902 طرح نیمه‌ تمام صنعتی در استان مرکزی شناسایی شد


902 طرح نیمه‌ تمام صنعتی در استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 902 طرح نیمه‌ تمام صنعتی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در این استان شناسایی شده که سرعت‌دهی به تکمیل آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

«سعید جعفری کرهرودی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌های تولیدی و صنعتی بیش از ۲۹۹ هزار میلیارد ریال است و در صورت بهره‌برداری کامل، بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی جدید در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های اراک با ۲۱۹ طرح، ساوه با ۲۰۰ طرح و زرندیه با ۱۹۷ طرح به ترتیب بیشترین و شهرستان خنداب با چهار طرح کمترین طرح‌های صنعتی نیمه‌ تمام استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۵۳۲ مورد از این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و حمایت از این عرصه‌های کارآفرین برای تکمیل و راه‌اندازی نهایی در اولویت برنامه‌ها است.

جعفری کرهرودی، میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان مرکزی را ۱۳۴ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۹ هزار و ۵۵۰ فرصت شغلی جدید در نقاط مختلف استان ایجاد می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط ​​و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر