98 درصد مردم قصرشیرین علیه کرونا واکسینه شدند


98 درصد مردم قصرشیرین علیه کرونا واکسینه شدند

قصرشیرین - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: 98 درصد از جمعیت هدف گروه سِنی بالای 18 سال در این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که از این لحاظ بالاترین درصد پوشش واکسیناسیون را در بین شهرستان‌های استان کرمانشاه داریم.

دکتر رضا منصوری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۳۴ هزار و ۲۷۵ دُز واکسن کرونا برای جامعه بالای ۱۸ سال در این شهرستان تزریق شده که از این میزان ۱۷ هزار و ۶۶۰ دُز نوبت اول و ۱۴ هزار و ۳۵۴ دُز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۲۰۱ دُز واکسن نیز در نوبت سوم برای متقاضیان تزریق شده از این رو همه افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است برای دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کننند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین تاکید کرد: همچنین یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد واکسن گریز تا هفته قبل در این شهرستان شناسایی شدند که از تمام گروه ها همچنین افراد تحصیل کرده در بین آنها دیده می‌شود که در صورت پافشاری و اصرار بر عدم دریافت واکسن از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

منصوری ادامه داد: از ابتدای بازگشایی حضوری مدارس (آذر ماه) تاکنون نیز هیچ موردی از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا نداشته‌ایم ضمن اینکه نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت مدارس نیز به صورت مستمر توسط کادر بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت تمام موارد بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی از سوی همگان ضروری است و افراد نیز باید برای تزریق واکسن در وقت مقرر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

منصوری گفت: طرح شهید سلیمانی (گام پنجم) نیز در شهرستان قصرشیرین همچنان در حال اجراست که در این طرح، تیم‌های بهداشتی با مراجعه خانه به خانه، غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا اقدام‌های لازم را برای درمان آنها انجام می‌دهند.

وی همچنین از تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای این شهرستان با اقلیم کردستان و حکومت مرزی عراق با توجه به سویه جدید ویروس کرونا خبر داد.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان