102 سارق و مالخر در البرز دستگیر شدند


102 سارق و مالخر در البرز دستگیر شدند

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که در اجرای یک طرح ضربتی 102 سارق و مالخر طی 72 ساعت گذشته در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عباسعلی محمدیان روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع دستگیر شدگان ۹۲ نفر سارق و ۱۰ نفر مالخر بودند که با دستگیری آن ها ۴۰ باند سرقت نیز متلاشی شد.

وی اضافه کرد: عمده جرائم این افراد در حوزه سرقت خودرو، تجهیزات داخل خودرو، سرقت به عنف، قاپ زنی و سرقت اماکن بوده ضمن آنکه برخی از این باندها در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند.

محمدیان گفت که با دستگیری این متهمان ۱۴ دستگاه خودرو و تعدادی موتورسیکلت ، سلاح سرد ، تلویزیون، گوشی تلفن همراه، ضبط و باند و لوازم خانگی کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش اموال مسروقه کشف شده بیش از ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

سردار محمدیان گفت: یکی از بیشترین سرقت ها مربوط به سرقت منازل است که در طبقه های همکف و اول ساختمان ها از شیوه بالکن روی استفاده می شد که ساکنان این گونه منازل باید نسبت به ایمن کردن و نصب حفاظ اقدام کنند.

وی افزود: همچنین سرقت تلفن همراه یکی دیگر از فراوانی های سرقت در استان البرز است که سارقان با توجه به غفلت شهروندان اقدام به سرقت می کنند که باید نسبت به این مهم نیز توجه لازم صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز در این نمایشگاه گفت: در اجرای طرح هایی که برای پیشگیری و مقابله با سرقت در استان البرز برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در قرارگاه سرقت طرح های مختلفی را اجرا کردیم .

حسن مددی افزود: در اجرای منویات ریاست قوه قضاییه و تاکید وی بر مقابله با ناامنی با سارقان برخورد شدید قانونی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد که همچنین از فن آوری های نوین برای تعقیب و شناسایی مجرمان استفاده خواهیم کرد که این در دستور کار قرار دارد .

مددی یادآورشد که طرح ویژه مقابله با سارقان خرد و جمع آوری معتادان متجاهر از هفته گذشته در استان کلید خورد که تاکنون ۴۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده اند.

وی بیان داشت : امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شاهد کاهش سرقت ها در استان البرز باشیم و در زندانها تلاش کردیم که شرایط محدودی برای سارقان ایجاد شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...