بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی


بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

ازآنجایی‌که اکران فیلم‌های پرهزینه‌ای مثل سریع و خشن 9 و زمانی برای مردن نیست به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال 2020 به تعویق افتاد، امسال علاقه‌مندان به ماشین و تعقیب و گریزهای ماشینی روی پردهٔ سینماها هیچ کمبودی احساس نکردند؛ بنابراین، بدون هیچ مقدمهٔ دیگری سراغ معرفی بهترین تعقیب و گریزهای سینمایی می‌رویم که … The post بهترین فیلم‌های سال 2021...

ازآنجایی‌که اکران فیلم‌های پرهزینه‌ای مثل سریع و خشن ۹ و زمانی برای مردن نیست به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاد، امسال علاقه‌مندان به ماشین و تعقیب و گریزهای ماشینی روی پردهٔ سینماها هیچ کمبودی احساس نکردند؛ بنابراین، بدون هیچ مقدمهٔ دیگری سراغ معرفی بهترین تعقیب و گریزهای سینمایی می‌رویم که می‌توانند شما را برای چند ساعت حسابی سرگرم کنند.

سریع و خشن ۹

Fast Furious 9

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

مجموعه فیلم‌های سریع و خشن در ابتدا به خاطر جذابیت‌های ماشینی خود معروف بود اما سریع و خشن ۹ دور از ذهن‌ترین و تخیلی‌ترین نسخه در این مجموعه محسوب می‌شود. سکانس‌های اکشن این قسمت با محوریت دشمنی خانوادگی بین دومینیک تورتو (وین دیزل) و برادرش جاکوب با بازی جان سینا بیش از زمان دیگری پوچ و مضحک به نظر می‌رسند. به‌عنوان‌مثال، یکی از بخش‌های این جنگ تن‌به‌تن در جنگل بین یک فورد موستانگ شلبی GT500 و یک دوج چارجر هلکت شکل می‌گیرد که با تاب خوردن چارجر روی یک پل شکسته با طناب به سبک تارزان خاتمه میابد. سپس درست در زمانی که فکر می‌کنید تخیل سازندگان فیلم دیوانه‌وارتر از این نمی‌شود، به یک پونتیاک فیرو موشک بسته می‌شود و به فضا پرتاب می‌شود! بله واقعاً!

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

البته اگر به سریع و خشن به دید یک فیلم تخیلی نگاه کنید می‌تواند سرگرم‌کننده باشد اما وقتی شخصیت‌ها از سخت‌ترین صحنه‌ها و اکشن‌ها حتی بدون یک خراش ساده بیرون می‌آیند، اعتبار فیلم بیش‌ازپیش زیر سؤال می‌رود. بااین‌حال علیرغم این اکشن‌های غیرواقعی، بدلکاری سریع و خشن ۹ قابل‌تحسین است زیرا بسیاری از صحنه‌ها با بدلکاری واقعی ساخته شده و جلوه‌های ویژه نیستند مثل یک صحنهٔ چهار ثانیه‌ای حرکت یک تویوتا ۸۶ داخل ساختمان که فیلم‌برداری آن هشت ماه طول کشیده است. در این فیلم همچنین خودروهای جالب زیادی به نمایش درآمده که می‌تواند برای عشق ماشین‌ها جذاب باشد. ازجملهٔ این خودروها می‌توان به دوج چارجر موتور وسط سفارشی دومینیک، یک نوبل M600 و یک تویوتا سوپرای نارنجی‌رنگ اشاره کرد که به سوپرای پل واکر فقید در اولین قسمت سریع و خشن ادای احترام می‌کند.

زمانی برای مردن نیست

No Time to Die

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

نام جیمز باند با آستون‌مارتین گره خورده است و آخرین فیلم دنیل گریک در نقش جیمز باند بنام «زمانی برای مردن نیست» که اکران آن بارها به تعویق افتاد، بیش از هر فیلم جیمز باند دیگری آستون‌مارتین دارد. در این فیلم از ونتیج کلاسیک گرفته تا DBS سوپرلگرای مدرن دیده می‌شود و حتی پروتوتایپ هایپرکار والهالا هم حضور کوتاهی در فیلم دارد اما بدون شک ستارهٔ زمانی برای مردن نیست، آستون‌مارتین DB5 نمادین جیمز باند است. در طول تعقیب و گریز ابتدای فیلم، باند با این DB5 در خیابان‌های تنگ شهر ماترای ایتالیا رانندگی می‌کند و دشمنان با جگوار XF، مازراتی کواتروپورته و خودروهای دیگر به دنبال او هستند. برای این صحنه ۱۰ رپلیکا (نمونهٔ ساختگی مشابه اصلی) از DB5 ساخته شده و برای افزایش چسبندگی، نزدیک به ۳۲ هزار لیتر نوشابه روی خیابان‌های ماترا پاشیده شده است.

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

پس‌ازاینکه DB5 با برخورد به یک رنجروور محاصره می‌شود، باند با دونات زدن، فعال کردن سیستم پخش دود و شلیک با مسلسل‌های داخل چراغ‌های خودرو، یکی از جذاب‌ترین لحظات فیلم را خلق می‌کند. در این فیلم همچنین لندروور دیفندر جدید هم اولین حضور سینمایی خود را تجربه می‌کند و به تعقیب باند می‌پردازد. در این سکانس که در نروژ رخ می‌دهد اما در اصل در اسکاتلند فیلم‌برداری شده است، باند با یک تویوتا لندکروزر آفرود سختی دارد و دیفندرها به دنبال او هستند. این سکانس به‌طور چشمگیری توانایی‌های آفرود دیفندر را نشان می‌دهد زیرا این خودرو در اینجا پرش‌هایی به‌اندازهٔ طول سه اتوبوس را تجربه می‌کند. در این صحنه چندین خودرو نابود می‌شود ازجمله یک رنجروور SVR که در صحنه‌ای تماشایی در هوا می‌چرخد.

بیوهٔ سیاه

Black Widow

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

در طول سال‌ها در دنیای سینمایی مارول خودروهای فوق‌العادهٔ زیادی دیده‌ایم. از آئودی R8 تونی استارک در مرد آهنی گرفته تا لکسس LC500 در پلنگ سیاه. در جدیدترین فیلم مارول یعنی بیوهٔ سیاه هم یک ب‌ام‌و X3 در یک تعقیب و گریز هیجان‌انگیز در بوداپست نقش‌آفرینی کرده است. در این صحنه، ناتاشا رومانوف (اسکارلت جوهانسون) و خواهرش یلنا با بازی فلورنس پیو سوار بر X3 هستند و یک زن موتورسوار هم آن‌ها را تعقیب می‌کند. در اینجا X3 چابکی خود را به‌خوبی نشان می‌دهد زیرا در صحنه‌ای، یلنا با چرخاندن فرمان خودرو، یک چرخش ۱۸۰ درجه زده و با باز کردن و کندن درب سمت شاگرد، موتورسوار را زمین میزند.

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

اما این پایان کار نیست زیرا پس از کنار رفتن موتورسوار، حالا سروکلهٔ یک تانک عظیم پیدا می‌شود که بسیاری از خودروهای خیابان را از بین می‌برد. این تعقیب و گریز با یک تصادف تماشایی به پایان می‌رسد زیرا X3 منفجر می‌شود، در هوا معلق میزند، روی تانک فرود می‌آید و از راه‌پله وارد ایستگاه مترو می‌شود. این اولین همکاری ب‌ام‌و با مارول بوده و ۱۳ دستگاه X3 را برای این فیلم ارائه کرده که تعدادی از آن‌ها نابود شدند.

بی‌نهایت

Infinite

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

زمانی برای مردن نیست تنها فیلم اکشن امسال با نقش‌آفرینی آستون‌مارتین نبود زیرا در فیلم علمی تخیلی «بی‌نهایت» از نتفلیکس هم یک آستون‌مارتین ونتیج بشدت اصلاح شده با تیغه‌ای بلدوزر مانند در جلوی خود، دیوار ساختمان را خراب می‌کند تا شخصیت مارک والبرگ را از زندان بیرون بیاورد. پس‌ازاین، ونتیج مذکور با شکستن پنجره و پرش از روی خودروهای پلیس وارد خیابان می‌شود و تعقیب و گریز در نیویورک ادامه پیدا می‌کند (البته این سکانس درواقع در شهر کاردیف در ولز فیلم‌برداری شده است). در ادامه، درحالی‌که ونتیج توسط یک کامیون زرهی تعقیب می‌شود، با زدن یک دور ۱۸۰ درجه، صحنه‌های فوق‌العاده‌ای را پدید می‌آورد.

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

با کمک جلوه‌های ویژه، این ونتیج به از ویژگی‌های متعلق به آینده مثل غربیلک فرمان جمع شونده، زره ضدگلوله و دژکوب بهره می‌برد که معمولاً آن‌ها را در آستون‌مارتین‌های جیمز باند می‌بینیم. آستون‌مارتین برای این فیلم ۳۰ خودرو ارائه کرده که شامل یک ونتیج دههٔ ۷۰ هم می‌شود که در تعقیب و گریز شبانهٔ ابتدای فیلم به همراه یک فراری تستاروسا در مکزیک مورداستفاده قرار گرفت.

جولت

Jolt

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

در فیلم اکشن و هیجان‌انگیز جولت از نتفلیکس، کیت بکینسل حضور دارد و نقش لیندی را بازی می‌کند اما برای ما ستارهٔ واقعی این فیلم مک‌لارن ۶۰۰LT اسپایدر است. لیندی از این خودرو برای فرار از دست پلیس در یک صحنهٔ تعقیب و گریز هیجان‌انگیز در شب استفاده می‌کند. تماشای این خودرو در فیلم هیجان‌انگیز است زیرا در فیلم‌های غیر از سریع و خشن به‌ندرت می‌توانیم یک مک‌لارن را به‌عنوان ستاره ببینیم اما در جولت چند مشکل وجود دارد. اول اینکه به نظر می‌رسد این تنها ۶۰۰LT دنیا با گیربکس دستی است زیرا درواقع این سوپرکار به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه مجهز است. البته واضح است که این کار به‌منظور افزودن به حال و هوای کمدی فیلم انجام گرفته زیرا می‌خواهد نشان دهد که لیندی شیوۀ رانندگی با گیربکس دستی را نمی‌داند؛ اما از این مورد که بگذریم، تبلیغ مک‌لارن در فیلم هم خیلی خنده‌دار صورت می‌گیرد زیرا یک افسر پلیس پس از شنیدن صدای پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 این شرکت می‌گوید من این صدا را می‌شناسم، این یک مک‌لارن ۶۰۰LT اسپایدر است!

هیچ‌کس

Nobody

بهترین فیلم‌های سال 2021 برای علاقه‌مندان به تعقیب و گریزهای ماشینی

مسلماً فیلم «هیچ‌کس» یکی از فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۱ است که بسیار دست‌کم گرفته شد. ستارهٔ این فیلم، باب ادنکیرک است که نقش مردی بنام هاچ را بازی می‌کند. وی یک قاتل بازنشسته است که زندگی خانوادگی معمولی دارد. پس از ورود سارقین به خانهٔ هاچ، وی از مهارت‌های خود برای شکار آن‌ها استفاده می‌کند و استعداد خود در زدن افراد را نشان می‌دهد. در ادامه اما معلوم می‌شود که هاچ در رانندگی هم مهارت دارد. او در اوج صحنه‌های تعقیب و گریز فیلم، دوج چلنجر سفیدرنگ مدل ۱۹۷۲ همسایهٔ خود را می‌دزدد. این تعقیب و گریز کوتاه اما جذاب است زیرا هاچ با این چلنجر در یک کوچهٔ تنگ عقب عقب حرکت می‌کند و مافیای روسی آن‌را گلوله‌باران می‌کنند.

منبع
CarBuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی