص سوخت به افراد را دنبال کنیم، باید گاز را به خودروهای عمومی و بنزین را به اشخاص و کد ملی‌ها اختصاص دهیم که هم از نظر عدالت اجتماعی و هم از نظر مصرف سوخت شاهد بهبود باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس