تعرفه‌ عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز بررسی شد


تعرفه‌ عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز بررسی شد

تعرفه‌ی عوارض محلی سال 1401 شهرداری در نوزدهمین جلسه‌ی کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا نوای‌باغبان در نوزدهمین جلسه‌ کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اظهار کرد: معیارها و ملاک‌های لازم در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ ذکر شده و به تمامی قوانین نیز پرداخت شده است.

وی با تاکید بر بررسی تعرفه‌ی عوارض محلی شهرداری توسط اعضای شورای شهر تبریز، ادامه داد: بهتر است با تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان، تعرفه‌ی عوارض محلی شهرداری بند به بند به صورت جزیی بررسی شده و ماحصل بررسی‌ها به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعرفه‌ی عوارض محلی ملاک و معیار کسب درآمد برای شهرداری است، تاکید کرد: نباید افزایش تعرفه‌ها به گونه‌ای باشد که مردم تحت فشار قرار گیرند و لذا باید سقف افزایش تعرفه عوارض محلی تعیین و براساس آن تصمیماتی اتخاذ شود.

باید میزان افزایش‌ تعرفه‌ی عوارض محلی شهرداری در سال ۱۴۰۱ مشخص شود

دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: معمولا پیش از این جدول افزایش تعرفه عوارض محلی سال‌های قبل نیز ارائه می‌شد و اعضا می‌توانستند آمار و ارقام را در آن مقایسه کنند لذا بهتر است این جدول برای امسال نیز آماده شود.

احد صادقی با بیان اینکه یک سوم درآمد شهرداری تبریز در سال ۱۳۹۹ از طریقر عوارض محلی بوده است، ادامه داد: باید مشخص شود که بر اساس اوضاع اقتصادی کشور، میزان افزایش‌ تعرفه‌ی عوارض محلی در سال ۱۴۰۱ چقدر بوده و تعرفه‌ی کدام قسمت ثابت خواهد ماند؛ همچنین بهتر است بعضی از بندهای ضروری کاهش یابد.

افرایش تعرفه‌ی عوارض محلی تبریز با سایر کلانشهرها تطبیق داده شود

روح اله دهقان نژاد دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به ابطال سه رای از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص تعرفه‌ی عوارض محلی، بیان کرد: این موارد باید در سال ۱۴۰۱ لحاظ شود و ما می‌توانیم افرایش تعرفه‌ی عوارض محلی تبریز را با سایر کلانشهرها تطبیق دهیم.

لزوم شکل‌گیری نگرش اجماعی در خصوص تعرفه‌ی عوارض محلی

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: بهتر است قبل از بررسی بند به بند تعرفه عوارض محلی، نگرشی اجماعی در این راستا صورت گیرد.

شهرام دبیری منبع اصلی درآمد شهرداری را عوارض محلی برشمرد و یادآور شد: تعرفه‌ی عوارض محلی تعیین کننده‌ی درآمد و بودجه است که باید با افزایش معقول و همراه با تورم باشد.

وی با بیان اینکه بهتر است در تعرفه‌ی عوارض محلی منابع درآمد پایدار افزایش نسبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید شفافیت در افزایش تعرفه نیز بیشتر شود چراکه در برخی قسمت‌ها ابهام وجود دارد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید سعی کنیم افزایش‌ تعرفه‌ها را به گونه‌ای اعمال کنیم که اقشار آسیب‌پذیر تحت فشار قرار نگیرند و بهتر است بخشی از کارهای کارشناسی را به مرکز پژوهش‌های شورای شهر بسپاریم تا در این راستا ما را یاری کنند.

دبیری با تاکید بر لزوم نعیین سقف برای ماده ۱۰۰ اظهار کرد: باید علاوه بر مشخص شدن نقش تعرفه در ساخت و سازها، مبنایی برای افزایش نیز تعریف شود.

افزایش تعرفه ها نباید قشر ضعیف را در تنگنا قرار دهد

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: تورم روز به روز در حال افزایش و توان مردم نیز در حال کاهش است.

پرویز هادی اضافه کرد: عمده‌ترین درآمد شهرداری از عوارض محلی است اما نباید افزایش این امر به گونه‌ای باشد که قشر ضعیف در تنگنا قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز مقرر شد کمیته‌ای برای بررسی بندهای تعرفه عوارض محلی تشکیل و تا سه‌ هفته ماحصل بررسی‌های انجام شده به صحن شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع داده شود.

همچنین در این جلسه لایحه‌ی شهرداری تبریز در خصوص افزایش کرایه‌ تاکسی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با این پیشنهاد موافقت شد تا به صحن شورا ارجاع داده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...